اریک جوهانسون و عکاسی غیرممکن

اریک جوهانسون عکس‌های واقعی از صحنه‌های غیر ممکن را خلق میکند؛ گرفتن ایده و نه گرفتن لحظه. در این جادوی فتوشاپ با شوخ طبعی، او اصولی را شرح می‌دهد که به این حالات خیالی زندگی می‌دهد، در حالی آنها را از لحاظ بصری قابل قبول نگه می‌دارد. اریک هنرمند سوئدی مقیم پراگ است که با ترکیب عکس ها، تصاویر سورئال شگفت‌انگیز خلق می‌کند. اریک لحظه‌ها را ثبت نمی‌کند، بلکه ایده‌ها را به تصویر می‌کشد. او معتقد است که تنها چیزی که ما را محدود می‌سازد تخیل‌مان است و به راستی که این را با عکس‌های خود ثابت کرده است.

اریک جوهانسون در تد تاک

اریک جوهانسون برای خلق آنچه در ذهن دارد از ترکیب تصاویر استوک استفاده نمی‌کند و آثار او ترکیبی پیچیده از عکس‌هایی که خودش گرفته هستند. پروسه‌ای طولانی از عکاسی و ویرایش در فتوشاپ که نتیجه آن خلق ۶ تا ۸ عکس جدید در سال است – تصاویری خیالی که این هنرمند بسیار سعی می‌کند تا جایی که ممکن است ظاهری واقعی داشته باشند. اگر عکس خوبی بگیرید، نتیجه کارتون بسیار خوب و واقع گرایانه خواهد شد، خوب همه ابزار اینجاست و تنها چیزی که ما را محدود میکنه تخیل و ابتکار ماست.

همه‌ی ما تاکنون تصاویر خطای دید بسیاری دیده‌ایم اما بدون شک آثار ماهرانه و هنرمند سوئدی «اریک جوهانسون» چیز دیگری است! شاید کامپوزیت (تلفیقی) بودن این تصاویر آن ها را به رئالیستی‌ترین و گیج کننده‌ترین تصاویر خطای دید تبدیل کرده است. جوهانسون یک عکاس و رتوش‌گر ماهر است. چیزی که آثار او را ممتاز می‌کند آن است که حتی در رسمی‌ترین آثار سفارشی او جلوه‌ای هنری به چشم می‌خورد. جوهانسون در سایت خود نوشته است:

با آنکه ممکن است هر عکس از صدها تصویر مختلف تشکیل شده باشد، گویی همچنان می‌توان آن را تسخیر نمود.

اریک جوهانسون کیست؟

اریک جوهانسون

اریک جوهانسون یک عکاس سوئدی سورئال است که در پراگ جمهوری چک مستقر است و بر روی پروژه‌های شخصی و سفارشی با مشتریان در سراسر جهان کار می‌کند. اریک جوهانسون به عنوان یک عکاس، مرزهای بین آنچه واقعی و تخیلی است را آزمایش می کند. او سبک منحصر به فرد و تحسین شده خود را به عنوان “ایده های غیر واقعی اجرا شده به روشی واقع گرایانه” توصیف می‌کند. برای او عکس گرفتن بیشتر شبیه جمع آوری مطالب به منظور تحقق ایده‌هایش است و یک عکس تمام شده می‌تواند شامل صدها تصویر عکاسی باشد. هر پروژه جدید یک چالش جدید است و هدف اریک این است که هر تصویر را تا حد امکان واقعی جلوه دهد.

عکس به من زمان بده از جوهانسون

اریک در مزرعه ای در گوتن، سوئد بزرگ شد. “بزرگ شدن در روستاهای سوئد تاثیر زیادی بر سبک بصری من داشته است. بسیاری از محیط‌هایی که در عکس‌هایم استفاده می‌کنم، مکان‌هایی هستند که در آن بزرگ شده‌ام، با مناظر باز و خانه‌های کوچک قرمز” اریک از دوران کودکی به طراحی و کامپیوتر علاقه داشت و از طریق بازی‌های رایانه ای به دنیاهای دیگر گریخت. اریک می‌گوید: «وقتی 15 ساله بودم، اولین دوربین دیجیتالم را گرفتم، که درهای جدیدی را به روی من باز کرد. با این حال، این دستکاری عکس بود که او را بیشتر مورد توجه قرار داد و توانست چیزی بسازد که با دوربین قابل ثبت نباشد.

دریاچه شیشه ای

در سال 2005 برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی چالمرز به گوتنبرگ نقل مکان کرد. در طول تحصیل، او شروع به انتشار تصاویر آنلاین کرد که به نوبه خود منجر به پیشنهاد کار سفارشی از آژانس های تبلیغاتی مختلف شد. او همزمان با تحصیلاتش شروع به کار آزاد کرد و تکالیف بیشتری دریافت کرد. پس از فارغ التحصیلی از چالمرز، او تصمیم گرفت به طور تمام وقت به عنوان عکاس به کار آزاد ادامه دهد. اگرچه من هرگز به عنوان مهندس کار نکردم، اما در نحوه ایجاد عکس هایم رویکرد حل مشکل دارم.

فرآیند عکاسی جوهانسون

عکس چکمه از اریک جوهانسون

برای اریک همیشه با سطح بالای واقع گرایی در کارش مهم است. او می‌خواهد بیننده احساس کند که بخشی از صحنه است. اگرچه کار او شامل کارهای زیادی در پست پروداکشن و ترکیب عکس‌ها است، او همیشه سعی می‌کند تا جایی که ممکن است در لوکیشن دوربین عکاسی کند. اغلب به معنای ساخت وسایل و استفاده از روش‌های خلاقانه برای برنامه ریزی عکس است.

سرویس ماه کامل

نور و پرسپکتیو هنگام ترکیب تصاویر به شیوه‌ای واقع گرایانه، بخش های مهمی هستند و اگر برخی از قسمت‌ها امکان عکاسی در مکان را ندارند، صحنه مشابهی باید در یک محیط کنترل شده ساخته شود. درک هر مرحله از ایده و برنامه ریزی، عکاسی و پست پروداکشن بسیار مهم است تا همه چیز به طور یکپارچه جمع شود. هر عکس و بخشی هدف خود را دارد.

یک زن معلق در خانه از اریک جوهانسون

اریک همیشه تمام کارهای پست پروداکشن را خودش انجام می‌دهد تا کنترل کاملی بر نتیجه نهایی داشته باشد. ایده، عکاسی و پست پروداکشن همگی به هم مرتبط هستند. تصویر نهایی بهتر از عکس هایی که برای ثبت آن استفاده می شود نمی شود. همانطور که عکس ها قوی تر از ایده نمی شوند.

در کارهای شخصی اریک هیچ عکسی که توسط کامپیوتر تولید شده، مصور یا استوک نیست، فقط ترکیب پیچیده ای از عکس‌های خودش است. این یک فرآیند طولانی است و او تنها حدود ده تصویر جدید در سال ایجاد می‌کند. اگر مایلید در مورد روند زنده شدن تصاویر بیشتر بدانید، به ویدیوهای پشت صحنه در این مطلب نگاهی بیندازید.

منبع: erikjo.com

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات