نحوه وصل کردن دوربین کانن به گوشی با Camera Connect

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید دوربین کانن خود را به گوشی موبایل خود متصل کنید این مقاله نحوه کار با برنامه Canon Camera Connect را توضیح می‌دهد که به شما امکان می‌دهد دوربین دیجیتال کانن خود را به صورت بی سیم کنترل کنید و از راه دور عکس بگیرید، تنظیمات دوربین را تنظیم کنید و عکس‌های ذخیره شده در دوربین را دانلود کنید. برنامه Canon Camera Connect یکی از نرم افزارهای اتصال دوربین عکاسی به گوشی موبایل است که با دوربین های منتخب Vixia، Eos و PowerShot سازگار است. در این مقاله، ما قصد دارم هر آنچه را که باید در مورد استفاده از برنامه Canon Camera Connect بدانید، از جمله، نحوه اتصال دوربین کانن به گوشی، زیر و بم رابط برنامه و کاری که برنامه می‌تواند برای شما به عنوان یک عکاس انجام دهد را شرح دهیم.

دوربین های کانن با قابلیت اتصال به گوشی با Camera Connect

نحوه وصل دوربین کانن به موبایل

Canon Camera Connect یک برنامه رایگان است که برای دانلود در دستگاه های اندروید و iOS موجود است. برای شروع، به Play Store یا App Store بروید و Install را بزنید. این برنامه با طیف گسترده ای از دوربین های دیجیتال کانن سازگار است، از جمله:

دوربین های DSLRدوربین های بدون آینه
EOS-1D X Mark IIIEOS M2
EOS 5D Mark IVEOS M3
EOS 6DEOS M5
EOS 6D Mark IIEOS M6
EOS 70DEOS M6 Mark II
EOS 77DEOS M10
EOS 80DEOS M50
EOS 90DEOS M50 Mark II
EOS 200D / Rebel SL2 / Kiss X7EOS M100
EOS 250D / Rebel SL3EOS M200
EOS 750D / Rebel T6i / EOS 8000DEOS R / Ra
EOS 760D / Rebel T6s / Kiss X8iEOS RP
EOS 800D / Rebel T7i / Kiss X9iEOS R3
EOS 850D / Rebel T8iEOS R5
EOS 1300D / Rebel T6EOS R6
EOS 2000D / Rebel T7 
EOS 4000D / Rebel T100 

اگر مطمئن نیستید که آیا دوربین شما با برنامه Canon Camera Connect سازگار است یا خیر، می‌توانید برنامه را دانلود کرده و دوربین خود را جستجو کنید.

نحوه اتصال دوربین کانن به گوشی با برنامه Camera Connect

قبل از اینکه بتوانید از برنامه Canon Camera Connect استفاده کنید، باید دوربین خود را برای اتصال تنظیم کنید. این فرآیند روی دوربین شروع می‌شود و سپس با استفاده از گوشی خود آن را کامل می‌کنید. اگر برنامه را روی گوشی خود نصب نکرده‌اید، قبل از ادامه حتما این کار را انجام دهید.

1. برنامه Canon Camera Connect را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید.

2. دوربین را روشن کنید و دکمه Menu را فشار دهید.

اتصال دوربین به گوشی

3. به منوی پیکربندی بروید و Wi-Fi/NFC را انتخاب کنید.

وصل کردن دوربین کانن به تلفن هوشمند

(اگر دوربین شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کند، بلوتوث را انتخاب کنید. استفاده از اتصال بلوتوث باعث تأخیر کمتر در ارتباط بین دوربین و تلفن می شود.)

4. Enable را انتخاب کنید و سپس OK را انتخاب کنید.

(در برخی از مدل ها، ممکن است لازم باشد Wi-Fi را در این صفحه انتخاب کنید.)

5. یک نام مستعار برای دوربین وارد کنید و OK را انتخاب کنید.

دوربین کانن

(در برخی از مدل ها، ممکن است لازم باشد در این مرحله اتصال به تلفن هوشمند را انتخاب کنید.)

6. OK را انتخاب کنید.

7. عملکرد Wi-Fi را انتخاب کنید.

تنظیمات دوربین کانن

8. اتصال به تلفن هوشمند را انتخاب کنید.

تنظیمات اتصال دوربین کانن

(برای سفارشی کردن شبکه Wi-Fi دوربین یا تنظیم رمز عبور، بررسی/تغییر تنظیمات را انتخاب کنید.)

9. Easy connection را انتخاب کنید.

اتصال آسان دوربین

(در برخی از مدل ها، در این مرحله باید Connect را انتخاب کنید.)

10. تنظیمات Wi-Fi را در تلفن باز کنید، محل اتصال Wi-Fi دوربین را پیدا کنید و به آن متصل شوید (مانند شبکه های بی سیم). برای رمز عبور شبکه Wi-Fi به دوربین خود نگاه کنید.

11. برنامه Camera Connect را روی گوشی باز کنید و دوربین Canon را انتخاب کنید تا فرآیند اتصال کامل شود.

تنظیمات گوشی camera connect

در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال، نمایشگر LCD روی دوربین خاموش می‌شود و برنامه پیغام Connected to Camera را نمایش می‌دهد.

قابلیت عکاسی از راه دور با گوشی در کانن Camera Connect

بعد از اینکه دوربین خود را به برنامه گوشی خود وصل کردید، آماده شروع عکسبرداری از راه دور هستید. عکس‌های گرفته شده با این حالت در دوربین ذخیره می‌شوند، اما می‌توانید از این برنامه برای مشاهده و دانلود عکس ها در گوشی خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که آنها متصل هستند، برنامه Camera Connect را راه اندازی کنید، و شما آماده هستید:

عکاسی از راه دور با دوربین کانن
  1. برنامه Camera Connect را باز کنید و روی Remote Live shooting ضربه بزنید.
  2. تلفن شما یک نمای زنده از دوربین کانن نمایش می‌دهد. برای گرفتن عکس روی نماد دایره بزرگ ضربه بزنید.
  3. روی Remote view live shooting ضربه بزنید، سپس روی نماد دایره بزرگ ضربه بزنید تا عکس بگیرید.

(نکته: اگر تصویر فوکوس نشده است، با ضربه زدن روی نواحی مختلف نمای زنده دوربین، فوکوس را به صورت دستی تنظیم کنید.)

بسته به حالتی که دوربین شما در آن قرار دارد، برای تنظیم دستی مواردی مانند وایت بالانس و فوکوس، روی گزینه‌های گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش ضربه بزنید.

انتقال عکس از دوربین کانن به گوشی

برنامه Camera Connect قادر به مشاهده و تعامل با عکس های ذخیره شده در دوربین شما است. اگر برنامه را طوری تنظیم کرده‌اید که با دوربین کار کند، مشاهده، ذخیره و حذف تصاویر از دوربین با استفاده از گوشی موبایل ممکن خواهد بود:

انتقال عکس به گوشی از دوربین کانن

1. برنامه Canon Camera Connect را باز کنید و Images on camera را انتخاب کنید.

2. روی عکسی که می‌خواهید مشاهده یا دانلود کنید ضربه بزنید.

3. تصویر در گوشی شما باز می‌شود. در زیر تصویر، پنج نماد را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها برای تعامل با تصویر استفاده کنید. در اینجا نحوه استفاده از هر یک آمده است:

  • برای اطلاعات در مورد یک عکس روی i ضربه بزنید.
  • روی ستاره ضربه بزنید تا به عنوان مورد علاقه علامت گذاری شود.
  • روی نماد دانلود ضربه بزنید تا آن را در گوشی دانلود کنید.
  • برای اشتراک‌گذاری عکس، روی نماد اشتراک‌گذاری ضربه بزنید.
  • روی نماد سطل زباله ضربه بزنید تا حذف شود.

4. اگر تصمیم گرفتید یک تصویر را در تلفن خود بارگیری کنید، تصویر اصلی یا نسخه JPEG کاهش یافته تصویر را دانلود کنید، سپس روی OK ضربه بزنید.

زمان استفاده از برنامه اتصال دوربین کانن به گوشی برای نتایج شگفت انگیز

نحوه اتصال دوربین کانن به گوشی

اکنون که با اصول اولیه برنامه Canon Camera Connect آشنا شدید، اجازه دهید در مورد برخی از موقعیت‌های رایج که در آن برنامه می‌تواند به عکاسی شما کمک کند، بحث کنیم:

1. عکاسی از مناظر بدون ماشه از راه دور اختصاصی

هنگام عکاسی از مناظر، بهتر است از دکمه شاتر برای عکس گرفتن خودداری کنید. به هر حال، بیشتر عکاسی منظره با سرعت شاتر آهسته انجام می شود، جایی که عمل فشار دادن دکمه شاتر می تواند تاری ناخواسته ایجاد کند. پس چیکار میکنی؟ خوب، بیشتر عکاس‌های منظره به یکی از دو گزینه متکی هستند: یا دارای یک ماشه از راه دور هستند یا از تایمر خودکار دوربین استفاده می‌کنند. متأسفانه هر دوی این روش ها دارای اشکالات قابل توجهی هستند. فراموش کردن یک راه‌انداز از راه دور در خانه آسان است، بعلاوه به باتری‌های خودش نیاز دارد، و عنصر دیگری از عدم قطعیت را در تنظیمات دوربین وارد می‌کند. و زمانی که می‌خواهید از اجسام متحرک عکاسی کنید، مانند موجی که در ساحل وارد می‌شود، تایمر خودکار دوربین کارایی نخواهد داشت.

وارد برنامه اتصال دوربین کانن به گوشی موبایل ( Camera Connect) شوید که به شما امکان می دهد دوربین خود را از راه دور و مستقیماً از تلفن خود روشن کنید. شما نیازی به حمل چیز اضافی ندارید (البته به جز گوشی هوشمند، اما این روزها چه کسی این کار را نمی کند؟). و لازم نیست نگران تاخیرهای تایمر خودکار باشید.

2. عکاسی از زوایای عجیب و غریب

اگر از آن دسته عکاسانی هستید که از پایین، بالا، یا هر موقعیت ناخوشایند دیگری عکاسی می‌کنند، برنامه Camera Connect را دوست خواهید داشت. به سادگی گزینه تصویربرداری با نمایش زنده از راه دور را روشن کنید، سپس دوربین خود را بدون آسیب رساندن به گردن یا خراش دادن آرنج خود قرار دهید. ترکیب بندی و نوردهی را از طریق گوشی هوشمند بررسی کنید، سپس عکس خود را بگیرید.

3. عکاسی لانگ اکسپوژر

در عکاسی لانگ اکسپوژر یا نوردهی طولانی، از سرعت شاتر‌های طولانی استفاده می‌شود، به همین دلیل کوچک‌ترین لرزش دوربین سبب خراب شدن عکس خواهد شد. چاره کار استفاده از یک ریموت شاتر از راه دور است که البته نیازمند پرداخت هزینه، جای بیشتر در کوله پشتی و … است. با اتصال دوربین کانن خود به موبایل می‌توانید شاتر دوربین را از طریق گوشی کنترل کنید و عکس‌هایی زیبا با سرعت شاتر پایین ثبت نمایید.

4. عکاسی محصول از راه دور

اگر دوست دارید از محصولات (یا هر موضوع دیگری مثل طبیعت بی جان) با نور استودیو عکاسی کنید، احتمالاً زمان زیادی را صرف راه رفتن به سمت چراغ‌های خود می‌کنید، سپس به دوربین خود برمی‌گردید، سپس به چراغ‌ها برمی‌گردید و به دوربین خود بازمی‌گردید. ممکن است زیاد به نظر نرسد، و اگر تازه شروع کرده‌اید، احتمالاً اینطور نیست. اما با گذشت زمان، حرکت به جلو و عقب بین دوربین و چراغ‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد و آرزو می‌کنید که ای کاش راهی برای ساده‌تر کردن این فرآیند داشتید. با برنامه camera connect، می‌توانید تصاویر را پیش‌نمایش کنید و در حالی که در کنار چراغ‌هایتان ایستاده‌اید، عکس‌های آزمایشی را ثبت کنید، سپس به سادگی تنظیمات نور خود را بدون نیاز به رفتن به دوربین و برگشت انجام دهید.

موبایل های سازگار با برنامه Camera Connect کانن

این برنامه برای iOS و Android در دسترس است، اما در طیف وسیعی از دستگاه های اندرویدی کار می‌کند. روی اندروید 4.3 و پایین‌تر اجرا یا نصب نمی‌شود با این حال، روی دستگاه‌های دارای اندروید 4.4 و جدیدتر کار می‌کند. طبق گفته Canon، آیفون شما باید iOS 9.3 یا بالاتر داشته باشد.  اپلیکیشن اتصال دوربین کانن به موبایل، از طریق Wi-Fi و بلوتوث کار می‌کند، به دلیل کاهش تاخیر، از طریق بلوتوث بهتر کار می‌کند. برای استفاده از قابلیت اتصال بلوتوث، دوربین و تلفن شما هر دو باید دارای بلوتوث نسخه 4.0 باشند.

اطلاعات بیشتر در مورد برنامه Canon Camera Connect

برخی از دوربین‌های دیجیتال کانن که از Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند با برنامه Canon Camera Connect سازگار هستند. عملکرد اصلی Canon Camera Connect این است که به عنوان یک جایگزین بی سیم برای کنترل از راه دور متصل و ماشه عمل کند. پس از تنظیم عکس عالی، می‌توانید از آن برای گرفتن عکس بدون تکان‌های ناخواسته دوربین استفاده کنید. هنگامی که در حالت تصویربرداری با نمایش زنده از راه دور استفاده می شود، نمایشگر LCD روی دوربین خاموش می شود و نمای زنده از دوربین روی گوشی ظاهر می‌شود. این نمای زنده به شما امکان می‌دهد تنظیماتی مانند فوکوس و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید و فقط وقتی آماده شدید عکس بگیرید. حالت دیگر به شما امکان می‌دهد به عکس‌های ذخیره شده در دوربین خود دسترسی داشته باشید. این حالت به شما امکان می‌دهد تصاویر کم حجم شده از عکس‌هایی که گرفته‌اید را مشاهده کنید. پس از انتخاب یکی، آن را به عنوان مورد دلخواه تنظیم کنید، آن را در تلفن خود ذخیره کنید یا آن را حذف کنید.

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات