آموزش کامل عکاسی املاک و نکات مهم عکاسی از ملک

من اکنون بیش از یک دهه است که عکاسی املاک را انجام می دهم و هر چقدر هم که عکاسی برای املاک خشک به نظر می‌رسد، این یک جایگاه بسیار ارزشمند در دنیای عکاسی است. مطمئناً، روزهای کسل‌کننده یا تکراری وجود دارد، اما برخی از آن‌ها هستند که وارد خانه‌ای می‌شوید و فقط از ستاره‌های شانس خوش خود تشکر می‌کنید که مشاور املاک در این مورد با شما تماس گرفته است. هر روز با نور، دوربین و توانایی‌هایتان مبارزه می‌کنید و اگر خوب باشید، هر روز در این مبارزه پیروز می‌شوید. در این مقاله، نکاتی را در مورد آنچه که این روزها به عنوان یک عکاس حرفه ای املاک و مستغلات نیاز است و آنچه احساس می‌کنم برای موفقیت باید انجام دهید را به اشتراک می‌گذارم.

بازار عکاسی املاک و رقابت در آن

بیایید ابتدا از چیزهای کسل کننده بگذریم تا آن‌ها را از سر راه برداریم. این ایده خوبی است که بدانید آیا بازار می‌تواند از شما حمایت کند یا خیر. به طور کلی، هر چه شهر بزرگتر باشد، بهتر است. اگر به نظر می‌رسد که وقت عکاسان همگی رزرو شده‌اند، احتمالاً جایی برای چهره‌ای تازه در عکاسی املاک وجود دارد. اما اگر در یک شهر کوچک زندگی می‌کنید، یا می‌بینید که همه کسب‌وکارها نرخ‌های خود را کاهش می‌دهند، شاید بهتر باشد در این مورد تجدید نظر کنید.

عکاسی از املاک با شوت شات

همانطور که در حال ارزیابی سایر عکاسان در بازار هستید، به نرخ آنها و آنچه که آنها به مشتریان خود ارائه می‌دهند نیز نگاهی بیندازید. احتمالاً می‌خواهید کمی به چشم آن‌ها بیایید، زیرا شما فرد جدید هستید و باید نام خود را بسازید. من معمولا تحت تاثیر ارزش بازار قرار نمی‌گیرم، چرا که این موضوع فقط به همه افراد در بازار آسیب می‌زند و صادقانه بگویم، شما خیلی دوام نخواهید داشت حتی اگر فکر کنید که تجارت بزرگی را به دست خواهید آورد. یک مسابقه در نرخ پایین فقط بازنده ها را به رقابت کشاند بنابراین نحوه قیمت گذاری عکس ها خود را مشخص کنید و برای هر نوع موقعیتی نرخ مشخص را ارائه کنید نه قیمت دلخواه مشتری را!

مقایسه هزینه ها با درآمدهای عکاسی املاک

عکاسی از نمای داخلی یک ساختمان

حالا بیایید به هزینه های واقعی شما در عکاسی املاک نگاهی بیندازیم. شما بیمه، مجوزهای کسب و کار و بسیاری موارد دیگر خواهید داشت که احتمالاً حتی در نظر نگرفته‌اید. برای شروع به تلفن، اینترنت، هزینۀ هاست، بنزین، مالیات Adobe و بسیاری چیزهای دیگر نیاز دارید. اوه، بله، و مالیات! هرکس هم سهم خودش را می خواهد!

برای کمک به شما در مدیریت واقع بینانه تمام این هزینه ها، به ماشین حساب هزینۀ نیک آدام سر بزنید. این را صادقانه پر کنید و ببینید چه چیزی باید در یک ماه یا یک سال به دست آورید تا زنده بمانید. چگونه این اعداد با آنچه برنامه قیمت گذاری شما به شما امکان می دهد به دست آورید هم‌خوانی دارد؟ آیا می توانید آن کار را انجام دهید؟

شما باید حداقل برای شش ماه برای هیچ کسب و کاری برنامه ریزی نکنید؛ آیا می توانید تا این حد زنده بمانید؟ در غیر این صورت، بالا بردن سطح مهارت خود، برای شخص دیگری تجدید نظر کنید .

تجهیزات ضروری عکاسی املاک

بیایید به تجهیزات ضروری در عکس برداری از ملک نگاه کنیم. باور کنید یا نه، اینجا هیچ چیز جالبی نیست.

یک دوربین و لنز مناسب برای عکاسی از خانه ها

احتمالاً تصاویری با عرض حدود 2000 پیکسل ارائه خواهید کرد، بنابراین فکر نکنید که نیازی به خرید نیکون Z9 یا کانن R3 دارید تا شما را به یک ستاره راک عکاسی ملکی تبدیل کند. برخی از بهترین عکاسان در این تجارت به دوربین‌های سونی APS-C و Rokinons 12 میلی‌متری متکی هستند.

سرمایه‌گذاری اولیه روی تجهیزات زیاد نیست، به خصوص با توجه به اینکه احتمالاً می‌توانید از بدنه ای که اکنون دارید استفاده کنید. اگر اصرار به خرید تجهیزات نو دارید، پیشنهاد می‌کنم  سراغ دوربین بدون آینه بروید. اما تا آنجا که یک برند اعم از سونی، نیکون، کانن، یا المپوس دارید،  همه چیز به شما بستگی دارد. اکثر سیستم‌های مدرن دارای لنز بسیار مقرون به صرفه 16-30 f/4 (APS-C 10-20mm) در تولیدات خود هستند. این تنها چیزی است که برای شروع نیاز دارید (اکثر عکس‌ها f/6.3-f/11 خواهند بود، بنابراین پرداخت اضافی برای f/2.8 پول مبتدی را دور می‌‌ریزد!).

یک سه پایه برای عکاسی املاک

اگر می‌خواهید ولخرجی کنید، این کار را برای خرید سه پایه انجام دهید. یک پلت فرم ثابت و پایدار برای عکاسی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه ممکن است سخت باشد که سرتان را بچرخانید، اما خرج کردن هزار دلار برای یک Gitzo یا یک RSS در درازمدت باعث صرفه‌جویی در پول شما می‌شود، زیرا نمی‌توانید 2 تا 3 سه پایه ارزان‌تر را دوباره بخرید.

اهمیت استفاده از سه پایه در عکاسی املاک
یک سه پایه خوب برای مواردی مانند عکاسی در محیط های کم نور و همچنین گرفتن تصاویر با نوردهی طولانی  مهم است.

برای نصب، سر ایده آل ،یک سر چرخ دنده‌ای است. سرهای توپ (سر توپ یک دستگاه فلزی یا پلاستیکی است که در بالای سه پایه قرار می گیرد که ثبات را افزایش می دهد و چرخش سریعتر و دقیق تری دوربین را برای عکاس فراهم می کند. آنها سبک تر از سه پایه سه طرفه سنتی هستند.) بیش از حد به اطراف می چرخند و تراز کردن آنها بسیار سخت تر است. Benro’s و Leofoto برای شروع خوب هستند، و Arca-Swiss Cube چیزی است که رویای عکاسان املاک را پر می‌کند.

یک فلاش برای عکاسی از ملک

با نورهای استودیویی ساده شروع کنید و با افزودن فلاش‌های بیشتر و بهتر، دوباره در کسب و کار خود سرمایه‌گذاری کنید. من توصیه می‌کنم با Godox (AKA Flashpoint) شروع کنید. با چند نور استودیویی و سیستم فلاش بی‌سیم R2 شروع کنید. هر زمان که می‌توانید یک Godox AD200 اضافه کنید – این فلاشی است که من بیشتر از همه در این زمینه استفاده می‌کنم. من متوجه شدم که استفاده از رشته Magmod روی آن کیفیت نور عالی‌ای می‌دهد. برای کارهای بزرگ، من همچنین چند گودکس AD600 را در اطراف نگه می‌دارم. نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای TTL نیست، زیرا همه چیز را به صورت دستی می‌گیریم.

تجهیزات اضافی که ممکن است در عکاسی املاک به کمک شما بیایند

بسته به مدل کسب‌وکار شما و کاری که می‌خواهید انجام دهید، حداقل خرید سه تجهیزات اضافی وجود دارد که ممکن است بخواهید برای کسب‌و‌کار خود به دنبال آن باشید. من به طور جدی همه اینها را در نظر می‌گیرم اما شما ممکن است بخواهید خرید آن‌ها را تا زمانی که کسب‌و‌کار شما کمی تثبیت شود متوقف کنید.

تجهیزات ویدئویی

در نهایت، باید اضافه کردن ویدیو به لیست خدمات خود را در نظر بگیرید. گزینه‌های زیادی در اینجا وجود دارد. اما اگر به فیلمبرداری نیز فکر می‌کنید، به یک سیستم تثبیت کننده ویدیو(video stabilization) فکر کنید… یا به عنوان یک استند مستقل (Osmo)، که دوربین شما می‌تواند در آن (رونین) نصب شود، که برای تثبیت آیفون خود نیز می‌توانید استفاده کنید.

یک دوربین سه بعدی

اولین، دوربین سه بعدی است و در حالی که Matterport احتمالاً شناخته شده ترین است، گزینه های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال یک Ricoh Theta Z هزار دلار به شما باز می‌گرداند و می‌توانید از آن در پلت فرم Matterport استفاده کنید. Theta همچنین سریعتر از دوربین Matterport است، اما دوربین Matterport از نظر کیفیت از آن پیشی می‎گیرد. (دوربین Matterport حدود 3 هزار دلار است، و شما به یک iPad نیز نیاز خواهید داشت). گزینه‌های دیگر عبارتند از سیستم‌های کامل مانند iGuide (که همچنین مبتنی بر Theta Z است) و سایت‌های ویرایشگر مانند Eyespy360 و 3DVista.

یک پهپاد

سرویس دیگری که ممکن است بخواهید برای عکاسی از املاک اضافه کنید، فیلمبرداری با پهباد است. پهپاد مورد علاقه من DJI Mavic 2 Pro است – یک پلتفرم بسیار پایدار و یک دوربین برتر. با انتشار اخیر Mavik 3، قیمت 2 ها کاهش می یابد، که برای شما که تازه شروع به کار کرده‌اید یک امتیاز مثبت واقعی است. و 3 هیچ عملکردی را که به آن نیاز دارید اضافه نمی‌کند.اگر می‌خواهید با پهباد به صورت تجاری فیلمبرداری کنید، به مجوز FAA نیاز دارید. سعی نکنید این را دور بزنید… این قانون است و شما باید از قانون اینجا پیروی کنید. شما همچنین از داشتن پکیج بیمه عکاس تجاری خود بهره مند خواهید شد.

وسایل دیگری که نیاز دارید عبارتند از:

  • چتر : رفلکتور یا بازتابنده، مهم نیست – فقط ابریشم یا حریر سفید بگیرید، نه نقره‌ای.
  • استند یا پایه نور : که هرچه سنگین‌تر باشد بهتر است.
  • باتری‌های اضافی : از هر قطعه مهمی در کیت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. هیچ چیز غیرحرفه‌ای‌تر از نداشتن وسایل مورد نیاز نیست.

مهارت‌های اولیه در عکاسی املاک

خب حالا که کوهی از وسایل داری، با آن چه کار می‌کنی؟ بیایید با کار بر روی مهارت‌های اساسی خود شروع کنیم. شما می‌توانید – اما من توصیه نمی‌کنم – فراموشش کنید. من احساس می‌کنم خیلی بهتر است که حداقل چیزی در مورد کاری که انجام می‌دهید بدانید.

ترکیب بندی

اولین چیزی که باید یاد بگیرید ترکیب‌بندی عکاسی است. ترکیب‌‌بندی در یک قاب مهارتی است که به هزار سال قبل بازمی‌گردد، بنابراین مکان‌هایی برای یادگیری ترکیب‌‌بندی خوب کم نیست. شما می توانید با نگاهی به نحوه ترکیب‌‌بندی نقاشان شروع کنید. سپس می‌توانید به نحوه قاب‌بندی نمایش تلویزیونی یا فیلم مورد علاقه‌تان نگاه کنید. همه آنها از قوانین اولیه یکسانی استفاده می کنند … یا زمانی که می خواهند شما را متزلزل کنند از آنها استفاده نمی‌کنند.

ترکیب بندی های مختلف در عکاسی املاک

اکنون قصد ندارم وارد این موضوع شوم یا حتی به قانون یک سوم اشاره کنم، زیرا این موضوع در مورد این مقاله نیست. شما این شغل را می‌خواهید، یکی از تکالیف شما در اینجا آمده است: یادگیری و مطالعه ترکیب بندی.

نورپردازی

همچنین این زمان خوبی برای شروع یادگیری نورپردازی پیشرفته و حرفه ای در عکاسی است. در خانه خود، صبح و بعد از ظهر از اتاق نشیمن‌تان عکس بگیرید. به عکس های خود خوب نگاه کنید. چه چیزی تغییر کرده است؟ چه چیزی کار کرد؟ چه چیزی کار نکرد؟ آیا یک محل تاریک پیدا می‌کنید؟ یک فلش اضافه کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. من به شدت توصیه می‌کنم این کار را انجام دهید و فوراً به عکس‌های خود نگاه کنید تا بتوانید ببینید که چگونه فلاش‌ها و نوردهی‌های مختلف باعث ایجاد یا شکستن تصاویر شما در عکاسی املاک می‌شوند. با عکاسی در آب و هوای مختلف و در زمان‌های مختلف به نور عادت کنید. دوستان، والدین یا حتی افرادی که ممکن است آنها را بشناسید گیر بدهید تا خانه‌شان را  بفروشند . از کوچک شروع کنید و هر طور که می توانید به دانش خود بیفزایید.

سبک های عکاسی املاک

اولین کاری که احتمالا قبلاً انجام داده‌اید: فقط عکاسی کنید. طولی نمی کشد تا متوجه شوید که این امر باعث کاهش آن در املاک و مستغلات نمی‌شود. فضای داخلی شما یا پنجره‌های بادکرده خواهد داشت یا خیلی تاریک خواهد بود مطمئناً تصاویر خوشی که می‌خواهید بگیرید نیست. برای بهبود تصاویر خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ سبک های مختلفی از عکاسی در دنیای املاک و مستغلات وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.

عکاسی از ملک با محدوده دینامیکی بالا (HDR)

عکاسی با داینامیک رنج بالا از نمای داخلی یک خانه

اکثر عکاسان املاک و مستغلات با گرفتن تصاویر HDR یا محدوده دینامیکی بالا شروع می‌کنند. در این روش عکاسی املاک ، نوردهی های زیادی را تنظیم می‌کنید – یکی برای پنجره‌ها، یکی برای اتاق و دیگری برای تاریکی – و بهترین قسمت‌های هر کدام را برای یک تصویر نهایی ترکیب می‌کنید. لایت روم این کار را انجام می‌دهد همچنین افزونه‌های تخصصی (Enfuse، Photomatix، Aurora) برای ظرافت بیشتر و کنترل ترکیب شما در لایت‌روم و فتوشاپ وجود دارد.

HDR عکاسی و ویرایش را نسبتاً آسان می‌کند. برای برخی از مدل‌های کسب‌‌وکار، مزیت اصلی در اینجا سرعت است – اگر سریع هستید و توانایی‌هایتان را می‌دانید، می‌توانید از یک خانه 2000 فوت مربعی در 20 دقیقه عکس بگیرید، البته به شرط اینکه بتوانید در کوتاه‌ترین زمان تنظیمات مناسب برای هر سناریو را اعمال کرده و به طور کامل بر مثلث نوردهی تسلط داشته باشید. HDR در برخی موارد عالی و در بسیاری از موارد به خوبی کار می‌کند. اما کامل نیست، به خصوص با معقوله تصحیح رنگ دقیق. یکی از ملاحظات کلیدی، رنگ نور در صحنه است. وقتی رنگ‌ها را با هم ترکیب می‌کنید – مثلاً مهتابی و نور روز – رنگ‌های رنگی، کج و کم رنگ می‌شوند.

عکاسی از ملک با فلش

مشکلات رنگ و نور در عکس برداری از خانه را می‌توان با غلبه بر سطوح نسبتاً پایین رنگ‌های نور مختلط با یک منبع نور منحصر به فرد قوی اصلاح کرد: فلاش. اگر فلاش به درستی متعادل شود، رنگ‌های دقیق و زیبایی را بازتولید می‌کند. و فلاش اتاق‌های تاریک را روشن و روشن می‌کند. همانطور که فلش یک راه حل برای حل مسئله به نظر می‌رسد، دارای اشکالات اساسی است. هزینه‌ها خود یک مانع آشکار است. فلاش‌های بزرگ، دست و پا گیر هستند و روند کار شما را کند می‌کنند. آماده‌سازی، راه‌اندازی و استفاده از پایه‌های نور فقط همه چیز را پیچیده‌تر می‌کند. مگر اینکه در نورپردازی خیلی ماهر باشید (و بخواهید زمان بیشتری را برای ساخت نور صرف کنید)، فلاش ظاهری بسیار صاف دارد. در یک کلام، به نظر «زرق و برق دار» می‌رسد.

عکاسی پر زرق و برق

سبک عکاسی پر زرق و برق در عکاسی برای املاک
هدف عکاسی پرزرق و برق ایجاد یک نتیجه با نور زیبا با استفاده از لایه هایی از عکس های گرفته شده به طور جداگانه با فلاش و نور محیط است.

این سبک عکاسی املاک ، ترکیبی تحت اللفظی از سبک های قبلی است و در زبان عامیانه «پر زرق و برق » نامیده می‌شود. در اینجا، یک قاب محیطی با نور طبیعی با یک (یا چند) لایه فلاش ترکیب می‌شود که بر بهترین قسمت‌های هر لایه تأکید می‌کند. همچنین جنبه‌های بد هر سه را ترکیب می‌کند… زمان بسیار بیشتری می‌گیرد، هزینه اضافی فلاش دارید، و در ویرایش زمان بسیار بیشتری را اضافه می‌کند. برای انجام این کار به مهارت بسیار بیشتری از سوی عکاس نیاز است.

هدف عکاسی پرزرق و برق ایجاد یک نتیجه با نور زیبا با استفاده از لایه هایی از عکس های گرفته شده به طور جداگانه با فلاش و نور محیط است. استفاده از عکاسی پرزرق و برق برای نورپردازی مناسب فضای داخلی و در عین حال حفظ ظاهر طبیعی جهان که از درها و پنجره ها دیده می شود.استفاده از عکاسی پرزرق و برق برای روشن کردن فضای داخلی فضا در حالی که یک غروب طبیعی در بیرون دیده می شود.

عکاسی «پرزرق و برق» با HDR و فلاش

همانطور که قبلاً گفتم، گرفتن یک عکس تکی “معمولی” از فضای داخلی خانه می‌تواند دشوار باشد و به دلیل دامنه دینامیکی عظیم بین نور داخلی و نور خورشید در خارج از پنجره های خانه منجر به نتایج بی‌کیفیت شود. برای غلبه بر این مشکل، می‌توانیم عکسی درخشان بگیریم که HDR و فلاش را با هم ترکیب می‌کند. ما با استفاده از براکت‌گذاری نوردهی یا گرفتن ترکیب‌بندی یکسان در چندین عکس با نوردهی‌های مختلف شروع می‌کنیم. در این مثال، من یک اتاق را در یک عکس با نوردهی صحیح،  یک عکس با نوردهی کمتر از حد دو استاپ، و یک عکس با نوردهی بیش از حد دو استاپ گرفتم:

عکس HDR به‌دست‌آمده برای تحویل به مشتریان و فهرست‌بندی در MLS «به‌اندازه کافی خوب» است، اما محدوده دینامیکی گسترده همچنان چیزی را برای شما باقی می‌گذارد. برای کاهش دامنه دینامیکی، می‌توانیم از فلاش استفاده کنیم تا نور بیشتری را به تاریک‌ترین قسمت‌های اتاق اضافه کنیم تا آنها را با نور خورشید بیرون بیشتر کند. من در این مثال از دو فلاش استفاده کردم، یکی در پشت دوربینم یکی روی پیشخوان پشت دیوار قرار گرفت تا فضای مجاور را روشن کند.

با این حال، نتیجه این عکس فلش خیلی «پرزرق و برق دار» به نظر می‌رسد، بنابراین ترفند آن در ویرایش بعد از عکاسی است. جادوی عکاسی املاک «پرزرق و برق دار» در ویرایش اتفاق می‌افتد. با باز کردن هر دو عکس محیط HDR و عکس فلش به عنوان لایه در فتوشاپ، می‌توانید با استفاده از ماسک، عکس محیط را به قسمت‌هایی از عکس فلش بزنید که خیلی براق هستند (یا عکس فلش را در قسمت‌هایی از عکس محیطی که خیلی براق هستند رنگ کنید).

عکاسی املاک 1% عکس برداری است

عکاسی (نه فقط عکاسی املاک) خیلی بیشتر از عکس گرفتن است. نقل قولی از توماس ادیسون وجود دارد: «نبوغ یک درصد الهام است، نود و نه درصد عرق کردن و تلاش کردن است.» من آن را برای عکاسی تغییر می‌دهم و می‌گویم که این تجارت 99٪ حل مسئله و 1٪ عکس گرفتن است. اگر برای آن آماده نیستید، اگر فکر می‌کنید که حرفه عکاسی فشار دادن یک دکمه، بیرون انداختن یک عکس زیبا و سپس جمع‌آوری یک چک بزرگ است، آماده باشید تا به شدت ناراضی و شدیداً نا‌امید شوید. اما اگر عاشق فرآیند ساختن تصاویر، حل مسئله، سخت کوشی و رئیس خود بودن هستید، پس آموزش عکاسی را به صورت تخصصی دنبال کنید و از این که در ابتدای راه نتوانید عکس هایی فوق‌العاده بگیرید، نترسید.

ترجمۀ فرشته منفردی

عکس کاور، بخشی از اثر ازرا استولر

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات