انواع دوربین‌ عکاسی کدامند؟

دوربین عکاسی چی بخرم؟

در این بخش از بلاگ قرار بر این است تا در مورد اینکه چه دوربینی خریداری شود صحبت کنیم. قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنید که دوربین عکاسی را برای چه کاری می‌خواهید، آیا قرار است با آن عکاسی تبلیغاتی بکنید؟ یا برای مصارف خانوادگی و عکاسی شخصی؟ یا عکاسی منظره و یا پرتره؟ هدف از شمردن این موارد ترساندن شما نیست، بلکه هدف این است تا در حین خرید دوربین توجه کافی را داشته باشید و با اطمینان خاطر هزینه کنید. فراموش نکنید که آگاهی داشتن بر اینکه چه دوربینی مناسب با مصرف شماست بسیار مهم است، قرار است مدت زیادی با دوربین‌تان زمان بگذرانید، بنابراین باید احساس خوبی به دوربین‌تان داشته باشید. انواع گوناگون دوربین‌های عکاسی کدام هستند؟ واقعاً به چه لوازم جانبی‌ای نیاز دارید؟ آن نوشته‌ها و اعداد عجیبی که بر روی دوربین حک شده است،  چه معنایی دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن گوشی‌های هوشمند، این روزها همه‌ی ما با گوشی‌های خود عکس می‌گیریم. گوشی‌های همراه در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند و خیلی از مردم را به موبایل‌گرافی یا عکاسی با موبایل تشویق شده‌اند. وجود لنزهای نسبتا پیشرفته در گوشی‌های همراه ثابت می‌کند که هرکدام از ما یک دوربین نسبتا خوب همراه خود داریم. اما اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، می‌دانید که دوربین‌های عکاسی تصاویر با کیفیت‌تری در اختیار شما قرار می‌دهند. دوربین‌های عکاسی دارای طراحی ارگونومیک، کنترل‌های قدرتمند و لنزهای قابل تعویض و امکانات بی‌شمار دیگری هستند. در این مقاله تفاوت انواع دوربین‌های عکاسی کامپکت با دوربین DSLR و دوربین بدون آینه را نیز برای شما توضیح خواهیم داد.

انواع دوربین‌ دیجیتال عکاسی:

دوربین‌های دیجیتال از فیلم استفاده نمی‌کنند. بجز این بسیاری از خصوصیات دیگر آن‌ها منظره‌یاب، تشکیل تصویر توسط لنز، دیافراگم، فلاش  با دوربین‌های فیلم یکی است یا بسیار شبیه. در حقیقت دوربین‌های دیجیتال «کیفیت بالا» (پیشرفته‌ترین و گران‌ترینشان) از بدنه‌های تک لنز انعکاسی «نیکون»، «کنون» به عنوان میزبان استفاده می‌کنند. بسیار زیادی از دوربین‌های عکاسی شامل دوربین‌های کوچک (ببین و بگیر) تا انواع دوربین‌های DSLR (دیجیتال تک لنزی انعکاسی) وجود دارند. اما تفاوت بین دوربین‌های ببین و بگیر با دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر در چیست؟

دوربین DSLR:

زمانی که شما به یک دوربین عکاسی گران، زیبا و بزرگ فکر می‌کنید، احتمالاً دارید به یک دوربین DSLR فکر می‌کنید. این نوع دوربین‌ها از دو بخش عمده تشکیل شده‌اند: بدنه و لنز دوربین. لنز دوربین قابلیت خارج شدن و تعویض را دارد. اما شما برای عکس گرفتن به هر دو بخش یعنی بدنه و لنز نیاز دارید. ویژگی DSLRها آینه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد در زمان خلق تصویرتان، از داخل لنز دوربین تصویر مورد نظر را ببینید. اگر شما علاقمند هستید که عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال نمایید، پس دوربین‌های عکاسی DSLR چیزی هستند که به دنبالش هستید.

دوربین های عکاسی DSLR  از یک بدنه و یک لنز ساخته شده‌اند. این دوربین‌ها عملکرد خوبی در شرایط نور کم و محوی پس زمینه، از خود ارائه می‌دهند. هم‌چنین امکان تغییر لنزها کنترل بهتری را روی تصویر نهایی به شما می‌دهد.

بهترین دوربین دی‌اِس‌اِل‌آر:

Nikon D3500:

دوربین DSLR Nikon D3500 یک دوربین همه جانبه و مناسب برای افراد حرفه‌ای و آماتور است. این دوربین باتری فوق‌العاده‌ای‌دارد و کیفیت عکس‌ها همان چیزی است که شما از یک برند مشهور مانند Nikon انتظار دارید. یک مدل عالی با قیمت عالی، ما 100٪ این دوربین  را توصیه می کنیم.

جوانب مثبت دوربین‌های دی‌اِس‌اِل‌آر:

  • همه کاره‌ترین نوع دوربین دیجیتال
  • قادر استفاده از انواع لنزهای قابل تعویض
  • سازگار با واحدهای فلاش خارجی
  • دارای ویژگی‌های دستی بیشتری نسبت به دوربین کامپکت یا اِس‌اِل‌آر

معایب دوربین‌های دی‌اِس‌اِل‌آر:

  • دوربین‌های دی‌اِس‌اِل‌آر بسیار سنگین هستند
  • قیمت بالایی دارند

دوربین‌های بدون آینه:

در سال‌های اخیر، دوربین‌های بدون آینه به شدت عمومیت پیدا کرده‌اند. آنها شباهت‌های بسیاری با دوربین‌های حرفه‌ای دارند، اما دارای بدنه‌ای کوچک‌تر و فاقد آینه هستند. همانند دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای، دوربین‌های عکاسی بدون آینه هم به صورت لنزهای قابل تعویض ارائه می‌گردند. در مجموع، کیفیت و امکان انتخاب لنز برای بدنه دوربین‌های بدون آینه با دوربین های DSLR یکسان نیست. در حال حاضر دوربین‌های بدون آینه‌ای که اندازه تمام فریم آنها افزایش یافته است، در اندازه مشابه دوربین DSLR های سطح حرفه‌ای در بازار وجود دارد که این دسته از دوربین های عکاسی را حتی پرطرفدارتر نیز می‌نماید.

با همه چیزهایی که گفته شد، اکثر دوربین‌های بدون آینه دارای نکات منفی در مقایسه با دوربین DSLRها هستند. با اینکه هم اکنون تعداد کمی از مدل‌ها به صورت سنسورهای تمام فریم عرضه شده است. اکثریت دوربین‌های بدون آینه دارای سنسورهای کوچکتر از دوربین های عکاسی حرفه‌ای یا DSLR ها بوده، و بدین معناست که در زمینه ثبت عمق میدان یا عکاسی در شرایط با نور کم به خوبی آنها نخواهند بود. اما دوربین های عکاسی بدون آینه مزایای خاص خود را نیز دارند. مهمترین آنها این است که دوربین های عکاسی بدون آینه بسیار بسیار کوچکتر و سبکتر از دوربین های DSLR هستند. این نوع دوربین برای هر کسی اعم از افرادی که برای سرگرمی عکاسی می کنند تا آماتورهای سطح بالاتر انتخاب خوبی است.

با اینکه دوربین‌های بدون آینه هنوز با دوربین عکاسی حرفه‌ای DSLR یکسان نیستند، اما آنها به سرعت در حال پیشرفت هستند. اندازه سنسورها در حال افزایش بوده و کیفیت لنز نیز بهبود می‌یابد. برای کسانی که عکاسی برای آنها سرگرمی جدی بوده (و برای کارهای شخصی حرفه‌ای)، این نوع دوربین یک جایگزین جذاب برای دوربین‌های حرفه‌ای حجیم‌تر هستند.

یک نمونه از دوربین‌های بدون آینه: دوربین دیجیتال سونی؛ از نقاط مثبت این دوربین بدون آینه می‌توان به سنسور ۲۴ پیکسلی، تکنولوژی تشخیص لبخند، فوکوس خودکار هیبریدی اشاره کرد.

دوربین دیجیتال سونی Alpha 6000 یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه در بازار محسوب می‌شود. این دوربین نسبت به مدل‌های قبل از خود پیشرفت زیادی داشته و تقریبا فاقد ضعف‌های دوربین‌های پیش از خود است. این دوربین می‌توانید در محدوده‌ی ایزوی ۱۰۰ تا ۲۵,۶۰۰ عکاسی کند. به‌علاوه، با استفاده از فناوری فوکوس هیبریدی می‌توانید ۱۱ فریم در ثانیه به‌صورت پی‌درپی عکس بگیرد. این فوکوس خودکار به شما کمک می‌کند با وجود آشنایی نداشتن به قوانین عکاسی عکس‌های بسیار خوبی بگیرید.

دوربین کامپکت (ببین و بگیر):

دوربین‌های عکاسی کامپکت، خانگی یا ببین و بگیر، کوچکترین دوربین‌های ارائه شده برای عکاسی هستند. قدرت تفکیک کم اولین دوربین‌های دیجیتال به این خاطر است که ابتدا به عنوان لوازم جانبی سیستم‌های کامپیوتر طراحی شدند نه به عنوان رقیبانی جدی برای دوربین‌های فیلم عکاسی. بسیاری هم‌چنان تمام خودکار مانده‌اند، با ارائه کم‌ترین تنظیمات ممکن برای کنترل تصویر. دارای لنز‌های غیرقابل تعویض با فاصله کانونی ثابت یا بیشتر مواقع زوم‌های اپتیکال با ضریب 3* هستند. این دوربین‌ها اساساً شبیه دوربین‌های کوچک (کامپکت) با منظره یاب مستقیم و فلاش داخلی هستند، به اضافه یک صفحه ال‌سی‌دی رنگی در پشت، تغذیه شونده از تراشه تصویرگری سی‌سی‌دی. اگر می‌خواهید در سفرها و تعطیلات عکس‌های روزمره بگیرید، دوربین‌های کامپکت برای شما گزینه‌ی مناسبی هستند. دوربین‌های کامپکت قابلیت‌هایی دارند که نمی‌توانید در گوشی همراه خود پیدا کنید. این دوربین‌ها کوچک و سبک هستند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.

بازار دوربین‌های point-and-shoot (ببین و بگیر) پیشرفته و میان رده در حال گسترش است. هم‌اکنون شما میتوانید صاحب یک دوربین کامپکت کوچک با یک سنسور بزرگ، مگاپیکسل بیشتر و آپشن های اتصال بیشتر و حتی 4K video باشید. اینکه شما یک عکاس حرفه‌ای هستید و به دنبال یک دوربین کوچک‌تر به جای دوربین بدون آینه و یا دوربین DSLR خود هستید و یا یک عکاس آماتور و به دنبال پیشرفت در عکاسی هستید دوربین‌های پیشرفته ببین و بگیر شاید گزینه‌ی مناسبی باشد.

چند نمونه از دوربین‌های ببین و بگیر برتر: دوربین عکاسی سونی RX100 سونی، Panasonic Lumix LX10, دوربین عکاسی کانن Fujifilm X100F, G7 X Mark II,  دوربین عکاسی کانن G9 X Mark II, دوربین عکاسی سونی Panasonic Lumix FZ1000, RX100 V, دوربین عکاسی سونی RX10 lll, دوربین عکاسی کانن PowerShotPanasonic Lumix ZS70 ,SX720 دوربین عکاسی المپیوس TG-5n.

بزرگترین مزیت دوربین‌های عکاسی کامپکت اندازه آنها می‌باشد. به دلیل اینکه ابعاد آنها بسیار کوچک است و امکان حمل و نقل آسانی دارند، ممکن است شما را نسبت به گرفتن عکس‌های بیشتر در مقایسه با یک دوربین حرفه‌ای یا  DSLR یا بدون آینه بزرگتر، بیشتر ترغیب نماید. این نوع دوربین‌های عکاسی دارای لنزهای متصل دائمی هستند (غیرقابل تعویض) که به طور کلی دامنه وسیعی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. لنز به سمت عقب و داخل دوربین عکاسی بر می‎گردد تا اندازه کوچک و مناسب خود را حفظ نماید. اما این نوع دوربین‌های عکاسی دارای معایب خاص خود نیز هستند.

معمولاً آنها دارای کوچکترین سنسورها هستند، به این معنی که کیفیت تصویر آنها به خوبی تصاویری که با دوربین سطح بالاتر گرفته می‌شود نخواهد بود. قسمت‌هایی از این نوع دوربین عکاسی در سال‌های اخیر کاملاً بهبود یافته، پس برای پیدا کردن یک دوربین کامپکت و خانگی با کیفیت خوب تصاویر مشکل زیادی وجود ندارد. به علاوه، برخی از مدل‌های این نوع دوربین‌های عکاسی فاقد کنترل‌های دستی برای تنظیمات کلید هستند (مانند سرعت شاتر، دیافراگم و ایزو). در این دوربین‌ها سرعت فوکوس اتوماتیک معمولاً کمتر بوده و تأخیر زمانی میان فشردن دکمه شاتر و زمان ثبت عکس توسط دوربین بیشتر است. البته موضوع قیمت نیز مطرح است. دوربین‌های کامپکت، معمولاً قیمت کمتری از دوربین‌های سطح بالاتر از خود دارند. اگر می‌خواهید مهارت عکاسی خود را تقویت کنید اما قصد خرید دوربین‌ DSLR را ندارید، دوربین‌های کامپکت گزینه‌ی خوبی هستند.

پس به چه دلیل یک دوربین کامپکت یا خانگی بخریم؟ همانطور که اشاره شد، این نوع دوربین برای حمل نسبت به دوربین‌های بزرگتر راحت‌تر بوده و این بدان معنیست که شما ممکن است تمایل بیشتری به استفاده از دوربین خود داشته باشید.

 

 

بهترین دوربین کامپکت:

Sony Cyber-shot DSC-WX350:

دوربین دیجیتال Sony Cyber-shot DSC-WX350 یک مدل ارزان قیمت و مناسب برای مبتدیان است. اگر می‌خواهید کمی تجربه به دست بیاورید و قبل از خرید یک دوربین گران‌تر عکسبرداری کنید، انتخاب مناسبی‌ست.

ویژگی‌های مثبت دوربین‌های کامپکت:

  • سایز کوچکش باعث می‌شود به راحتی قابل حمل باشد
  • طبیعت point-and-shoot به این معنی است که برای ضبط عکس‌ها، آمادگی کمی لازم است
  • یک دوربین دیجیتال نسبتاً ارزانیست ویژگی‌های منفی دوربین‌های کامپکت
  • به اندازه سایر دوربین‌های دیجیتال ویژگی مثبت ندارد*لنزش قابل تعویض نیست

بهترین دوربین های دیجیتال برای کودکان:

اگر صاحب فرزندی هستید که سن و سال کمی دارد و متوجه شده‌اید که  برای شناخت جهان و ثبت آن مشتاق و علاقمند است پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از دوربین گوشی، برای فرزندتان یک دوربین مناسب با سن و سالش تهیه کنید. اگر برای کودک زیر 10 سال دوربینی میخرید احتمالا نمیخواهید هزینه ی زیادی را متقبل شوید و قطعا نسبت به ویژگی های دیگر دوام و مقاومت دوربین را در نظر میگیرید ومدلی میخواهید که سبک باشد ولی با افتادن در دفعه‌ی اول نشکند و صدمه‌ای نبیند و همچنین کارایی ساده‌تری داشته باشد.

:VTech KidiZoom

دوربین VTech KidiZoom بهترین گزینه برای کودکانی در سنین زیر ده سال است که هم ارزان است و هم سبک. این دوربین اسباب بازی مقاوم از سنسور 1.2 مگاپیکسلی و حافظه‌ی داخلی 128 مگابایتی، زوم دیجیتال 4 برابر برخوردار است و همچنین قادر به فیلمبرداری نیز می‌باشد و اما مدل گران‌تر آن دوربینی با سنسور 2 مگاپیکسلی، حافظه ی داخلی 256 مگابایتی و دارای شیاری جهت افزودن مموری SD است. این دوربین با باتری قلمی کار می‌کند.

:Nikon Coolpix S31

دوربین KidiZoom یک دوربین اسباب بازی و برای سرگرمیست اما این مدل از نیکون یک دوربین ضد آب واقعی سطح مبتدی و ارزان قیمت است و مخصوص کودکان و مصارف خانگی بسیار سطحی ساخته شده است که دارای لنز واید، زوم اپتیکال 3 برابر معادل 87-29 میلیمتری و لرزشگیر تصویر دیجیتال است. اما باید گفت که مهمترین نقطه‌ی فروش این دوربین 10 مگاپیکسلی مقاومت و سهولت استفاده از آن است و از آن ارزان قیمت‌هایی است که قابلیت مقاومت تا عمق 5 متر و ضد ضربگی از ارتفاع 1.2 متر را دارد همچنین حتی اگر دوست داشتید می‌توانید آن را با خود به حمام بروید و یا زیر دوش از آن استفاده کنید. S31  قادر به فیلمبرداری 720p می‌باشد و ایزوی آن از 80 تا 1600 قابل ارتقاست و این به این معنیست که حتی در شرایط نوری ضعیف هم کودکتان بدون هیچ مشکلی قادر به ادامه‌ی عکاسی است.
:Canon PowerShot A1400
دوربین های Point&Shoot سری A کانن شاید خیلی دوربین‌های با کیفیتی در رده‌ی دوربین‌های کانن قرار نگیرد اما ما به خاطر کارایی ساده و قیمت ارزانش آن را در مجموعه‌ی خود قرار داده‌ایم. این دوربین هم دارای سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی CCD است، توانایی فیلم برداری HD را دارد، لنز 28 میلی‌متری با توانایی زوم 5 برابر دارد و انرژی آن نیز از باتری‌های قلمی سایز AA تامین می شود واتفاقا این ویژگی خیلی خوب است. اگر شما به مسافرتی رفته باشید که دسترسی به برق برای شارژ باتری ندارید، می‌توانید پس از تمام شدن شارژ باتری آن ها به راحتی آن را تعویض نمایید. در غیر این صورت حتی می‌توانید انواع قابل شارژ را برای آن تهیه نمایید. این دوربین فاقد لرزشگیر تصویر اپتیکال است و در عوض از نوع دیجیتالی آن بهره می‌برد و البته گریپ بزرگ ان هم یک مزیت محسوب میشود که کنترل و دستگیری دوربین را برای فرزند دلبندتان بسیار آسان و لذت بخش خواهد کرد.
اگر فرزندانتان در عکاسی جدی‌تر هست و میخواهد حرفه‌ای تر عکاسی کند میتوانید برای او یک دوربین بدون آیینه با لنز قابل تعویض و یا یک DSLR سطح مبتدی را انتخاب کنید. مدل‌هایی را که در این قسمت دسته بندی کرده ایم با وجود پیشرفته بودنشان از کارایی ساده، وزنی سبک و ویژگی‌های دستی و اتومات برخوردارند. این دوربین‌ها قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارند که عکاسان مشتاق و نوجوانتان را تشویق به یادگیری اصول اولیه عکاسی می‌کنند و در غیر این صورت حتی می‌توانند به عنوان یک سرگرمی نیز از آنها استفاده نمایند.
:Nikon 1 S1 (inc 11-27mm zoom)
این دوربین خیلی بزرگتر از دوربین های Point & Shoot نیست و با لنز قابل تعویض می‌باشد به صورتی که کوچکتر از دیگر مدل‌های 1 می‌باشد و بیشتر با هدف کاربری برای کسانی ساخته شده که پیش از این با دوربین‌های کامپکت عکاسی می‌کرده اند و اکنون به دنبال دوربینی حرفه‌ای‌تر هستند. این دوربین از سنسور تصویر 1 اینچی 10 مگاپیکسلی بهره می‌برد. هرچند که این دوربین در مبتدی‌ترین سطح 1 قرار می‌گیرد ولی همچنان توانایی عکاسی را RAW را دارد و دارای مودهای نوردهی دستی است و طبق معمول فیلم برداری Full HD نیز امکان پذیر است. با ایزوی 100 تا 6400 دیگر استرس عکاسی در شب را نخواهید داشت و عکس‌ها وضوح خود را در عالی‌ترین سطح کیفیت حفظ خواهند کرد.
:Canon EOS Rebel SL1 (inc 18-55mm zoom)
این مدل هم یک دوربین DSLR فوق‌العاده کوچک است و عنوان کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین DSLR دنیا را از آن خود کرده است. SL1 تنها 396 گرم وزن دارد و نزدیک به 30 درصد از دیگر مدل‌های Rebel این شرکت کوچک‌تر است. کانن برای رسیدن به بدنه کوچک‌تر مجبور به فدا کردن برخی از سخت‌افزارهای دوربین شده است به عنوان مثال SL1 از باتری کوچکتری بهره می‌برد و همچنین بدنه کوچک‌تر باعث شده تا نتوان SL1 را به خوبی دوربین‌های SLR رایج بازار در دست گرفت. اما کیفیت عکس‌برداری و بازده دوربین فوق‌العاده است. SL1 در هر ثانیه تنها 4 عکس پشت سر هم می‌‌گیرد و فوکوس خودکار آن نیز به خوبی دوربین‌های حرفه‌ای DSLR عمل نمی‌کند اما این دوربین در بسیاری از موارد مناسب است و SL1 به عنوان یک دوربین DSLR رده میانی خوب عمل می‌کند.Rebel SL1  بدون شک کوچک‌ترین دوربین DSLR دنیا است و همین عامل باعث می‌شود تا براحتی بتوان آن را همه جا همراه داشت و بر خلاف دوربین‌های فشرده جیبی، با آن عکس‌های فوق‌العاده ضبط کرد. این دوربین دارای سنسور 18 مگاپیکسلی از نوع APS-C CMOS می باشد که با همراه شدن با پردازشگر تصویر DIGIC 5 کیفیت بالا و سرعت چشم گیری به دوربین کانن EOS 100D می‌دهد. این دوربین با ابعاد کوچک، وزن کم، سرعت بالا و کیفیت بسیار عالی، مناسب کسانی است که می خواهند همواره یک DSLR را به راحتی همراه داشته باشند و از تمامی سوژه‌های مورد نظر به خوبی عکس بگیرند.
دوربین‌های چاپ سریع/ پولاروید:
شاید تصور کنید خب یک عکس چاپ شده به چه درد می‌خورد؟ معمولا عکس‌های دیجیتالی در معرض خطر پاک شدن، خراب شدن یا بسیاری آسیب‌های دیگر هستند و بدتر زمانیست که به طور کامل آنها را از دست بدهید؛ اما اگر یک تصویر چاپ شده را به خوبی محافظت کنید هیچ آسیبی نمی‌بیند. طول عمر یک چیز فیزیکی بسیار بیشتر است. اما خب این دوربین‌ها نیز معایب خود را دارند، مثلا اینکه نمی‌توانید فایل دیجیتالی عکستان را داشته باشید و عملا استفاده از آنها در شبکه‌های اجتماعی، مستلزم این است که یکبار هم تصویرتان را اسکن کنید. شاید این مراحل کمی کسل کننده باشند. یا مثلا قیمت نسبتا زیاد کاغذهای چاپ که ممکن است کمی آزاردهنده باشد. در هر حال افراد بسیار زیادی هستند که هنوز هم دوست دارند از دوربین‌های چاپ سریع استفاده کنند. اما برای این افراد انتخاب یک دوربین مناسب کار بسیار دشواریست. مدل‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند، از سری اینستاکس فوجی فیلم گرفته تا دوربین‌های پولاروید و لوموگرافی و … تمام اینها باعث می‌شوند انتخاب یک دوربین کار بسیار سختی باشد.

پولاروید OneStep+:

هنگامی که The Impossible Project کمپانی Polaroid را خریداری کرد و اولین فیلم پولاروید اورجینال را معرفی کرد، خط جدیدی از دوربین‌های چاپ سریع روانه بازار شدند که شبیه به عصر طلایی این دوربین‌ها بودند. این باعث شد تا علاقه مندان به دوربین‌های چاپ سریع دچار هیجان زیادی شوند. OneStep+ دومین نسخه از دوربین‌های سری وان استپ پولاروید، پس از OneStep 2 است. این دوربین تقریباً مشابه برادر بزرگترش است، در واقع OneStep+ یک دوربین جدید نیست و می‌توان آن را نسخه کامل شده‌ای برای وان استپ ۲ دانست. اضافه شدن یک لنز پرتره ۸۹ میلی متری برای عکاسی از افراد و اتصال بلوتوث از ویژگی‌های جدید این دوربین است. همچنین کنترل از طریق گوشی‌های هوشمند و چند حالت عکاسی جدید نیز به آن اضافه شده که شامل دبل اکسپوژر، فیلتر نقاشی و چند مورد دیگر می‌شود. OneStep+ یکی از جالب‌ترین و بهترین دوربین‌های چاپ سریع حال حاضر بازار است که نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته و چند قابلیت جدید نیز به آن اضافه شده است.

فوجی فیلم instax mini9:

فوجی فیلم instax mini 9 یکی از بهترین دوربین‌های چاپ سریع حال حاظر است که قیمتی رقابتی دارد. این دوربین از دو باتری آلکاین AA انرژی می‌گیرد. کمبود امکانات جانبی اولین چیزیست که در این دوربین دیده می‌شود، اما خود همین مورد برای افرادی مثل خانواده‌هایی که فرزند دارند بسیار ایده‌آل است. بدنه اینستاکس ۹ مینی از پلاستیک سخت ساخته شده و دکمه‌های بزرگ، رنگ بندی جذاب و روشن و البته طراحی زیبا و ساده که ارگونومی بسیار خوبی دارد باعث شده تا در هنگام استفاده از آن واقعا لذت ببرید. یکی از بهترین موارد در مورد این دوربین سایز کوچک تصاویر چاپ شده آن ( ۵۴ در ۸۶ میلی متر ) است که باعث می‌شود به سادگی در جیب جا شود. کاغذ مخصوص چاپ این دوربین در بسته‌های ده تایی عرضه می‌شود. یک فلاش کوچک در جلوی این دوربین قرار دارد که به کمک آن می‌توانید سلفی‌های با کیفیت‌تری را ثبت کنید. حالت‌های عکاسی مختلف با چرخش لنز انتخاب می‌شوند و این واقعا خلاقیت جالبی در طراحی آن است. سادگی، طراحی زیبا و کیفیت نسبتا خوب تصاویر، از ویژگی‌های اصلی این دوربین ارزان قیمت و اقتصادی هستند.

فوجی فیلم instax mini 90 NEO CLASSIC:

این دوربین ظاهری کلاسیک و جذاب داشته و در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای از جنس چرم مصنوعی تولید می‌‍شود. instax mini 90 NEO CLASSIC تنها دوربین چاپ سریع فوجی فیلم است که از باتری قابل شارژ استفاده می‌کند. کمپانی سازنده ادعا می‌کند که باتری آن توان ثبت ۱۰ شات را دارد که برای یک دوربین چاپ سریع عدد قابل قبولیست. طراحی یکپارچه، دکمه‌هایی با محل قرار گیری عالی و کیفیت ساخت فوق‌العاده باعث می‌شود تا از عکاسی با این دوربین واقعا لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های جالب این دوربین امکان تنظیم نور است، به این صورت که می‌توانید اکسپوژر را تغییر داده یا فلاش را خاموش روشن کنید تا پدیده‌هایی مثل اور اکسپوژر به وجود نیایند. تنظیمات دیگری هم وجود دارند که با تغییر آنها می‌توانید تصاویر خلاقانه‌ای ثبت کنید. یکی از مزیت‌های این دوربین نسبت به سایر مدل‌ها بهره مندی از صفحه نمایش LCD است. با استفاده از آن می‌توانید تنظیماتی را که انتخاب کرده‌اید مشاهده کنید. همچنین یک منظره یاب اپتیکال کوچک برای آن در نظر گرفته شده تا بتوانید کادر نهایی را از طریق آن مشاهده کنید.

لایکا Sofort:

جذابیت اصلی این دوربین چاپ سریع، حک شدن لوگوی قرمز رنگ لایکا در بخش بالایی آن است. در واقع به خاطر نام لایکا شما دارید هزینه‌ای دو برابر بیشتر می‌دهید، چرا که بیشتر قابلیت‌های آن بسیار مشابه instax mini 90 است، با این تفاوت که نماینده فوجی فیلم باتری شارژی ارائه می‌دهد و همچنین فیلم‌های ارزان‌تری هم دارد. هر عکس ثبت شده با این دوربین حدودا ۱۳ هزار تومان برایتان هزینه خواهد داشت! اگر چه می‌توان گفت این ارزان‌ترین لایکاییست که می‌توانید پیدا کنید. طراحی بسیار خوب و ارگونومیک آن یکی از مهمترین نکات مثبت است. تنها یک دکمه مخصوص شاتر در بخش بالایی این دوربین قرار دارد و دکمه روشن و خاموش در بخش پشتی بدنه است. یک صفحه نمایش LCD باریک و بلند که می‌ـواند تنظیمات را نمایش دهد، یک آینه سلفی، منظره یاب اپتیکال و فلاش داخلی از دیگر ویژگی‌های این دوربین است.

لنز به کار رفته در Sofort فاصله کانونی معادل ۶۰ میلی متر داشته و دیافراگم آن معادل f/12.7 است. البته این اعدادی هستند که توسط لایکا اعلام شده‌اند و قطعا در واقعیت کمی متفاوت خواهند بود، بنابراین بهتر است کمی با آن کار کنید تا قلقش را بدست آورید. می‌توان گفت یدک کشیدن نام لایکا و البته طراحی فوق‌العاده جذاب از مواردیست که باعث می‌شود این دوربین در لیست بهترین دوربین‌های چاپ سریع ۲۰۱۹ باشد.

لوموگرافی Lomo’Instant Wide:

دوربین لوموگرافی Wide Central Park یکی از بهترین دوربین‌های چاپ سریع ساخت این کمپانی است. این دوربین از طراحی جذابی بهره می‌برد که استفاده دوربین‌های کلاسیک قدیمی را تداعی می‌کند. برای استفاده از این دوربین‌های چاپ سریع باید بسته‌های فیلم مخصوص چاپ سریع را تهیه کنید. فیلم‌های مدل Instax Wide که از تولیدات شرکت فوجی‌فیلم هستند، با این دوربین سازگاری دارند. قابلیت تنظیم میزان روشنایی عکس برای این دوربین در نظر گرفته شده است و با انتخاب آن می‌توانید فضای تاریک‌تر یا روشن‌تری به عکس بدهید. Wide Central Park دارای دو مبدل لنز مجزاست که به صورت جداگانه روی لنز اصلی دستگاه نصب می‌شوند. این دو مبدل از نوع Ultra Wide-Angle و Close-Up هستند. مبدل Ultra Wide-Angle زاویه دید وسیعی دارد و برای عکاسی از مناظر طبیعی یا سلفی‌ گرفتن با تعداد افراد زیاد مناسب است. مبدل Close-Up روی جزئیات یک سوژه از فاصله‌ی نزدیک فوکوس می‌کند. درپوش لنزی که به‌همراه دوربین Wide Central Park ارائه می‌شود، می‌تواند به عنوان ریموت کنترل نیز استفاده شود. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به فشردن دکمه‌ی شاتر دوربین، از خود و دوستانتان عکس‌های سلفی بگیرید. فوکوس دوربین به صورت خودکار انجام می‌شود و نزدیک‌ترین فاصله‌ی قابل فوکوس آن ۶۰ سانتی متر است.

انرژی مورد نیاز برای کارکرد Wide Central Park از طریق ۴ باتری قلمی ۱٫۵ ولت تامین می‌شود. این دوربین مجهز به فلاش داخلی است و قابلیت نصب روی سه پایه را دارد. از دیگر خصوصیات کاربردی و جذاب این دوربین، قابلیت Multiple Exposure آن است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد فیلم عکاسی را بیش از یک بار نوردهی کنید و به این ترتیب جلوه‌های متنوع و خلاقانه‌ای به عکس‌های خود بدهید. دوربین‌های چاپ سریع جدایی از بحث کیفیت و سایز چاپ تصاویر، حس نوستالژی فوق‌العاده‌ای دارند که باعث می‌شود عکاسی را لذت بخش‌تر کنند. قیمت این دوربین‌ها نسبتا کم است، اما قیمت خرید کاغذهای مخصوص چاپ کمی زیاد است که بسته به مدل دوربین و کاغذی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند از ۴ تا ۲۰ هزار تومان به ازای هر شات برایتان هزینه داشته باشد.

اندازه:

اندازه دوربین عکاسی باید همراه با راحتی شما باشد. اینکه انگشت‌هایتان به همه دکمه‌ها دسترسی داشته باشد و حین کار با آن احساس راحتی بکنید.

وزن:

اگر به تازگی شروع به عکاسی کرده‌اید بنابراین دوربینی برای شما مناسب است که با خود به همه جا ببرید. به عنوان مثال کسی که عکاسی خیابانی می‌کند بهترین گزینه برایش سبک‌ترین دوربین است. چرا؟ چون سنگینی دوربین باعث خستگی زود هنگام و عدم داشتن سرعت عمل در عکاسس خیابانی خواهد بود.

حسگر:

حسگر قلب دوربین عکاسی و مهم‌ترین مؤلفه در خرید آن است.

از حسگر‌ دوربین‌های عکاسی می‌توان به‌عنوان قلب این محصولات یاد کرد. حسگر‌ها وظیفه‌ی تبدیل پرتوهای نوری را به سیگنال‌های دیجیتالی دارند که جایگزین فیلم‌های قدیمی شده‌اند. حسگر محل تجمع پیکسل‌ها است؛ بدین‌ترتیب اگر در حسگر‌هایی با ابعاد مشابه تراکم پیکسلی متفاوتی داشته باشیم، نتیجه‌ی نهایی نیز کاملا متفاوت خواهد بود. این بخش از دوربین است که میزان توانایی آن در رزولوشن عکس، عملکرد در شرایط نوری کم، عمق میدان، گستره‌ی دینامیکی، ابعاد فیزیکی دوربین و لنز را مشخص می‌کند.

«حسگر بزرگ‌تر برابر است با خروجی تصویر بهتر»

فرمت Raw:

برخی از دوربین‌های عکاسی این امکان را دارند که عکس‌ها را در فرمت Raw یا jpeg ذخیره نمایند. سایر دوربین‌ها محدود به فرمت jpeg هستند. تفاوت میان دو فرمت در این است که فرمت Raw همه اطلاعات ثبت شده به وسیله سنسور را نگهداری نموده و زمانی که در مرحله پردازش بعدی هستید (به ویژه زمانی که خطاها را اصلاح می نمایید!) به شما بیشترین حد انعطاف در کار را می‌دهد. در مقام مقایسه، فرمت jpeg اطلاعات را در زمانی که عکس را به فایلی کوچکتر فشرده می سازد حذف می نماید.

تقریباً همه دوربین های عکاسی DSLR، میکرو چهار سوم و بدون آینه می توانند با فرمت Raw عکاسی نمایند و همچنین با فرمت jpeg. دوربین های عکاسی کامپکت یا دوربین های موبایل بسیار کمی دارای خصیصه عکاسی به فرمت Raw  بوده و به جای آن محدود به فرمت jpeg هستند.

اگر شما مصمم به ادامه کار عکاسی هستید، مطمئناً نیاز به قابلیت RAWخواهید داشت.

لرزشگیر دوربین:

ویژگی لرزشگیر باعث کاهش محوی در شرایط عکاسی با نور کم می‌شود. گاهی اوقات بدنه یا لنز دوربین‌های عکاسی به تنهایی دارای مکانیزم تثبیت هستند که با عنوان لرزشگیر نوری عکس شناخته می‌شود. طبیعتاً لرزشگیر داخلی نسبت به لرزشگیرهایی که به صورت نرم افزاری در دوربین عمل می‌کنند کیفیت به مراتب بالاتری دارد.

 صفحه نمایش کریستال مایع دوربین:

صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) نوعی متداول از صفحه نمایش در دوربین‌های عکاسی است. اما همه LCD ها به شکلی یکسان ساخته نشده‌اند! صفحات نمایش با رزولوشن بالاتر تصاویر شما را بهتر از صفحات با رزولوشنِ کمتر نشان می‌دهند. برخی از صفحات هم ممکن است از سایرین روشن‌تر بوده و یا کنتراست بهتری را ارائه نمایند. شما می‌توانید با نگاهی به صفحه نمایش دوربین‌های عکاسی گوناگون، متوجه شوید که کیفیت کدام یک بهتر است. برخی سازندگان دوربین عکاسی صفحات نمایش مفصل دار متحرک (که به عنوان صفحات نمایش متحرک هم شناخته می‌شوند) را ارائه می‌نمایند که به شما اجازه می‌دهد تا موقعیت فیزیکی صفحه نمایش را به وسیله یک یا دو محور تعبیه شده در آن تنظیم نمایید. در اینجا ایده اصلی به کارگیری صفحه نمایش به جای منظره‌یاب است که اجازه می‌دهد در شرایطی که نمی‌توانید در منظره یاب دوربین نگاه کنید، ببینید از چه چیزی عکس می‌گیرید.

منظره‌یاب در دوربین‌های عکاسی  DSLR به لطف آینه دستی، به شما اجازه می‌دهد که مستقیماً در لنز نگاه کنید. دوربین‌های عکاسی بدون آینه و خانگی ممکن است دارای صفحه نمایش LCD در پشت دوربین، در قسمت منظره‌یاب باشند. برخی نیز ممکن است دارای منظره‌یاب الکترونیکی باشند. منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) تصویری الکترونیکی از منظره را آنطور که در عکس پدیدار خواهد شد، با کمک تنظیمات دوربین، نمایش می‌دهد.

مزیت منظره‌یاب الکترونیکی نسبت به یک صفحه نمایش که شکل نمایش عکس با تنظیمات جاری را به شما نشان می‌دهد در این است که EVF در شرایط نور کم، کاربرد راحت‌تری دارد. همچنین برای عکاسی در شب عالی است.

یکی از معایب EVF، در برخی از مدل‌های دوربین عکاسی، این است که سبب سیاه شدن نمایشگر منظره‌یاب در جریان حالت عکاسی پیاپی می‌گردد. همین مسئله این امکان را برای عکاسی ورزشی یا اکشن نامناسب می‌سازد. در نتیجه بهتر است که شما این موضوع را پیش از هزینه کردن روی یک دوربین بررسی نمایید.

وای فای و امکان ارتباط با دیگر دستگاه‌ها:

در حال حاضر برخی دوربین‌های عکاسی می‌توانند به صورت بدون سیم به اینترنت متصل گردند که آپلود تصاویر به کامپیوترتان یا سایت‌های اشتراک گذاری به صورت مستقیم از دوربین را بسیار راحت می‌سازد. در بعضی از دوربین‌های عکاسی حتی این امکان را دارید تا اپلیکیشن‌هایی برای اتصال موبایلتان به دوربین دانلود کرده، کارهایی مانند تنظیم تایمر، فشردن دکمه شاتر، یا دیدن از منظره یاب دوربین عکاسی را از طریق گوشی موبایل خود انجام دهید.

برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌ها، دیگر گزینه ارائه شده بی سیم، برای برخی از مدل‌های جدیدتر دوربین عکاسی است. ارتباط با دستگاه های دیگر به شما این اجازه را می‌دهد تا عکس‌ها را از دوربینتان به دیگر دستگاه‌های بی سیم (مانند تلفن یا تبلت) به سادگی و تنها با لمس دستگاه‌ها انجام دهید. اگر قصد دارید فایل‌های زیادی را با دستگاه‌های بیسیم خود به اشتراک بگذارید، این امکان شاید چیزی ارزشمند در زمان انتخاب دوربین برایتان باشد.

کانن:

حتی نا آشناترین کاربران با محصولات حوزه‌ی عکاسی نیز نام کانن را شنیده‌اند. این شرکت را می‌توان غول دنیای تجهیزات تصویربرداری و فیلم‌برداری دانست که در دهه‌های اخیر همواره بر تخت پادشاهی این حوزه تکیه زده است. این برند همواره به تولید محصولاتی بسیار باکیفیت شهرت داشته است. طیف گسترده‌ی محصولات کانن باعث شده است تا قادر به تأمین نیاز‌ کاربران مختلف باشد. درکنار تولید تجهیزات فیلم‌برداری و عکاسی حرفه‌ای، محصولاتی رده‌پایین نیز برای کاربران عادی و نیمه‌حرفه‌ای عرضه می‌کند.  کانن از معدود شرکت‌هایی است که حسگر دوربین‌ها را خود تولید می‌کند. فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel نیز از دیگر دستاورد‌های این شرکت به‌شمار می‌رود که مشتریان بسیاری به‌خصوص در دنیای گوشی‌های هوشمند دارد.

نیکون:

نیکون دیگر برند نام‌دار دنیای دوربین‌های عکاسی است که همواره درکنار کانن خود را به‌‌عنوان بهترین گزینه‌ی موجود معرفی می‌کند. بازه‌ی گسترده‌ی محصولاتی توانمند و باکیفیت درکنار لنز‌های فوق‌العاده‌ی نیکون، این برند را به انتخاب اول بسیاری از کاربران تبدیل کرده است. نیکون نیز همانند کانن برای حفظ جایگاه‌ خود به‌تازگی وارد دنیای بدون‌آینه‌ها شده است.

سونی:

سونی را می‌توان شاخص‌ترین نام فعلی دنیای دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری دانست. این برند که پس از خرید بخش دوربین کونیکا مینولتا به‌صورت رسمی وارد دنیای تجهیزات عکاسی شد، در سال‌های گذشته و به‌لطف توسعه‌ی دوربین‌های بدون‌آینه و فول‌فریم، نام خود را بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها انداخته است. دوربین ‌های سری آلفا سونی به ‌لطف کیفیت ساخت عالی، فناوری‌های پیشتاز و قابلیت‌های متعدد، همواره خود را به‌عنوان بهترین گزینه‌ی موجود برای کاربری‌های مختلف معرفی می‌کنند. سونی بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی حسگر دوربین به‌شمار می‌رود و حسگر مورد نیاز بسیاری از رقبای خود را تأمین می‌کند. ۷۰ درصد گوشی‌های هوشمند جهان نیز به حسگر دوربین ساخت سونی مجهز هستند. حسگر‌هایی توانمند درکنار سیستم فوکوس خودکار فوق‌العاده را می‌توان دو مؤلفه‌ی اصلی محصولات سونی دانست.

فوجی‌فیلم:

فوجی‌فیلم از دیگر بازیگران بسیار قدیمی صنعت عکاسی است که در سال‌های گذشته آن را عموما با دوربین‌های بدون‌آینه و APS-C می‌شناسند. البته فوجی‌فیلم اخیرا با رونمایی از چند دوربین بسیار توانمند مدیوم‌فرمت با قیمت مقرون‌به‌صرفه (درمقایسه‌با محصولات بسیار گران‌قیمت هسلبلاد و فیز‌ وان) به قدرت‌نمایی پرداخته است. فوجی‌فیلم همواره با زبان طراحی خاص و کلاسیک خود علاقه‌مندان و البته منتقدان زیادی داشته است. علم پردازش رنگ این شرکت را نیز می‌توان دیگر قوت آن دانست؛ جایی که مهندسان فوجی همواره بر تولید تصاویری با رنگ‌های زیبا و دقیق تمرکز ویژه‌ای داشته‌اند.

پاناسونیک:

پاناسونیک از دیگر نام‌های بزرگ حوزه‌ی تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری است که فعالیت جدی خود در این عرصه را از سال ۲۰۰۹ و عرضه‌ی اولین دوربین بدون‌آینه با حسگر میکرو چهارسوم آغاز کرد. همکاری تجاری این شرکت با المپوس باعث شد تا این سیستم به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های دنیای دوربین‌های عکاسی تبدیل شود.

پاناسونیک به‌تازگی برای حضوری قوی‌تر در این عرصه و با همکاری سیگما و لایکا، اتحادیه‌ی L-Mount را راه‌اندازی کرد. بدین‌ترتیب در سال‌های گذشته شاهد عرضه‌ی دوربین‌های بدون‌آینه و فول‌فریم پاناسونیک، لایکا و سیگا بودیم. پاناسونیک همچنین به تولید محصولاتی با قابلیت‌های فیلم‌برداری بسیار گسترده شهرت دارد. سابقه‌ی فعالیت این شرکت در حوزه‌ی دوربین‌های سینمایی باعث شد تا حتی دوربین‌های میان‌رده‌ی پاناسونیک نیز از برخی رقبای بالارده‌ی خود در بخش فیلم‌برداری امکانات بیشتری ارائه دهند.

المپوس:

بخش تجهیزات عکاسی المپوس در سال ۱۹۳۶ کار خود را آغاز کرد و تا امروز محصولات بسیار متنوعی از انواع دوربین‌های عکاسی خانگی و حرفه‌ای را به‌بازار عرضه کرده است. المپوس را می‌توان به سیستم اختصاصی چهارسوم آن شناخت. این شرکت درادامه با همکاری پاناسونیک دوربین‌های میکرو چهارسوم (نمونه‌ی بدون‌آینه چهارسوم‌ها) تولید کرد که از اقبال بسیار خوبی نیز برخوردار بود. المپوس تا چندی قبل و بعد از کانن و نیکون به‌عنوان سومین برند بزرگ حوزه‌ی دوربین‌های عکاسی شناخته می‌شد. متأسفانه افت فروش سال‌های اخیر صنعت دوربین‌های عکاسی باعث شد تا المپوس چندی پیش و به‌صورت رسمی با فروش بخش تجهیزات عکاسی خود به شرکت JIP ژاپن، برای همیشه از این صنعت خارج شود.

لایکا:

شرکت آلمانی لایکا از سال ۱۸۶۹ سابقه‌ی ساخت تجهیزات تصویربرداری دارد. این شرکت که عموما با دوربین‌های کلاسیک و رنج‌فایندر بسیار گران‌قیمت خود شناخته می‌شود، توانایی مهندسی بسیار بالایی در توسعه‌ی لنز و سیستم دوربین را دارد؛ به‌همین‌دلیل پاناسونیک و سیگما این شرکت و مانت L آن را برای استفاده در محصولات خود برگزیدند. به‌گفته‌ی مهندسان اتحادیه‌ی L-Mount، مانت لایکا بهترین و ایدئال‌ترین نمونه‌ی موجود است و حتی از انواع جدیدی مانند مانت بدون‌آینه Z نیکون و RF کانن نیز طراحی بهتری دارد.

سایر برندها:

دنیای دوربین‌های عکاسی نام‌های بزرگی را به‌خود دیده است که در سال‌های اخیر شاهد کناره‌گیری یا کاهش فعالیت آن‌ها در این صنعت بوده‌ایم. کداک، پنتاکس، ریکو، کسیو و سامسونگ را می‌توان برخی از برند‌های فعال گذشته دانست که درحال‌حاضر، جایگاه چندانی ندارند و خرید محصولات آن‌ها را توصیه نمی‌کنیم.

برپایه‌ی باور عموم، همواره دوربین‌های عکاسی گران‌تر با رزولوشن بالای حسگر، کیفیت تصویر نهایی بهتری نیز به‌همراه دارند؛ به‌همین‌دلیل بسیاری از کاربران بدون توجه به نیازهای خود اقدام به خرید دوربین‌های حرفه‌ای می‌کنند که درادامه با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شوند. درحالی‌که هر محصولی بسته به قابلیت‌های خود، کاربردهای متفاوتی دارد. پس درک کافی از نیازها و شناخت دقیق کاربرد دوربین‌های عکاسی، امری الزامی برای خرید نمونه‌ای ایدئال است.

فراموش نکنید خرید دوربین‌های حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز، تنها شروع داستان است و برای استفاده از تمام توانایی‌های دوربین چاره‌ای جز خرید لنز‌های گران‌قیمت و باکیفیت ندارید. این در حالی است که هزینه‌ی لازم برای استفاده از لنز‌های حرفه‌ای، برخی مواقع بسیار بیشتر از برچسب قیمت بدنه‌ی دوربین است. پس پیش از خرید دوربین‌های حرفه‌ای اهداف و بودجه‌ی خود را بررسی و سپس اقدام به خرید آن‌ها کنید. اگر قصد استفاده از دوربین حرفه‌ای ILC (با قابلیت تعویض لنز) را لنز‌های رده‌پایین و ارزان‌قیمت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به‌سراغ دوربین‌هایی با لنز ثابت بروید؛ زیرا عموما لنز‌های به‌کاررفته در این دوربین‌های کیفیت مشابه یا حتی بهتری درمقایسه‌با لنز‌های رده‌پایین و ارزان دوربین‌های حرفه‌ای دارد.

قانونی اصلی برای خرید دوربین عکاسی:

  • اگر به‌دنبال خرید دوربین لنز ثابت هستید، تمام بودجه‌ی خود را برای بدنه‌ای با بیشترین امکانات ممکن صرف کنید.
  • اگر به‌دنبال خرید دوربین حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز هستید، ارزان‌ترین بدنه‌ را بخرید که نیاز‌های شما را تا حد معقولی برآورده می‌کند و بخش اصلی بودجه را صرف خرید بهترین لنز‌ها کنید.

 

 ادامه‌ی این پوشه راهنمای خرید لنزها است؛ همراه باشید

منبع: PhotoGuard.com

 

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات