10 شبیه ساز دوربین عکاسی برتر برای مبتدیان

اخیراً نکته‌ای مرا یاد موضوعی انداخت که مدت‌ها پیش خودم به شخصه از آن استفاده می‌کردم: جهان شبیه ساز عکس آنلاین. صادقانه بگویم، ابزارهای محدودی وجود دارند که بخواهند بهتر از این شبیه سازهای دوربین عکاسی آنلاین برای مبتدیان عمل کنند. مبتدیانی که می‌خواهند جنبه‌ی فنی نحوه‌ی اثرگذاری تصمیمات مختلف هنگام عکاسی را درک کنند.این شبیه‌سازها راه و رسم وابستگی متغیرهای عکاسی به همدیگر را خیلی واقعی‌تر و قابل لمس‌تر نمایان می‌کنند. در اینجا لیستی از 10 شبیه ساز دوربین عکاسی و توضیح مختصری درباره‌ی هرکدام ارئه می‌شود. تقریباً همه‌ی ابزارهای معرفی شده برای آموزش عکاسی رایگان هستند، بنابراین می‌توانید از آنها لذت ببرید!

1. شبیه ساز عکاسی play

شبیه ساز دوربین عکاسی play

سایت بسیار مفید Play برای عکاسانی در نظر گرفته شده است که از مرحله‌ی ابتدایی نشانه گرفتن صحنه و فشار دادن شاتر گذر کرده و فراتر رفته‌اند. در این سایت یک صحنه‌ی ساده چیده شده است که شامل یک جسم متحرک (یک پروانه‌ی در حال چرخش) هم هست و شما می‌توانید تمام متغیرها را تغییر داده و بعد دکمه‌ی «عکس گرفتن» را فشار دهید تا ببینید که عکس نهایی [مجازی] شما چگونه خواهد شد. مشابه یک دوربین واقعی، یک شاخص نوردهی هم روی صفحه تعبیه شده است. همچنین، به محض اینکه شما عکس خود را بگیرید، کانن در حاشیه‌ی صفحه به شما راهنمایی‌ها و بازخوردهایی می‌دهد تا در درک انتخاب‌های موجود هنگام عکس‎برداری به شما کمک کند. علاوه بر این، کانن یک کار جالب دیگر هم می‌کند و آن این است که سه عکس آخر شما را کنار همدیگر ذخیره می‌کند تا بتوانید تأثیر انتخاب‌های خود هنگام عکس گرفتن را در آنها با هم مقایسه کنید.

لینک نرم افزار شبیه ساز دوربین عکاسی: canonoutsideofauto.ca

2. شبیه ساز Exposure Simulator

نرم افزار شبیه ساز عکاسی

کمی ساده‌تر از سایت play، سایت Exposure Simulator است. شما می‌توانید سه متغیر اصلی مثلث نوردهی یعنی دیافراگم، سرعت شاتر و حساسیت ایزو را کنترل کرده و مشاهده کنید که انتخاب‌های متفاوت چه کاری روی لول نوردهی (exposure level) شما انجام می‌دهند. ساده و سرراست، این سایت احتمالاً شفاف‌ترین راه برای مشاهده‌ی وابستگی رئوس مثلث نوردهی (دیافراگم، سرعت شاتر و حساسیت) به یکدیگر است.

لینک شبیه ساز دوربین عکاسی اکسپوژر سیملیتور : andersenimages.com

3. نرم افزار شبیه ساز عکاسی Mapped

شبیه ساز دوربین

این یک سایت جالب و مختصر و مفید است؛ اما دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید در اختیارتان می‌گذارد. شما تنظیمات خود را وارد کرده و روی «عکس گرفتن» کلیک می‌کنید تا سایت برای شما یک عکس (واضحاً) ساختگی با همان تنظیمات انتخاب شده نشان دهد. این کار برای من لذت‌بخش است چرا که مؤسس سایت، این سایت را به دلایل شایسته و مناسبی ساخته (بخش «درباره‌ی سایت» را مطالعه کنید). او می‌گوید با استناد بر تحقیقی که در سال 2012 انجام شده، دو سوم عکاسان غیر حرفه‌ای که دوربین DSLR دارند، اصلاٌ از حالت اتوماتیک دوربین خارج نمی‌شوند و فقط روی همین حالت عکاسی می‌کنند! کمک!

لینک سایت شبیه ساز عکاسی مپد: photography-mapped.com

4. سایت شبیه ساز عکاسی CameraSim

نرم افزار شبیه ساز دوربین

CameraSim یک سایت بر پایه انیمیشن‌ است که به شکلی مشابه دیگر سایت‌های معرفی شده در اینجا؛ به شما اجازه می‌دهد متغیرهایی را که یک عکس را شکل می‌دهند تغییر دهید و تصویری بگیرید تا متوجه شوید آیا تنظیمات شما درست بوده‌اند یا خیر. اما متوجه خواهید شد که این سایت یک برادر بزرگ‌تر هم دارد و آن CameraSim Pro است. یک برنامه‌ بهینه‌سازی شده و ارتقا یافته که هر تعداد تک شات را انجام می‌دهد. یک راهنمایی مورد نیاز: بعد از گرفتن 15 عکس باید صفحه را رفرش کنید تا بتوانید باز هم با آن کار کنید. جدا از این، به طور مشخص خوب شاخته شده.

لینک شبیه ساز دوربین عکاسی کمراسیم: camerasim.com

5. شبیه ساز دوربین عکاسی SimCam

این سایت نام مشابهی به سایت قبلی دارد اما استایل آن به طور کل با سایت قبلی متفاوت. در حقیقت، این سایت یک مجموعه از سه شبیه‌ساز است که از میان آنها من فقط یکی از آنها را مشخصاً بیان می‌کنم: Camera Shake. این شبیه‌ساز مشخصاً به این موضوع می‌پردازد که لرزش دوربین چگونه روی فاصله‌ی کانونی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این کمک می‌کند تا متوجه شوید برای کمتر کردن لرزش دوربین با چه سرعت شاتر و چه فاصله‌ی کانونی‌ای می‌توانید عکاسی کنید.

لینک نرم افزار شبیه ساز عکاسی سیم کم: photonhead.com

6. سایت شبیه ساز دوربین عکاسی DOF

سایت شبیه ساز عکاسی

این سایت مرا شوکه کرد! یادم می‌آید آن اوایل هنگامی که مشغول یادگیری عکاسی بودم چقدر برایم سخت بود تا ذهنم را روی مفاهیمی مانند عمق میدان و فاصله‌ی ابرکانونی متمرکز کنم. این سایت به درستی به حل کردن این قضیه دست یافته. تمام چیزهایی را که مایلید درباره‌ی عمق میدان و نحوه‌ی کار کردن فوکوس بدانید می‌توانید اینجا یاد بگیرید؛ چرا که این سایت تمام آنچه را که برای شبیه‌سازی کردن آنها نیاز دارید درون خودش دارد. این سایت عملاً پیچیده است و حتی حرفه‌ای‌ها هم می‌‍توانند از این سایت استفاده کنند. بنابراین اگر عبارتی را در آن دیدید که آن را نمی‌دانستید؛ از سرچ گوگل استفاده کنید تا یاد بگیرید هر عبارت گفته شده در این سایت چه معنایی می‌دهد. پشیمان نخواهید شد.

لینک شبیه ساز دوربین عکاسی: dofsimulator.net

7. شبیه ساز عکاسی Be the Camera

شبیه ساز آنلاین

این سایت یک پیچیدگی جالب دارد. صاحب سایت می‌خواسته تفاوت نویز و بوکه (bokeh) را بر اساس و بسته به اینکه از چه ترکیب لنز و دوربینی استفاده می‌کنید -از گوشی موبایل گرفته تا دوربین DSLR- نشان دهد. با استفاده از دو منوی کشویی بالای صفحه، قطع دوربین خود و صحنه را انتخاب می‌کنید و بعد از منوی سمت چپ برای تغییر حساسیت، دیافراگم و سرعت شاتر کمک می‌گیرید.

لینک شبیه ساز: bethecamera.com

8. سایت شبیه ساز دوربین Lens Simulator

نیکون می‌خواست به مردم ایده‌ای نسبت به زاویه دید لنزهای مختلف روی بدنه‌های دوربین‌های مختلف بدهد. بنابراین با این سایت زیرکانه و دلپذیر، این اجازه را به شما می‌دهد تا لنزهای گوناگون را با بدنه‌های مختلف ترکیب کرده و در صورت انتخاب یک لنز زوم، فاصله کانونی مد نظر خود را هم شبیه سازی کنید تا ببینید تصویر نهایی شما چگونه خواهد شد.

لینک شبیه ساز دوربین نیکون: imaging.nikon.com

9. شبیه ساز عکاسی Camera Simulator

با استناد بر توضیحات داده شده، این یک شبیه ساز واقعیت مجازی همه کاره برای دوربین‌های DSLR است. با توجه به کامنت‌ها (که در همان لینک دیده می‌شوند)، واقعاً از پس کار خود بر می‌آید. البته که من بدون عینک واقعیت مجازی نمی‌توانستم سایت را امتحان کنم اما افرادی میان شما که این عینک را دارند، می‌توانند برنامه‌ی رایگان واقعیت مجازی این سایت را امتحان کرده، چرخی در آن بزنند و برای ما تعریف کنند.

لینک شبیه ساز دوربین : oculus.com

10 شبیه ساز Magic Hour

متأسفم که باید بگویم من عینک واقعیت مجازی HTC Vive را ندارم، برای همین امکان امتحان کردن این یکی سایت را هم نداشتم. این سایت هنوز هم جای کار دارد، با این وجود صفحه نمایش خیلی خوب به نظر می‌رسد. ادعا می‌کند که بدیل فرآیند عکاسی در واقعیت مجازی است و آن را شبیه سازی می‌کند و شما می‌توانید دوربین‌ها، تنظیمات و موارد دیگر را تغییر دهید و ببینید که چگونه عکس‌هایتان تحت شرایط مختلف تغییر می‌کنند.

لینک نرم افزار: store.steampowered.com

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا 10 شبیه ساز دوربین عکاسی برتر برای مبتدیان را معرفی کنیم تا به شما در آموزش عکاسی مقدماتی کمک کند. توجه داشته باشید ابزارهای معرفی شده یک مکمل برای ساده‌سازی مسیر آموزش عکاسی است و نمی‌تواند جایگزین تمرین عملی باشد، پس مثل همیشه دوربین خود را بردارید و از آن در کنار این نرم افزارها استفاده کنید.

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات