بهترین لنز برای عکاسی از منظره و طبیعت

بهترین لنز برای عکاسی منظره چه لنزی می‌تواند باشد؟ عکاسی منظره یکی از شاخه های عکاسی است که اشکال مختلفی به خود می‌گیرد. این به این دلیل است که از تصاویر طبیعیت، انتزاعی تا پانورامای گسترده را در بر می‌گیرد. برای اینکه یک عکاس منظره موفق باشید، نمی‌توانید فقط به ترکیبی از مهارت‌های مناسب با درک خوب تئوری عکاسی تکیه کنید. شما باید تجهیزات مناسب را در اختیار داشته باشید. در حالی که دوربین به احتمال زیاد اولین و مهمترین خرید شما خواهد بود، نکته بعدی که باید به آن توجه کنید لنزی است که به شما کمک می‌کند دید خلاقانه خود را توسعه دهید. در این مقاله، برخی از بهترین لنزها را برای عکاسی منظره بررسی می‌کنیم، با ما در شوت شات همراه باشید.

ویژگی‌های بهترین لنز برای عکاسی منظره

بهترین لنز برای عکاسی منظره

ایده خوبی است که قبل از سرمایه گذاری تحقیق کنید، زیرا لنزهای دوربین گران هستند. اینها چند نکته هستند که هنگام خرید لنز جدید چه برای عکاسی منظره و چه سایر کاربردها باید به آنها توجه کنید.

فاصله کانونی برای لنز منظره

چهار نوع اصلی از انواع لنز وجود دارد که معمولاً در عکاسی منظره استفاده می‌شود. اینها شامل لنزهای زاویه واید یا فوق عریض، لنزهای زوم استاندارد، لنزهای تله فوتو و لنزهای پرایم هستند.

  • لنز واید / فوق عریض: لنزهای واید و فوق عریض از محبوب ترین لنزها برای عکاسی منظره هستند. فاصله کانونی آن‌ها معمولاً بین 14 تا 35 میلی متر است، اگرچه برخی از آنها می تواند به 10 یا 12 میلی متر نیز برسد. این لنزها به شما امکان می دهند طیف وسیعی از دید و عمق میدان طولانی را ثبت کنید، که اساساً همان چیزی است که اکثر عکاسان هنگام عکاسی از مناظر می خواهند.
  • لنز زوم استاندارد: لنزهای زوم استاندارد معمولاً بین 24 تا 70 میلی متر هستند و میدان دید مشابهی را برای چشم انسان فراهم می‌کند، که عموماً در بین عکاسان در محدوده 35-50 میلی متر پذیرفته شده است. به این ترتیب، می‌توانید تصاویری واقعی‌تر ایجاد کنید که حسی آشنا به بینندگان ارائه می‌کند.
  • لنز تله فوتو: لنزهای تله فوتو، که به عنوان لنزهای زوم نیز شناخته می شوند، معمولاً در محدوده 70 تا 200 میلی متر قرار می‌گیرند.  هنگام عکاسی از مناظر، ممکن است گاهی اوقات با شرایطی مواجه شوید که نتوانید به سوژه خود نزدیک شوید. این جایی است که طول اضافی یک لنز زوم تله فوتو می تواند مفید باشد.
  • لنز پرایم: لنزهای پرایم آنهایی هستند که فاصله کانونی ثابتی دارند – یعنی هیچ توانایی بزرگنمایی ندارند. آنها اغلب برای کاربردهای خاصی مانند عکاسی از مناظر در شب یا هنگام عکسبرداری از ستاره ها استفاده می شوند.

دیافراگم مناسب برای لنز لنداسکیپ

دیافراگم میزان نور وارد شده به صحنه و عمق میدان شما را کنترل می کند. به جای دیافراگم متغیر به دنبال لنز با دیافراگم ثابت باشید. هنگام عکاسی ثبات بیشتری به شما می دهد و به شما امکان می دهد در شرایطی با نور کمتر عکس بگیرید. لنزهایی با دیافراگم f4، f2.8، f1.8 یا f1.4 نور زیادی برای کار به شما می دهند. لنز با دیافراگم سریع به ویژه در شرایط کم نور، مانند هنگام عکاسی از طلوع و غروب خورشید مفید است. در حالی که بهترین دیافراگم برای عکاسی منظره وجود ندارد، دیافراگم لنز شما باید f/4 یا بیشتر باشد. بسیاری از لنزهای زوم این روزها دارای دیافراگم ثابت f/2.8 هستند که برای عکاسی در نور کم ایده آل است. برخی از لنزهای پرایم دارای دیافراگم ثابت سریع‌تر f/1.8، f/1.4 و f/1.2 هستند.

فوکوس خودکار

اگرچه عکاسی منظره سبکی بسیار کندتر از عکاسی ورزشی است، اما سرمایه گذاری روی لنزهایی با قابلیت فوکوس خودکار مفید است. به بیان ساده، مواقعی وجود خواهد داشت که فوکوس دستی آزاردهنده می‌شود، مانند زمانی که از مناظر با دوربین در دست عکاسی می‌کنید. جابجایی به فوکوس دستی برای موقعیت‌هایی که ممکن است فوکوس خودکار از کار بیفتد، مانند زمانی که در شرایط کم نور یا در شب عکس‌برداری می‌کنید، بهترین است.

تثبیت‌کننده تصویر / کاهش لرزش

این روزها بیشتر لنزها دارای فناوری تثبیت کننده تصویر داخلی هستند که برای کاهش لرزش دوربین کار می‌کند. این می‌تواند مفید باشد، نه تنها زمانی که به صورت دستی عکاسی می‌کنید، بلکه در شرایط باد نیز می‌تواند مفید باشد. این به ویژه برای عکاسی در نور کم مفید است و می‌تواند به معنای تفاوت بین یک عکس تار یا شارپ باشد.

مقاومت در برابر آب و هوا

ثبت مناظر به این معنی است که شما زمان زیادی را در خارج از منزل، در انواع شرایط آب و هوایی سپری خواهید کرد. برای اطمینان از اینکه لنز شما با کمی باران یا رطوبت کار نمی‌کند، لنز را انتخاب کنید که در برابر آب و هوا آب بندی شده و از مواد بادوام ساخته شده باشد.

1. لنز تامرون 10-24mm f/3.5-4.5 Di II VC HLD

لنز تامرون برای عکاسی منظره
نام تجاریتامرون
حداکثر دیافراگمf/ 3.5-4.5
محدوده کانونی10-24 میلی متر
تثبیت‌کننده تصویر ابعادبله 8.4 × 8.4 × 8.4 سانتی متر
وزن439 گرم
پایه لنزEF-Mount – F DX
بهترین برایعکاسان آماتور به دنبال یک زاویه دید عالی هستند

این لنز برای عکاسانی است که از دوربین‌های APS-C با قاب کوچکتر استفاده می‌کنند، نیکون d3500 یکی از بهترین دوربین ها برای عکاسی منظره است که می‌تواند با این لنز جفت شود. گزینه های زیادی وجود ندارد که بتواند قابلیت های فوق عریض را ارائه دهد اما Tamron 10-24mm f/3.5-4.5 Di II VC HLD یکی از آن‌هاست. تثبیت‌کننده تصویر به عنوان یک قابلیت جدید در این لنز به خوبی عمل می‌کند و گرفتن عکس های خارج از کاف را آسان تر می‌کند. کاربران دوربین APS-C ممکن است این محصول را کمی گران بدانند. اما می توانم بگویم کیفیت عملکرد تامرون ارزش پول اضافی را دارد. پیشرفت‌های آن در عملکرد اپتیکال آن را به بهترین گزینه برای دوربین‌های سنسور برش تبدیل می‌کند. بهترین بخش این است که تامرون لنزها را با نیکون و کانن سازگار می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که پایه دوربین مناسب را انتخاب کرده اید.

2. لنز کانن EF 24-70mm f/2.8L II USM

لنز دوربین کانن
نام تجاریCanon
حداکثر دیافراگمf/ 2.8
محدوده کانونی24-70 میلی متر
تثبیت‌کننده تصویرخیر
ابعاد11.3 × 8.9 × 8.9 سانتی متر
وزن805 گرم
پایه لنزEF-Mount
بهترین برایکاربران کانن به دنبال یک لنز همه کاره هستند

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM بهترین لنز عکاسی منظره برای کاربران کاننی است که به دنبال یک لنز همه‌کاره هستند. می‌توانید انتظار اپتیک درخشان و همچنین کیفیت ساخت‌ و بادوام بالا را داشته باشید. با محدوده کانونی 24 تا 74 میلی‌متر، لنزی دارید که می‌تواند بسیاری از موقعیت‌ها را کنترل کند. این لنز عکاسی منظره یک لنز همه جانبه درخشان برای کیف کیت شماست. این لنز دارای دو لنز با پراکندگی فوق العاده کم (UD) و یک لنز Super UD است که انحراف رنگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و همچنین به کاهش تاری رنگ در لبه‌های سوژه کمک می‌کنند. به‌علاوه، پوشش‌های بهینه‌شده لنز به تعادل رنگ استثنایی کمک می‌کنند. EF 24-70mm f/2.8L II USM استاندارد جدیدی برای لنزهای منظره ایجاد کرد و امروزه یکی از بهترین لنزهای دوربین موجود در بازار باقی مانده است.

حرف آخر شوت شات

تعداد زیادی لنز عالی برای عکاسی منظره وجود دارد که فهرست آن‌ها بسیار زیاد است ، اما امیدوارم این مقاله از آموزش آنلاین عکاسی مفید بوده باشد و اکنون بتوانید با اطمینان بهترین لنز منظره را برای خود انتخاب کنید. در نهایت، لنز ایده آل به نیازها و بودجه شخصی شما بستگی دارد، بنابراین برای انتخاب گران ترین یا محبوب ترین گزینه تحت فشار نباشید. در عوض، به مدل دوربین خود (و سازگاری با لنز مربوط به آن) و همچنین ویژگی هایی مانند کیفیت تصویر، کیفیت ساخت، تثبیت کننده تصویر، فاصله کانونی و موارد دیگر فکر کنید.

منبع: colesclassroom.com

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات