بهترین دوربین برای عکاسی منظره و طبیعت در سال 2022

اگر می‌خواهید از مناظر خیره‌کننده عکاسی کنید، به دوربینی نیاز دارید که به چالش‌های عکاسی منظره پاسخ دهد. شما به دوربینی با عملکردها و ویژگی‌های خاص نیاز دارید تا بتوانید نماها را با شکوه تمام ثبت کنید. هنگام خرید بهترین دوربین برای عکاسی از منظره باید به دنبال مشخصات خاصی باشید. در این مقاله از آموزش عکاسی با شوت شات قصد داریم تا بهترین دوربین برای عکاسی از طبیعت را معرفی کنیم، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

ویژگی‌های اصلی بهترین دوربین برای عکاسی از منظره و طبیعت

بهترین دوربین برای عکاسی منظره

اگر به دنبال بهترین دوربین برای عکاسی لندسکیپ هستید، دوربین مورد نظر شما باید چند ویژگی داشته باشد که به شما در ثبت عکس‌های منظره در بهترین حالت کمک خواهد کرد. این را ویژگی‌ها در ادامه مشاهده می‌کنید، قبلا نیز در دوره آموزش عکاسی مقدماتی به تفسیر هر یک از این اصطلاحات پرداخته‌ایم.

وضوح تصویر بالا

یک عکس منظره خوب دارای وضوح، جزئیات و رنگ‌های زنده است. یک سنسور با وضوح بالا به شما در دستیابی به این امر کمک می‌کند. اندازه سنسور بزرگتر نور بیشتری جذب می‌کند و جزئیات نیز بهتر در آن ثبت می‌شوند بنابراین به خصوص در عکاسی از مناظر طبیعی به دنبال سنسورهای بزرگ‌تر باشید. اما اندازه همه چیز نیست، ما چند دوربین با سنسور برش را به شما نشان خواهیم داد که نتایج عالی ایجاد می‌کنند.

داینامیک رنج بالا

یک محدوده دینامیکی گسترده جزئیات را هنگام عکاسی در شرایط نوری دشوار نشان می‌دهد. مناظر بزرگ همیشه روشنایی یکنواخت ندارند. یک منطقه ممکن است آفتابی باشد، در حالی که منطقه دیگر سایه و ممکن است تفاوت زیادی بین نور پیش زمینه و پس زمینه وجود داشته باشد. با یک محدوده دینامیکی کوچک، نواحی تاریک می‌توانند سیاه شوند و مناطق روشن می‌توانند سفید بسیار روشن ثبت شوند. دوربینی با داینامیک رنج گسترده اطمینان حاصل می‌کند که جزئیات در سراسر تصویر حفظ می‌شود.

محدوده ISO خوب برای صحنه های تاریک تر

عکاسان منظره معمولاً به مقادیر ISO پایین‌تر پایبند هستند. ایزو پایین‌تر حداکثر کیفیت تصویر را به شما می دهد. استفاده از ISO بالاتر خطر اضافه کردن نویز دیجیتال به عکس شما را به همراه دارد و کیفیت تصویر را کاهش می دهد. اما هنگام عکاسی در شب یا در مکان‌های تاریک‌تر به ایزو دوربین بالاتری نیاز دارید. باید بدانید که دوربین شما دارای محدوده ایزو برای مقابله با تنظیمات تاریک‌تر است. شما دوربینی می‌خواهید که کیفیت تصویر را حتی در ایزوهای بالاتر حفظ کند.

مقاومت در برابر آب

واضح است که ما نمی‌توانیم آب و هوا را کنترل کنیم بنابراین ممکن است هوا بارانی باشد و یا در مناطقی گرد و غبار زیادی وجود داشته باشد. به همین دلایل به دنبال دوربینی باشید که در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد. دوربین‌های مقاوم در مقابل آب معمولا از استاندارد ip 67 یا ip68 بهره می‌برند.

عمر باتری

عمر باتری برای همه عکاسان مهم است اما برای عکاسان منظره، اهمیت ویژه‌تری دارد زیرا شما نمی‌توانید برای شارژ مجدد تجهیزات خود به خانه برگردید. عمر باتری خوب به شما آرامش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد با سرعت و بدون نگرانی عکاسی کنید.

بهترین دوربین مبتدی برای عکاسی از منظره: نیکون D3500

دوربین نیکون d3500

خوشبختانه برای عکاسان منظره، D3500 نه تنها سبک‌ترین DSLR سازنده‌اش است ( با تنها 415 گرم باتری و کارت) بلکه مقرون‌به‌صرفه‌ترین دوربین عکاسی APS-C نیکون و یکی از بهترین دوربین ها برای مبتدیان است. دوربین را همراه با لنز کیت 18 تا 55 میلی‌متری سبک‌وزن می‌توانید در بازار پیدا کنید که در وسیع‌ترین زاویه آن، برای مناظر مناسب‌تر است و البته با طیف بسیار وسیعی از لنزهای نیکون سازگار است. بدنه D3500 تثبیت کننده‌تصویر را ندارد، اما اگر از آن با سه پایه برای مناظر استفاده می‌کنید، مشکلی نخواهد بود. یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C CMOS در قلب این دوربین به شما کمک می‌کند تا به سطح مناسبی از جزئیات دست یابید. امتیاز دیگر برای عکاسان منظره، عمر باتری 1550 شات است. سه یا چهار برابر مقداری که معمولاً از یک دوربین لنز قابل تعویض بدون آینه دریافت می‌کنید. با این تفاصیر می‌توان گفت که با بهترین دوربین برای عکاسی از منظره در رده دوربین‌های ارزانقیمت طرف هستید اما به کلمه ارزانقیمت توجه کنید زیرا قرار نیست همه چیز در حد یک پرچمدار باشد.

مشخصات فنی

سنسور: APS-Cرزولوشن: 24.2 مگاپیکسلمانت لنز: Nikon DX
فوکوس: 11 نقطه‌اینرخ عکاسی پیاپی: 5 فریم بر ثانیهوزن: 415 گرم

مزایا:

  • کیفیت تصویر مناسب
  • قیمت خوب
  • راحتی استفاده

معایب:

  • عدم پشتیبانی از ویدیوی 4k
  • صفحه نمایش ثابت

بهترین دوربین سونی برای عکاسی منظره: RX10 III

عکاسی منظره با دوربین سونی

در حالی که RX10 IV جایگزین این دوربین شده است اما RX10 III هنوز در دسترس است و نسبت به دوربین جدیدتر مقرون به صرفه‌تر است.  این بهترین دوربین سونی برای عکاسی طبیعت است که از یک لنز بسیار همه کاره 24-600 میلی‌متری f/2.4-4 بهره می‌برد و لذت سفری سبک را برای عکاسان طبیعت به همراه دارد. این بدان معنی است که می‌توانید با خوشحالی از مناظر وسیع و با جزئیات زیاد عکس بگیرید. سنسور 1 اینچی از نظر فیزیکی کوچکتر از سایر دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه در لیست است، اما تراشه 20.1 مگاپیکسلی هنوز نتایج چشمگیری ارائه می‌دهد. عملکرد دوربین در واقعیت نیز راضی کننده است و سیستم فوکوس خودکار و سرعت عکسبرداری متوالی 14 فریم در ثانیه نیز از دیگر مزایای این دوربین محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

سنسور: 1 اینچیرزولوشن: 20.1 مگاپیکسللنز: 24-600mm f/2.4-4
فوکوس: خودکار 25 نقطه‌ای تشخیص فازنرخ عکاسی پیاپی: 14 فریم بر ثانیهوزن: 1095 گرم

مزایا:

  • لنز 24-600 میلی متری عالی و سریع
  • کیفیت فیلم و عکس خیلی خوب

معایب:

  • فوکوس خودکار ضعیف در فواصل کانونی بیشتر
  • نسبتا بزرگ و سنگین

بهترین دوربین کانن برای عکاسی طبیعت : EOS 5DS R

دوربین کانن برای عکاسی طبیعت

در حالی EOS R5 کانن با یک سنسور فول فریم عالی 45 مگاپیکسلی گزینه بهتری است اما قیمت بسیار بیشتری دارد که برخی از ویژگی‌های فوق العاده پیشرفته آن برای بسیاری از عکاسان منظره ضروری نیستند. به همین دلیل است که ما EOS 5DS R کانن را به عنوان بهترین دوربین کانن جهت عکاسی از مناظر انتخاب کرده‌ایم. این دوربین فول فریم 50 مگاپیکسلی در میان عکاسان منظره‌ای که عاشق جزئیات هستند بسیار محبوب است. این دوربین را با برخی از لنزهای رده بالای سری L جفت کنید و تا کیفیتی مشابه با جدیدترین دوربین‌های با وضوح بالا مشاهده نمایید. تنها ناراحتی جزئی ما داینامیک رنج محدود‌تر در مقایسه با رقبای جدیدتر است، اما می‌توان با استفاده زیرکانه از فیلترها برای متعادل کردن صحنه بر این مشکل غلبه کرد.

مشخصات فنی

سنسور: فول فریمرزولوشن: 50.6 مگاپیکسلمانت لنز: Canon EF
فوکوس: 61 نقطه‌ای تشخیص فازنرخ عکاسی پیاپی: 14 فریم بر ثانیهوزن: 845 گرم

مزایا:

  • کیفیت تصویر عالی
  • سرعت عکاسی خیلی خوب
  • جزئیات تصویر بالا

معایب:

  • داینامیک رنج محدودتر نسبت به رقبا
  • گذشت زمان عرضه

بهترین دوربین نیکون در عکاسی از مناظر : D780

دوربین پرچمدار نیکون برای عکاسی منظره

دوربین نیکون D780 در رده بهترین دوربین های نیکون و یکی از بهترین دوربین های DSLR در سال‌های اخیر است. نسل قبلی این دوربین یعنی D750 یک دوربین فوق‌العاده محبوب و عالی بود و ارتقا قابلیت‌های آن در قالب D780 آن را جذاب‌تر نیز خواهد کرد. بسیاری فکر می‌کردند که ما شاهد مدل جدیدی با تکنولوژی بدون آینه نخواهیم بودُ با این حال، نیکون حیله‌گر بود و برخی از فناوری‌ها را از طیف دوربین های بدون آینه خود استخراج کرد و آن را در D780 قرار داد تا دوربینی با مزایای هر دو تکنولوژی متولد شود.

قابل توجه‌ترین عنصر سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم Z6 است که بسیار پیشرفته‌تر سنسور موجود در D750 است. این دوربین نه تنها در نور کم عملکرد بهتری دارد، بلکه به لطف فوکوس خودکار تشخیص فاز روی سنسور، سرعت فوکوس در نمای زنده اکنون بسیار بسیار سریع‌تر است. این دوربین توسط یک صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا و منظره یاب نوری بزرگ، و همچنین ویدیوی 4K و دو اسلات کارت سازگار با UHS-II SD پشتیبانی می‌شود. هندلینگ نیکون D780 یک رویا است و ساختار بسیار محکمی دارد که آن را به یک دوربین عکاسی منظره عالی تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی

سنسور: فول فریمرزولوشن: 24.4 مگاپیکسلمانت لنز: Nikon FX
فوکوس: 51 نقطه‌ای تشخیص فاز- 273 نقطه‌ای هیبریدنرخ عکاسی پیاپی: 12 فریم بر ثانیهوزن: 840 گرم

مزایا:

  • کیفیت تصویر عالی
  • سیستم فوکوس خودکار عالی
  • هندلینگ بی‌نظیر

معایب:

  • بدون جوی استیک AF
  • ردیابی سوژه آهسته در حالت نمایش زنده

سخن پایانی

در این مطلب از آموزش آنلاین عکاسی با شوت شات سعی کردیم بهترین دوربین برای عکاسی از منظره را معرفی کنیم. دوربین‌های این لیست از نظر کیفیت عکاسی و امکانات بهترین دوربین عکاسی لنداسکیپ هستند که به شما کمک می‌کنند تا عکس‌هایی با جزئیات بالا، داینامیک رنج گسترده، رنگ‌هایی چشم‌نواز، کنتراست خوب و بدون نویز ثبت کنید. البته به این شرط که توقعات خود را مناسب با رده قیمتی دوربین‌ها در نظر بگیرید.

منبع: shotkit.com

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات