نحوه اتصال دوربین عکاسی به گوشی موبایل

اگر دوربینی با Wi-Fi داخلی ویا بلوتوث دارید، می‌توانید از این مزیت برای اتصل دوربین عکاسی به موبایل و ارسال سریع و آسان تصاویر خود به تلفن هوشمند یا تبلت خود استفاده کنید. از آنجا می‌توانید عکس‌ها را ویرایش کنید و به سرعت در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که برای اتصال دوربین خود به گوشی هوشمند به چه چیزهایی نیاز دارید. همچنین این فرصت را خواهید داشت که دوربین خود را از راه دور کنترل کنید و گزینه‌های خلاقانه دیگری مانند تنظیم دوربین برای استفاده در یک مکان از راه دور یا استفاده از صفحه نمایش بزرگتر در تلفن هوشمند یا تبلت خود در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، پس این راهنمای نحوه اتصال دوربین عکاسی به تلفن هوشمند برای شما مناسب است. هنگامی که آن را امتحان کردید، تعجب خواهید کرد که چرا قبلا هرگز این کار را انجام نداده‌اید.

ویژگی‌های اصلی در نرم‌افزارهای اتصال دوربین به موبایل

اتصال دوربین عکاسی به موبایل

تمام نرم‌افزارهایی که در این مطلب معرفی خواهند شد ويژگی‌هایی دارند که به شما کمک می‌کنند سرعت و دقت عکاسی خود را افزایش دهید اما برخی از آن‌ها حتی می‌توانند امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند. اگر آموزش عکاسی مقدماتی را شروع کرده‌اید، حتما نرم‌افزار سازگار با دوربین خود را نصب نمایید.

انتقال تصاویر به گوشی هوشمند

با انتقال عکس‌های دوربین خود به گوشی هوشمند خود، می‌توانید به سرعت آن‌ها را با دوستان و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و هر جای دیگری که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. برخی از برنامه‌ها یک تصویر با تغییر اندازه (کوچکتر) را منتقل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می دهند تصویر در اندازه کامل را منتقل کنید. برخی از برنامه‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند فایل تصویر خام را انتقال دهید، به طوری که می‌توانید آن را در برنامه‌هایی مانند Adobe Lightroom Photo and Video Editor یا Snapseed ویرایش کنید. هنگامی که تصاویر خود را منتقل کردید، باید آلبوم‌های تلفن هوشمند خود را بررسی کنید تا عکس‌های خود را پیدا کنید.

عکاسی از راه دور

حالت عکسبرداری از راه دور به کاربران این امکان را می‌دهد که تنظیمات پرکاربرد دوربین را مستقیماً از طریق تلفن هوشمند کنترل کنند. وقتی می‌خواهید از خودتان و دوربین فاصله بگیرید، این کار مفید است. حیات وحش و عکس‌های گروهی تنها دو نمونه از مواردی هستند که می‌توان از آن‌ها تا حد امکان بهره‌برداری کرد

عکسبرداری از راه دور با نمای زنده

با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت به عنوان یک کنترل از راه دور برای دوربین خود، می‌توانید صحنه را در یک صفحه نمایش بسیار بزرگتر مشاهده کنید و همچنین هنگام عکاسی دوربین را در مکان دیگری قرار دهید. این می‌تواند برای عکس‌های دسته جمعی یا حتی عکاسی از حیات وحش که نمی‌خواهید هیچ حیوانی را بترسانید بسیار مفید باشد. برخی از برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند از تلفن هوشمند خود به عنوان یک ماشه از راه دور (Fujifilm) بدون نمایش زنده در صورت نیاز استفاده کنید، اما حتی با مشاهده زنده می توانید از تلفن هوشمند خود به عنوان یک ماشه از راه دور استفاده کنید.

برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر

چرا مردم داده‌های GPS را به تصاویر اضافه می‌کنند؟ با افزودن داده‌های GPS از تلفن خود، می‌توانید مکان دقیق مکانی را که هنگام گرفتن عکس‌های خود بوده‌اید به دست آورید و این می‌تواند به شما کمک کند موقعیت مکانی خود را ردیابی کنید، به خصوص اگر در سفر هستید یا در سفر جاده‌ای هستید. این به ویژه برای عکاسی خبری یا عکاسی مستند مفید است. حتی می‌توانید از عکس‌های دارای برچسب جغرافیایی برای تهیه نقشه سفر خود استفاده کنید، یا در نقشه‌های Google مشارکت کنید و عکس‌هایی را برای اطلاعات محلی اضافه کنید. بنابراین اکنون از مزایای اتصال دوربین خود به تلفن هوشمند خود می دانید، چرا آن را امتحان نکنید و شروع به اشتراک گذاری تصاویر خود یا عکاسی از راه دور نکنید.

اتصال دوربین عکاسی کانن به گوشی موبایل

اتصال دوربین کانن به موبایل
نام برنامهCanon Camera Connect App
قیمترایگان

Canon Camera Connect، اپلیکیشنی است که برای اتصال دوربین کانن به گوشی هوشمند یا تبلت خود به آن نیاز دارید. این به شما امکان می‌دهد تصاویر را روی دوربین خود مشاهده و انتقال دهید، از تصویربرداری از راه دور به صورت زنده استفاده کنید و همچنین از اطلاعات موقعیت مکانی گوشی هوشمند خود برای برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر خود استفاده کنید. همچنین گزینه‌ای برای تنظیم انتقال خودکار یا استفاده از تلفن هوشمند به عنوان کنترل از راه دور بلوتوث وجود دارد. استفاده از بلوتوث به جای Wi-Fi و نمای زنده به صرفه جویی در عمر باتری کمک می‌کند.

نحوه اتصال دوربین نیکون به موبایل

اتصال دوربین نیکون به گوشی
نام برنامهSnapBridge
قیمترایگان

این آخرین اپلیکیشنی است که نیکون برای اتصال دوربین نیکون به گوشی هوشمند شما ارائه کرده است و اگر دوربین شما از آن پشتیبانی می‌کند، می‌تواند از Wi-Fi یا بلوتوث استفاده کند، همچنین با استفاده از بلوتوث می‌توانید تصاویر را با مصرف باتری کمتر منتقل کنید. از Nikon Image Space نیز پشتیبانی می‌شود، که ذخیره‌سازی ابری نیکون و سیستم پشتیبان‌گیری عکس است، بنابراین نیازی نیست تا نگران پر شدن کارت حافظه باشید.

نحوه اتصال دوربین عکاسی سونی به گوشی هوشمند

نرم افزار اتصال دوربین به موبایل
نام برنامهImaging Edge Mobile
قیمترایگان

مانند سایر برنامه‌های اینجا، Imaging Edge Mobile سونی به شما امکان می‌دهد تصاویر و ویدیوها را از دوربین خود به تلفن هوشمند منتقل کنید، از راه دور کنترل کنید و از طریق تلفن هوشمند عکس بگیرید و صفحه نمایش بزرگ‌تری را در اختیار شما قرار دهد. همچنین می‌توانید اطلاعات موقعیت مکانی را از تلفن هوشمند خود اضافه کنید تا عکس‌های شما با داده‌های GPS پیوست شده ذخیره شوند. پشتیبانی از تبلت به این معنی است که می توانید از صفحه نمایش بزرگتر برای عکسبرداری از راه دور استفاده کنید.

نحوه اتصال دوربین فوجی فیلم به گوشی

نرم افزار اتصال دوربین عکاسی به گوشی
نام برنامهFujifilm Camera Remote
قیمترایگان

برنامه Fujifilm Camera Remote به شما امکان می‌دهد دوربین سری X Fujifilm خود را به تلفن هوشمند خود متصل کنید و به شما امکان می‌دهد دوربین خود را از راه دور کنترل کنید. تصویربرداری زنده، وارد کردن و انتقال تصاویر و همچنین انتقال خودکار تصاویری که برای انتقال علامت گذاری کرده‌اید یکی دیگر از امکانات این برنامه است. یک نکته وجود دارد و آن این است که بسته به دوربین Instax یا چاپگر شما، برای اتصال دوربین‌ها و چاپگرهای Fujifilm Instax به تلفن هوشمند خود، به یک برنامه متفاوت نیاز است.

اتصال  Olympus / OM  به تلفن همراه

نرم افزار اتصال گوشی به دوربین
نام برنامهOM Image Share / OI.Share
قیمترایگان

OM Image Share برنامه جدید دوربین‌های OM System و Olympus است و این برنامه با دوربین‌های قدیمی و جدید کار می‌کند. در بین همه برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، یکی از بالاترین رتبه‌بندی‌ها در فروشگاه Google Play متعلق به این برنامه است و همچنین تمام ویژگی‌های معمولی مانند عکس‌برداری از راه دور، وارد کردن عکس‌ها، افزودن داده‌های برچسب جغرافیایی (GPS) به عکس‌ها را در خود دارد. همچنین به طور مفید شامل یک امکان داخلی است که به عنوان راهنمای دوربین و همچنین امکان ویرایش عکس‌ها کار می‌کند.

نحوه اتصال دوربین لایکا به گوشی

نرم افزار متصل کردن دوربین لایکا به تلفن هوشمند
نام برنامهLeica FOTO
قیمترایگان

این برنامه می‌تواند یک ابزار همه کاره برای همه دوربین های لایکا شما باشد، خواه دوربین کامپکت یا دوربین بدون آینه فول فریم. این برنامه به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را از دوربین خود به صورت فرمت JPEG یا RAW (خام) دانلود کنید، می‌توانید دوربین خود را از راه دور کنترل کنید و همچنین سیستم عامل دوربین خود را از طریق برنامه به روز کنید. هنگامی که دوربین خود را به تلفن هوشمند خود وصل می‌کنید، ویژگی‌های اصلی را با استفاده از راهنمایی استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله بهترین نرم افزارهای اتصال دوربین به گوشی هوشمند را معرفی کردیم، تمام این نرم‌افزارها، رسمی بوده و توسط تولیدگنندگان دوربین عرضه شده‌اند، بنابراین با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. در پایان امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و اگر این مقاله برای شما مفید بوده است، می‌توانید در صفحه آموزش عکاسی جامع و رایگان ، مطالب بیشتری را مشاهده نمایید.

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات