بهترین دوربین برای مبتدیان در شروع عکاسی

در ابتدای راه آموزش عکاسی هستید اما هنوز نمی‌دانید چه دوربینی برای شما مناسب است؟ نگران نباشید در این مقاله از شوت شات قرار است بهترین دوربین عکاسی برای مبتدیان را معرفی کنیم. دوربین‌های معرفی شده در این لیست، بهترین دوربین ها برای شروع عکاسی هستند که با با هزینه معقول، امکانات مناسبی را برای پیشرفت سریع در عکاسی ارائه می‌کنند، پس بیایید شروع کنیم.

بهترین دوربین برای مبتدیان و شروع عکاسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین دوربین برای مبتدیان

برای اینکه از کجا شروع کنید به کمی راهنمایی نیاز دارید؟ در اینجا پنج نکته برای انتخاب بهترین دوربین برای شروع عکاسی وجود دارد:

رزولوشن مناسب برای شروع عکاسی

رزولوشن که «مگاپیکسل» یا «MP» نامیده می‌شود، حداکثر اندازه تصاویری را که دوربین می‌تواند ثبت کند، نشان می‌دهد. هرچه این عدد بیشتر باشد، وضوح بالاتر است. به همین دلیل، بسیاری از برندهای دوربین از مگاپیکسل برای جذب مشتری استفاده می‌کنند، اما وضوح تصویر تمام ماجرا نیست. 12 مگاپیکسل برای تولید چاپ با کیفیت بالا در اندازه کاغذ A3 بیش از اندازه کافی است.

اندازه سنسور مناسب برای دوربین مبتدیان

همه سنسورها یکسان ساخته نمی‌شوند. برخلاف تعداد مگاپیکسل، هرچه سنسور بزرگتر باشد، به طور کلی کیفیت تصویر بهتر است. سنسورهای کوچکتر در جمع آوری نور خوب نیستند، به این معنی که نویز بیشتری در تصاویر گرفته شده در نور کم نشان داده می شود. سنسورهای بزرگتر معمولاً تناژ و عمق جذاب تری تولید می‌کنند، البته اندازه سنسور مناسب برای هر کابردی ممکن است متفاوت باشد که می‌توانید در مقاله مربوطه در مورد آن بخوانید.

طراحی و ساخت

همانطور که کلیشه می‌گوید، بهترین دوربین، دوربینی است که همراه خود دارید. به این معنی که هیچ توجیهی برای خرید دوربینی که نمی‌توان آن را به راحتی حمل و مرتب استفاده کرد، وجود ندارد. شاید بخواهید یک دوربین بزرگتر با کنترل های فیزیکی داشته باشید. یا شاید یک دوربین کوچکتر با صفحه نمایش لمسی باعث می‌شود حسی همانند استفاده از یک گوشی موبایل داشته باشید، در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد اما این پارامتر را در نظر بگیرید.

قابلیت اتصال در بهترین دوربین برای مبتدیان

همه بهترین دوربین های مبتدی راهی برای اتصال به دستگاه هوشمند یا برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه شما ارائه می‌دهند. دوربین های این لیست همگی از اتصال Wi-Fi، بلوتوث یا NFC یا ترکیبی از هر سه بهره می‌برند.

لنزهای مناسب برای شروع عکاسی

یک لنز با کیفیت مناسب برای ثبت تصاویر خوب بسیار مهم است، بنابراین باید بهترین لنزهای دوربین برای مبتدیان را نیز بشناسید. همه بهترین دوربین های مبتدی دارای کیت یا لنز ثابت هستند که فاصله کانونی استاندارد (محدوده زوم) را ارائه می دهند. دوربین‌های لنز قابل تعویض دارای کیت لنز هستند که می‌توان آن‌ها را مطابق با نیازهای شما تغییر داد و دوربین‌های لنز ثابت برای افرادی که نمی‌خواهند لنز اضافی حمل کنند، جذاب هستند.

1. بهترین دوربین کانن برای مبتدیان: EOS R10

Canon EOS R10 با ارائه سطح جدیدی برای عملکرد دوربین سطح پایه، به راحتی گوشی‌های هوشمند امروزی را تحت الشعاع قرار می‌دهد. این مدل بدون آینه که به پردازنده سریع Digic X مجهز است، از جدیدترین قابلیت‌های فوکوس خودکار بهره می‌برد و سیستم فوکوس AF آن برای مبتدیان بسیار هوشمند و شهودی است. سرعت عکاسی ممتد 15 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی نیز برای یک دوربین در سطح میانرده و مبتدی بسیار عالی است. این امکانات با هم به این معنی است که شما با یکی از بهترین دوربین های مبتدی طرف هستید. علاوه بر این، شاسی سبک وزن حتی برای تازه کارها نیز لذت‌بخش است، در حالی که دکمه‌های کنترل دوگانه به این معنی است که تنظیمات آن برای همه آسان است. عدم تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه، توانایی‌های R10 را بعد از تاریک شدن هوا محدود می‌کند، اما کیفیت تصویر به اندازه کافی مناسب است و جزئیات زیادی برای بیرون کشیدن از سایه‌ها وجود دارد. بنابراین R10 یک مدل انقلابی نیست، اما مشخصات و تنظیمات کنترل آن، R10 را در صدر فهرست ما برای علاقه‌مندان به آموزش عکاسی مقدماتی قرار می دهد. با این وجود امیدواریم که Canon لنزهای اصلی APS-C بیشتری را برای شیرین‌تر کردن خرید این دوربین اضافه کند.

مشخصات فنی

اندازه سنسور: APS-CRرزولوشن: 24.2 مگاپیکسلمنظره یاب: 2360 هزار نقطه
صفحه نمایش: لمسی مفصلی 2.95 اینچیفوکوس: خودکار 651 نقطه‌اینرخ عکاسی پیاپی: 15 فریم در ثانیه (مکانیکی) – 25 فریم بر ثانیه (الکترونیکی)

مزایا:

  • جمع و جور و سبک وزن
  • قابلیت فوکوس خودکار مدرن

معایب:

  • بدون تثبیت کننده تصویر در بدن
  • برش بر روی فیلم‌های 4K

2. بهترین دوربین نیکون برای شروع عکاسی: Z50

بهترین دوربین نیکون برای مبتدیان

نیکون Z50 علیرغم اندازه کوچکش، ارگونومی خوب و کنترل‌های خارجی کافی دارد و لنز کیت 16-50 میلی متری جمع شونده نه تنها به دلیل ابعاد لنز مناسب، بلکه برای عملکرد کلی آن قابل توجه است. نکات کلیدی شامل ویدیوی 4k، عکسبرداری متوالی 11 فریم در ثانیه و مانت لنز Z آن با دوربین‌های بزرگتر یکسان است، بنابراین می‌توانید از لنزهای اختصاصی Nikkor Z DX، لنزهای فول فریم Nikkor Z و لنزهای معمولی DSLR نیکون از طریق FTZ استفاده کنید. با این حال، مدت‌ها پس از ارائه، هنوز فقط سه لنز با فرمت DX برای آن در بازار وجود دارد، بنابراین مایوس‌کننده است. این یعنی در حال حاضر مجبور خواهید بود از لنزهای DSLR قدیمی‌تر از طریق آداپتور FTZ نیکون یا لنزهای فول فریم نیکور Z بزرگتر و گران‌تر استفاده ‌کنید. به دلیل ضریب برش بیشتر (سنسور کوچکتر)، برای عکاسی با زاویه باز محدود هستند.

نیکون Z50 دقیقاً برای افراد مبتدی طراحی شده است و یکی از بهترین دوربین ها برای شروع عکاسی است. نیکون Z50 اولین دوربین سری Z نیکون است که دارای سنسور اندازه APS-C است اما به اندازه مشابه‌های DSLR نیکون ارزان نیست. این دوربین نسبت به دیگر رقبای خود بسیار جدیدتر است، بنابراین از فناوری مدرن‌تری بهره می‌برید و بنابراین دوربین شما در سال‌های آینده بهتر پشتیبانی می‌شود. در حال حاضر، انتخاب لنز کمی محدود است، اما ما انتظار داریم که با خرید بیشتر افراد از این دوربین، تعداد لنزهای سازگار در حال رشد باشد.

مشخصات فنی

اندازه سنسور: APS-Cرزولوشن: 20.9 مگاپیکسلمنظره یاب: 2.36 میلیون نقطه
صفحه نمایش: 3.2 اینچی زاویه دارفوکوس: خودکار 209 نقطه‌اینرخ عکاسی پیاپی: 11 فریم در ثانیه

مزیا:

  • ارزش خرید بالا
  • بدنه کوچک و کیت لنز
  • کنترلرهای خارجی مناسب
  • کیفیت تصاویر خیلی خوب
  • فیلمبرداری 4K

معایب:

  • عدم وجود تثبیت‌کننده داخلی
  • لنزهای محدود

3. بهترین دوربین سونی برای مبتدیان: Alpha A6000

دوربین سونی

سونی A6000 با وجود بیش از پنج سال سن، همچنان به عنوان یک گزینه با ارزش فوق العاده برای علاقه مندان به عکاسی باقی می‌ماند و بهترین دوربین سونی برای شروع عکاسی است. با وجود اندازه جمع و جور، A6000 دارای سنسور 24.3 مگاپیکسلی APS-C فوق العاده‌ای است که می‌تواند عکس‌های دقیقی با حداکثر سرعت 11 فریم بر ثانیه بگیرد. سیستم فوکوس خودکار آن، اگرچه قدیمی است، اما از 179 نقطه برای ردیابی سوژه‌های متحرک استفاده می‌کند و در طول آزمایش ما به سرعت عمل می‌کند. این ترکیب آن را برای افرادی که امیدوارند از حیات وحش، اعضای خانواده با حرکت سریع (کودکان نوپا) و ورزش عکس بگیرند، گزینه خوبی است.

اکثر دوربین‌هایی با این اندازه فقط یک صفحه نمایش LCD ارائه می‌دهند، اما سونی به نوعی توانسته یک منظره یاب الکترونیکی را در این دوربین جای دهد. این کار قابلیت استفاده A6000 را هنگام عکس گرفتن در روزهای آفتابی افزایش می‌دهد. گرفتن عکس با دوربینی که روی چشم شما قرار دارد، ثبات را هنگام عکس گرفتن از سوژه‌های متحرک بهبود می‌بخشد. متأسفانه، A6000 سن خود را با نداشتن قابلیت لمسی در صفحه نمایش ال سی دی 921k-dot خود نشان می‌دهد. یکی از انتقادات اولیه به دوربین های سری آلفا سونی این بود که آنها فاقد طیف وسیعی از لنزها بودند. اما از زمانی که A6000 در ابتدا عرضه شد، چیزهای زیادی تغییر کرده است. اکنون A6000 را می توان با تعداد زیادی از لنزهای باکیفیت ساخت سونی و همچنین لنزهای شخص ثالث با پایه EF با استفاده از آداپتور MC-11 سیگما جفت کرد. اگر تمرکز شما بر عکاسی است و تنها از توانایی ضبط Full HD 1080p راضی هستید، سونی A6000 انتخابی خوب است که امتحان خود را پس داده است.

مشخصات فنی

اندازه سنسور: APS-CRرزولوشن: 24.3 مگاپیکسلمنظره یاب: 1440 هزار نقطه‌ای
صفحه نمایش: 3 اینچی مفصلیفوکوس: خودکار 179 نقطه‌اینرخ عکاسی پیاپی: 11 فریم در ثانیه

مزایا:

  • ابعاد بسیار مناسب برای دوربین APS-C
  • کنترل های دستی
  • کیفیت عکس خیلی خوب
  • فوکوس سریع

معایب:

  • بدون صفحه نمایش لمسی
  • دوام باتری بهترین نیست
  • فقط ویدیوی Full HD

4. بهترین دوربین DSLR برای شروع عکاسی: نیکون D3500

دوربین نیکون d3500

نیکون D3500 تنها دوربین DSLR در این لیست است. چرا؟ خوب، این دوربین‌ها که با منظره یاب‌های اپتیکال خود با رقبای بدون آینه متفاوت هستند، به تدریج توسط بسیاری از سازندگان پیشرو دوربین به نفع مدل‌های بدون آینه پیشرفته تر کنار گذاشته می‌شوند. اما اگر عکاسی هدف اصلی شماست و مشخصات ویدیو واقعا مهم نیستند، Nikon D3500 یک انتخاب عالی بوده و می‌توان گفت بهترین دوربین DSLR مبتدی در این لیست است. D3500 با داشتن یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C با کیفیت بالا، می‌تواند تصاویری با جزئیات و با تناژ بالا ثبت کند.

در یک نگاه به نظر می‌رسد که ویژگی‌های کمی دارد، اما Nikon D3500 دارای یک حالت راهنمای اختصاصی فوق‌العاده مفید است که روی صفحه آن قرار می‌گیرد. Guide Mode، یک معلم آموزش عکاسی مجازی است و ثابت کرده است که یک ویژگی ارزشمند برای مبتدیان است. اگر اهل عمیق شدن در عکس‌ها هستید، مطمئن باشید که تمام عملکردهای دوربین، از جمله ویرایش عکس درون دوربین، شما را راهنمایی می‌کند. می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که کمک کامل را ارائه کند، یا امکان کنترل پیشرفته‌تر را با افزایش اعتماد به نفس و تجربه فراهم کند. دو لنز کیت با D3500 موجود است، اما توصیه می‌کنیم لنز کیت DX 18-55 VR را انتخاب کنید. VR مخفف Vibration Reduction است و هزینه آن بیشتر از گزینه دیگر است. اما با فعال کردن تثبیت‌کننده VR، عکس‌های بهتری را به‌ویژه در شرایط کم‌نور به دست خواهید آورد.

مشخصات فنی

اندازه سنسور: APS-CRرزولوشن: 24.2 مگاپیکسلمنظره یاب: اپتیکال
صفحه نمایش: 3 اینچی ثابتفوکوس: 11 نقطه‌ای و 1 نقطه کراسنرخ عکاسی پیاپی: 5 فریم در ثانیه

مزایا:

  • سنسور 24 مگاپیکسلی با کیفیت خوب
  • ارزش خرید بالا
  • عمر باتری چشمگیر 1550 شات

معایب:

  • کنترل های خارجی اولیه
  • صفحه نمایش ثابت بدون عملکرد لمسی
  • رزولوشن ویدیوی محدود به FHD

5. دوربین فوجی فیلم X-T30 Mark II

بهترین دوربین فوجی فیلم برای شروع عکاسی

X-T30 فوجی‌فیلم قبلاً یک گزینه میان‌رده وسوسه‌انگیز برای عکاسان تازه‌کار بود، اما  نسخه دوم این دوربین با تعدادی از پیشرفت‌ها، کیفیت عکاسی را بهبود می‌دهد، البته این تغییرات خیلی محسوس نیستند. X-T30 II از همان شاسی و پوسته یکپارچه مدل قبلی خود استفاده می‌کند، که چیز بدی نیست. طراحی دوربین جذاب و دوست داشتنی است. صفحه نمایش لمسی شیب‌دار از دیگر امکانات این دوربین است. در آزمایشات، متوجه شدیم که X-T30 فرمول عملکرد نسخه اول را تغییر نمی‌دهد و با استفاده از همان سنسور APS-C و سیستم فوکوس خودکار 425 نقطه‌ای، همچنان مهارت‌های عکاسی را با اندازه خوب خود متعادل می‌کند.

با این حال، یک الگوریتم جدید سوژه‌های متحرک را با دقت بیشتری ردیابی می‌کند و در آزمایشات متوجه شدیم که وقتی روی سوژه‌های قابل پیش‌بینی قفل می‌شود، عملکرد خوبی دارد، با این وجود بی‌نقص نیست. حساسیت نقاط فوکوس نیز بهبود یافته است و ما دریافتیم که X-T30 II حتی در نورهای پایین‌تر نیز به خوبی جزئیات را تشخیص می‌دهد.

مشخصات فنی

اندازه سنسور: APS-CRرزولوشن: 26.1 مگاپیکسلمنظره یاب: 2.36 میلیون نقطه‌ای
صفحه نمایش: 3 اینچی زاویه‌ای لمسیفوکوس: خودکار 425 نقطه‌اینرخ عکاسی پیاپی: 8 فریم در ثانیه

مزایا:

  • استایل و هندلینگ عالی
  • ویدیوی 4K بدون برش
  • کیفیت ساخت خوب

معایب:

  • بدون تثبیت کننده تصویر داخلی
  • کنترلرهای نه چندان خوب

6. دوربین کانن EOS M6 Mark II

دوربین کانن eos m6

کانن EOS M6 Mark II با یک سنسور با وضوح بالا در بدنه مینیاتوری، گزینه‌ای قدرتمند و در عین حال یکی از بهترین دوربین ها برای مبتدیان است. این سنسور از همان سنسور 32.5 مگاپیکسلی دوربین 90D استفاده می‌کند، سنسوری که ما متوجه شدیم عکس‌هایی عالی با جزئیات دوست‌داشتنی و رنگ‌هایی چشم‌نواز تولید می‌کند. این دوربین در دست نیز عالی است و علیرغم ساختار سبک آن، چسبندگی خوب حسی اطمینان‌بخش به M6 Mark II می‌دهد. از طرفی دکمه‌ها و کنترلرها به‌خوبی قرار گرفته‌اند و استفاده با یک دست را آسان می‌کنند. منظره یاب یک آپشن است، اما صفحه نمایش لمسی کج برای افراد مبتدی کاملاً خوب کار می‌کند و تجربه‌ای مشابه عکاسی با گوشی هوشمند را ارائه می‌دهد.

فوکوس خودکار در 143 نقطه‌ای قابل اعتماد و سریع است، همانطور که عکاسی پشت سر هم با سرعت 14 فریم در ثانیه خوب عمل می‌کند. گزینه ضبط ویدیو 4K بدون برش نیز یکی دیگر از امتیازاتی است که آن را به یکی از بهترین دوربین‌ها برای شروع عکاسی تبدیل می‌کند. در سمت منفی، می‌توان گفت عمر باتری خیلی خوب نیست و عدم وجود تثبیت‌کننده تصویر نیز مایه شرمساری است. با همه این‌ها اگر تازه‌کار هستید این دوربین چند سال اول آموزش را برای شما شیرین خواهد کرد.

مشخصات فنی

اندازه سنسور: APS-Cرزولوشن: 32.5 مگاپیکسلمنظره یاب: n/a
صفحه نمایش: 3 اینچی زاویه‌ای لمسیفوکوس: خودکار 143 نقطه‌ای- تشخیص فازنرخ عکاسی پیاپی: 14 فریم در ثانیه

مزایا:

  • قابلیت حمل بالا
  • سنسور با وضوح بالا
  • کنترلرهای مناسب
  • ویدیوی 4K

معایب:

  • عدم وجود منظره‌یاب
  • لنزهای محدود

منبع: techradar.com

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات