بهترین دوربین های DSLR در سال 2022 برای کاربردهای مختلف

بهترین دوربین DSLR کدام است؟ یا بهتر بگوییم، بهترین دوربین دیجتال برای شما کدام است؟ بهترین دوربین‌های DSLR دوربین‌هایی هستند که با توجه به بودجه و نیازهای کاربرشان بتوانند بهترین عملکرد را ارائه دهند و این معیاری است که ما در شوت شات با استفاده از آن بهترین دوربین DSLR را چه برای کاربرانی که در ابتدای راه آموزش عکاسی هستند و چه عکاسان حرفه‌ای که نیازمند قابلیت‌های مشخصی هستند معرفی خواهیم کرد. پس بدون اتلاف وقت بیایید نگاهی به برترین دوربین های DSLR موجود داشته باشیم.

ویژگی‌های بهترین دوربین DSLR

بهترین دوربین های dslr

انتخاب بهترین دوربین DSLR برای شما تا حد زیادی به موضوع، سطح تجربه و بودجه شما بستگی دارد. اما به صورت کلی چند ویژگی وجود دارد که بهترین دوربین های DSLR باید آن  را در دوربین مورد نظر خود جستجو کنید. البته ویژگی‌های زیر بخشی از مواردی است که در خرید دوربین باید به آن توجه کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای خرید دوربین DSLR را مشاهده کنید.

کنترلرهای کامل

بهترین دوربین های DSLR کنترلرهای کاملی را بر روی بدنه دوربین دارند که به شما امکان می‌دهد بدون رفتن به منوی تنظیمات، تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید، البته این امکانات به سطح مهارت فعلی شما بستگی دارد. عکاسان حرفه‌ای به این کنترلرها نیاز دارند تا بتوانند تنظیمات را سریع و آسان بدون نیاز به رفتن در منوی روی صفحه تغییر دهند و به این صورت سرعت عکاسی خود را افزایش دهند، در سمت مقابل، تعداد دکمه‌های زیاد ممکن است برای عکاسان مبتدی، گیج‌کننده به نظر برسد.

اندازه سنسور

بسیاری تصور می‌کنند که دوربین‌های فول فریم بهترین هستند، اما انتخاب یک دوربین کوچکتر APS-C می‌تواند مزایای خود را داشته باشد. یک دوربین فول فریم معمولاً عملکرد بهتری در نور کم دارد و کیفیت کلی تصویر را بهبود می بخشد. با این حال، دوربین‌های کراپ سنسور APS-C به لطف سنسورهای کوچکتر خود می‌توانند جمع و جورتر باشند و همچنین برای برخی از شاخه‌های عکاسی نیز عملکرد بهتری دارند. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد بهترین دوربین DSLR کمی درنگ کنید و تفاوت دوربین فول فریم و کراپ سنسور را بررسی کنید. این ممکن است تصمیم شما را کاملا تغییر دهد.

رزولوشن عکس

بیشتر دوربین‌های DSLR کانن رزولوشنی بین ۲۰ تا ۳۰ مگاپیکسل دارند. برخی از مدل‌های قدیمی‌تر مانند 5DS وجود دارند که فراتر از این رزولوشن را ارائه می‌دهند، اما آن مدل از تولید خارج شده است. به طور کلی، رزولوشن بیشتر از 16 مگاپیگسل برای بیشتر اهداف عکاسی، کاربردی خواهند بود، مگر اینکه بخواهید پرینت‌های واقعاً بزرگ داشته باشید.

محدوده ISO

نگاه کردن به حداکثر محدوده ISO دوربین می‌تواند گمراه کننده باشد. برخی از دوربین‌ها ISO بیش از 100000 را وعده می‌دهند، اما فقط برای بخش کوچکی از این محدوده قابل استفاده خواهند بود بنابراین  به اعداد فوق‌العاده بالا ایزو خیره نشوید. اکثر دوربین‌های DSLR برای تصاویر قابل استفاده حداکثر ایزو حدود 4000 را دارند که این مقدار نیز ممکن است در دوربین‌های سطح پایین باعث بروز نویز در تصاویر شود.

کیفیت ساخت و ضد آب بودن

این ویژگی یکی از تفاوت‌های بزرگ بین مدل‌های پیشرفته و دوربین‌های سطح پایین‌تر را نشان می‌دهد. بدنه‌های حرفه‌ای مانند 5D Mark IV پوسته‌های آلیاژی منیزیمی را ارائه می‌کنند که در مقابل ضربه مقاومت مناسبی دارند اما مدل‌های ارزان‌تر اغلب به پلاستیک بیشتری متکی هستند. دوربین‌های گران‌تر همچنین محافظ‌های بیشتری در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به داخل بدنه دارند، بنابراین اگر قصد دارید از دوربین خود برای کار استفاده کنید یا آن را در موقعیت‌های چالش‌برانگیز زیادی قرار دهید، هزینه اضافی بپردازید و چیزی با کیفیت بالاتر خریداری کنید.

بهترین دوربین DSLR برای مبتدیان: نیکون D3500

بهترین دوربین DSLR برای مبتدیان: نیکون D3500

دوربین  Nikon D3500 انتخاب ایده‌آلی برای مبتدیانی است که به دنبال تقویت مهارت‌های عکاسی خود هستند و در عین حال بودجه محدودی دارند. D3500 با وجود گذشت زمان معرفی‌اش، هنوز یکی از بهترین حسگرهای APS-C را دارد و همچنین دارای یک لنز کیت جمع شونده منظم است. عمر باتری خوب و سهولت استفاده دو ویژگی تحسین‌برانگیز این دوربین است، مهمتر از همه، نتایج ارائه شده توسط سنسور عالی دوربین برای شروع عکاسی درجه یک است.

به طور خلاصه نیکون D3500 گواه این است که برای داشتن یک دوربین عالی نیازی به هزینه گزافی ندارید. کنترل‌های آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای تازه‌کارها ساده باشند و عمر باتری آن عکاسی طولانی مدت را تضمین می‌کند. با این حال این دوربین تنها دوربین در لیست بهترین دوربین DSLR برای مبتدیان نیست و گزینه‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید آن‌ها در مطلب مربوطه مشاهده نمایید.

مشخصات فنی دوربین نیکون D3500

سنسور: APS-C CMOSنوع صفحه: 3.0 اینچ، 921000 نقطه
رزولوشن: 24.2 مگاپیکسلحداکثر سرعت عکاسی پیاپی: 5 فریم بر ثانیه
فوکوس خودکار: 11 نقطه فوکوس خودکاروضوح فیلمبرداری: 1080 پیکسل

مزایا:

  • سنسور 24 مگاپیکسلی عالی
  • کیفیت عکس خوب
  • مناسب برای مبتدیانپ
  • سبک
  • ارزش پولی عالی

معایب:

  • کنترل های خارجی کم
  • رزولوشن فیلمبرداری محدود به فول اچ دی

بهترین دوربین برای حرفه‌ای‌ها: Canon EOS 5D Mark IV

بهترین دوربین برای حرفه‌ای‌ها: Canon EOS 5D Mark IV

دوربین EOS 5D Mark IV با سنسور 30.4 مگاپیکسلی و سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه‌ای پیشرفته همراه با فیلمبرداری 4K تقریباً همه استانداردها را تغییر داده و بهبود می‌بخشد و به همین دلیل یکی از  بهترین دوربین های DSLR برای عکاسان حرفه‌ای است. دوربین کانن 5D Mark IV علیرغم همه سنگینی‌اش، هنوز هم برای استفاده و حمل به طرز قابل توجهی راحت است. کیفیت ساخت فوق العاده مستحکم به این معنی است که به اندازه کافی بادوام خواهد بود تا چالش‌های کار حرفه‌ای را تحمل کند. محدوده دینامیکی عالی، وضوح فوق‌العاده، و عملکرد بی‌نظیر در نور کم از دیگر ویژگی‌های این دوربین است. همچنین تبدیل دیجیتال به آنالوگ روی تراشه عملکرد نویز بهبود یافته‌ای را ارائه می دهد، در حالی که فناوری Dual Pixel Raw به عکاسان این امکان را می‌دهد که تصاویر را برای بهترین وضوح ممکن تنظیم دقیق کنند. با همه این اوصاف حتما می‌دانید که برای داشتن چنین دوربینی باید هزینه زیادی بکنید و این شاید تنها نکته منفی آن باشد.

مشخصات فنی دوربین کانن EOS 5D Mark IV

سنسور: فول فریم CMOSMنوع صفحه: صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی، 1،620،000 نقطه
رزولوشن: 30.4 مگاپیکسلحداکثر سرعت عکاسی پیاپی: 7 فریم در ثانیه
فوکوس خودکار: فوکوس خودکار 61 نقطه، 41 نوع متقاطعوضوح فیلمبرداری: 4k  

مزایا:

  • عملکرد خیره کننده
  • سیستم AF پیشرفته
  • فوق‌العاده مقاوم
  • دو اسلات کارت حافظه
  • کیفیت تصویر عالی

معایب:

  • گران بودن نسبت به رقبا
  • گزینه های ویدیوی 4k محدود است

بهترین دوربین DSLR برای فیلمبرداری وعکاسی: نیکون D780

بهترین دوربین DSLR برای فیلمبرداری وعکاسی: نیکون D780

نیکون D780 بهترین دوربین DSLR برای فیلمبرداری است. توانایی‌های فوکوس آن (شامل دو سیستم فوکوس خودکار و حالت فوکوس استکینگ برای افزایش عمق میدان)، و همچنین عملکرد آن در نور کم، پردازشگر تصویر و کیفیت کلی تصویر این مدل را برجسته می‌کند، البته کیفیت عکس‌ها نیز در این دوربین چیزی کمتر از رقبای همرده نیست. دوربین نیکون D780 در واقع ترکیبی از یک DSLR فول فریم و یک دوربین بدون آینه مانند نیکون Z6 است و بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند مزایای فناوری بدون آینه و دوربین‌های DSLR را با هم ترکیب کنند. دوربین نیکون D780 دارای همان سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز روی تراشه 273 نقطه ای Z6 است. با این حال، اگر ترجیح می‌دهید از منظره یاب اپتیکال آن عکس بگیرید، عمر باتری 2260 شات قابل توجه را نیز به همراه دارد. با همه این اوصاف قیمت بالای آن می‌تواند کار را کمی سخت کند.

مشخصات فنی دوربین نیکون D780

سنسور: فول فریم CMOSMنوع صفحه: صفحه نمایش لمسی متحرک 3.2 اینچی، 2359000 نقطه
رزولوشن: 24.5 مگاپیکسلسرعت عکاسی پیوسته: 12 فریم بر ثانیه
فوکوس خودکار: فوکوس خودکار 51 نقطهحداکثر وضوح فیلمبرداری: 4k

مزیا:

  • فوکوس سریع در حالت لایو ویو
  • متحرک بودن صفحه نمایش لمسی
  • کیفیت تصویر عالی در ویدیو و عکاسی
  • پوسته آلیاژ منیزیم مقاوم

معایب:

  • گران
  • بزرگ و سنگین

لیست در حال آپدیت است

منبع: techradar.com

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات