بهترین دوربین کانن در سال 2022

اگر تا به حال از خود پرسیده اید که بهترین دوربین کانن برای عکاسی کدام است، پس در جای مناسبی هستید! در این مقاله پاسخ این سوال را خواهید یافت. البته، به این سادگی نیست که به همه عکاسان بگوییم که تنها یک بهترین دوربین برای همه وجود دارد. به عبارت ساده، بهترین دوربین برای عکاسی منظره اغلب دوربین مناسبی برای ورزش های اکشن نیست. همچنین یک دوربین ورزشی اکشن پرسرعت نیز برای عکاسی معمولی روزمره مناسب نیست اما اگر به خوبی با نیازهای خود آشنا باشید می‌توانید بهترین دوربین کانن خود را در این لیست پیدا کنید، با ما در آموزش عکاسی آنلاین شوت شات همراه باشید.

بهترین دوربین کانن به صورت کلی: EOS R5

بهترین دوربین کانن برای عکاسی

EOS R5 یک بمب فناوری و یکی از بهترین دوربین های کانن است. این دوربین بدون آینه پرچمدار جدید کانن است و در نگاه اول به نظر می رسد که سعی می کند هر بخش از بازار را به یکباره در بر بگیرد. این دوزبین یک سنسور جدید 45 مگاپیکسلی دارد که به لطف سیستم فوکوس خودکار پیشرو در کلاس EOS-1D X Mark III، با 5940 نقطه فوکوس خودکار برای عکاسی، تصاویری با جزئیات باورنکردنی تولید می‌کند در مورد Canon EOS R5 چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد، در واقع، ما می‌گوییم که هرگز دوربین کانن بهتری برای کسانی که طیف وسیعی از عکاسی می‌گیرند، وجود ندارد. آزمایش‌ها نشان داده است که این دوربین کیفیت تصویر فوق‌العاده، فوکوس خودکار چشمگیر و عمر باتری مناسبی دارد. ما همچنین از طرفداران بزرگ طراحی بدنه هستیم که صفحه نمایش لمسی را با منظره یاب الکترونیکی عالی ترکیب می‌کند.

ممکن است مشخصات ویدیویی 8K جذاب را داشته باشد، اما کیفیت تصویر برای فیلمبرداران حرفه‌ای آنطور که باید باشد نیست. محدودیت‌های گرمای بیش از حد EOS R5 احتمالاً کسانی را که عمدتاً کلیپ‌های طولانی می‌گیرند (مثلاً مصاحبه‌ها) را اذیت می‌کند. از طرفی این دوربین حسابی جیب  شما را خالی خواهد کرد اما طرفداران کانن و عکاسی را خوشحال می‌کند.

نوع: بدون آینهسنسور: فول فریم CMOSرزولوشن: 45 مگاپیکسل
صفحه نمایش: لمسی 3.15 اینچی مفصلیسرعت عکاسی ممتد: 12 فریم بر ثانیهویدیو: 8k dci

مزایا:

  • کیفیت تصویر عالی
  • فوکوس خودکار پیشرفته
  • صفحه نمایش با کیفیت

معایب:

  • محدودیت ضبط ویدیو
  • کاهش کیفیت ویدیو در 8k

مقرون به صرفه ترین دوربین کانن: EOS R10

دوربین کانن eos r10

دوربین EOS R10 کانن به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه سطح پایه برای مبتدیان شکل می‌گیرد. این دوربین مجهز به تراشه قدرتمند Digic X Canon بوده . همچنین از توانایی‌های فوکوس خودکار واقعا مدرن بهره می‌برد. در آزمایش، پردازنده و ردیابی فوکوس خودکار با هم به طرز قابل توجهی قدرتمند هستند. سرعت عکاسی پیاپی 15 فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی همچنین به این معنی است که اگر می‌خواهید عکاسی اکشن را تجربه کنید، EOS R10 برنده است. این دوربین با کنترل دوگانه و جوی استیک AF اختصاصی، توانایی خوش‌آمدگویی را برای عکاسی خلاقانه ارائه می‌دهد.

با تمام ویژگی‌های مثبت، توانایی‌های عکاسی در نور کم به دلیل عدم تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه محدود می‌شوند، اما کیفیت تصویر مناسب است و جزئیات زیادی در سایه‌ها ثبت می‌شوند. امکانات ویدیویی نیز قوی هستند و فیلم‌های 4K که با سرعت 30 فریم بر ثانیه حتی این ترکیب را بهتر خواهد کرد. به شرط اینکه کانن لنزهای اصلی APS-C بیشتری برای ارائه داشته باشد، R10 به بهترین دوربین کانن برای مبتدیان تبدیل می‌شود.

نوع: بدون آینهسنسور: APS-C CMOSرزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
صفحه نمایش: لمسی 2.95 اینچی مفصلیسرعت عکاسی ممتد: 15 فریم بر ثانیهویدیو: 4k

مزایا:

  • سبک و جمع‌وجور
  • فوکوس خودکار پیشرفته

معایب:

  • عدم وجود تثبیت‌کننده تصویر
  • ویدیوی 4k کراپ شده

بهترین دوربین پریمیوم کانن: EOS R3

بهترین دوربین کانن برای حرفه ای ها

کانن EOS R3 یک دوربین حرفه‌ای بدون آینه است، با بدنه‌ای که بیشتر شبیه دوربین‌های DSLR اسپورت است تا EOS R5 جمع و جورتر. این دوربین به جای وضوح برای سرعت ساخته شده است و اگر این اولویت شماست، بهترین دوربین کانن در رده قیمتی خود است. به لطف مهارت‌های فوکوس خودکار باورنکردنی، عکاسی پشت سر هم با سرعت 30 فریم در ثانیه و متریال آلیاژ منیزیم، متوجه شدیم که این یکی از بهترین دوربین‌های ورزشی و حیات‌وحش است که تاکنون آزمایش کرده‌ایم. قدرت واقعی این دوربین توسط یک سنسور CMOS انباشته با رزولوشن 24.1 مگاپیکسلی نماش داده می‌شود که آن را به یک دوربین ظبط ویدئویی درخشان نیز تبدیل می‌کند. این دوربین می‌تواند ویدیوهای خام 6k را فیلم‌برداری کند و همچنین دارای صفحه نمایش لمسی مفصلی است. به طور خلاصه، EOS R3 اوج فناوری دوربین‌های بدون آینه است، با این وجود کانن EOS R4 بزرگ و گران است.

نوع: بدون آینهسنسور: فول فریم CMOSرزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
صفحه نمایش: لمسی 2.95 اینچی مفصلیسرعت عکاسی ممتد: 15 فریم بر ثانیهویدیو: 4k

مزایا:

  • سبک و جمع‌وجور
  • فوکوس خودکار پیشرفته

معایب:

  • عدم وجود تثبیت‌کننده تصویر
  • ویدیوی 4k کراپ شده

بهترین دوربین کراپ سنسور کانن: EOS R7

بهترین دوربین  کراپ سنسور کانن

EOS R7 یکی از بهترین دوربین های APS-C کانن است. یکی از نکات برجسته، آخرین فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II کانن است که هم سریع و هم قابل اعتماد است. سرعت‌ عکاسی ممتد 30 فریم در ثانیه آن را به رویایی برای عکاسی ورزشی و حیات وحش تبدیل می‌کند، با تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه که 8 استاپ جبران را هنگام عکاسی با دست ارائه می‌دهد. به طور کلی، استفاده در دنیای واقعی ما ثابت کرد که EOS R7 می‌تواند تصاویر دوست داشتنی را در طیف وسیعی از شرایط ایجاد کند. نتایج در نور کم کاملاً با مدل‌های فول فریم کانن برابری نمی‌کنند، اما وقتی چنین تطبیق‌پذیری و ارزش چشمگیری دریافت می‌کنید، انتخاب سخت است.  تنها چیزی که در حال حاضر Canon EOS R7 را عقب نگه می دارد، کمبود لنزهای اصلی است.

نوع: بدون آینهسنسور: APS-C CMOSرزولوشن: 32.5 مگاپیکسل
صفحه نمایش: لمسی 2.95 اینچی مفصلیسرعت عکاسی ممتد: 15 فریم بر ثانیهویدیو: 4k

مزایا:

  • عملکرد سریع و قابل اتکا
  • قیمت مناسب در مقایسه با رقبا

معایب:

  • لنزهای محدود
  • منظره‌یاب الکترونیکی متوسط

سریع‌ترین دوربین کانن: EOS R6

دوربین کانن EOS R6

دوربین کانن EOS R6 یک نسخه مقرون به صرفه‌تر از R5 برای کسانی است که به سرعت بیش از وضوح اهمیت می‌دهند. اگر از ورزش‌ها و حیات‌وحش زیاد عکس می‌گیرید، این یک فرمول بالقوه برنده است. با وجود تعادل در قیمت،کیفیت و امکانات، این دوربین یکی از بهترین دوربین‌ های کانن و بدون آینه همه‌جانبه‌ای است که می‌توانید بخرید. فوکوس خودکار Dual Pixel آن سریع و دقیق است و اولین تلاش کانن برای تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه، موفقیتی بی‌نظیر بود.

با این حال، بهترین ویژگی این دوربین، سرعت فوق‌العاده عکاسی ممتد 20 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی یا 12 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی است. این باعث می‌شود که برای عکاسی از سوژه‌های سریع نسبت به رقبایی مانند Sony A7 IV انتخاب بهتری باشد. از جنبه منفی، آزمایشات ما نشان داد که محدوده دینامیکی کمی ناامیدکننده است. اما بازتولید رنگ به طور کلی عالی است، نویز خوب است و کیفیت تصویر چشمگیر است.

نوع: بدون آینهسنسور: فول فریم CMOSرزولوشن: 20.1 مگاپیکسل
صفحه نمایش: لمسی 3 اینچی مفصلیسرعت عکاسی ممتد: 12 فریم بر ثانیه مکانیکی، 20 فریم الکترونیکیویدیو: 4k

مزایا:

  • تثبیت‌کننده تصویر عالی
  • عملکرد فوکوس بی‌نظیر

معایب:

  • رزولوشن عکس متوسط
  • محدوده داینامیکی متوسط

 چگونه بهترین دوربین کانن را برای خود انتخاب کنیم

انتخاب دوربین Canon مناسب برای شما می‌تواند دشوار باشد. این برند طیف وسیعی از انتخاب‌ها را ارائه می‌کند، از دوربین‌های کامپکت گرفته تا دوربین‌های DSLR  و دوربین های بدون آینه پیشرفته. کانن تقریباً برای هر نوع عکاس و فیلم‌سازی یک پاسخ مناسب دارد و اینکه کدام مدل برای شما مناسب است، بستگی زیادی به این دارد که از چه چیزی و چگونه عکاسی می‌کنید. به طور خاص، باید در نظر بگیرید که کدام فرمت سنسور و امکانات خاص بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد. برای مثال، اگر به عکاسی ورزشی و حیات وحش علاقه دارید، باید به دنبال دوربینی با نرخ فریم سریع و تثبیت‌کننده تصویر داخل بدنه مطمئن باشید تا به‌طور پیوسته عکس‌برداری سریع انجام دهید. Canon EOS R3 همه اینها و بیشتر را ارائه می‌دهد.

کانن همچنین چندین دوربیم همه کاره فوق العاده می‌سازد. این محصولات همه کاره در چندین سناریو به خوبی کار می‌کنند و اغلب برای علاقه مندانی که می‌خواهند دست خود را در ژانرهای مختلف عکاسی و فیلمبرداری امتحان کنند، بهترین انتخاب خواهد بود. Canon EOS R6 بهترین دوربین همه کاره کانن است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید.

بهترین دوربین کانن برای مبتدیان چیست؟

کانن طیف وسیعی از دوربین‌ها را برای مبتدیان تولید می‌کند. اینکه کدام یک بهترین دوربین برای مبتدیان است به نیازها، مهارت‌ها و بودجه خاص شما بستگی دارد.  ما فکر می کنیم بهترین دوربین کانن همه کاره برای اکثر تازه کارها Canon EOS Rebel SL3 / EOS 250D است. یک DSLR سبک وزن، سطح پایه با عمر باتری و ارگونومی عالی که نگه‌داشتن آن را راحت می‌کند، دوربینی فوق‌العاده برای عکاسان جدید است. اگرچه سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه ای آن قدیمی است، اما عملکرد ثابتی دارد و کیفیت تصویر خوب است. به‌علاوه لنزهای سازگار زیادی در کاتالوگ Canon وجود دارد که برای خلاقیت آماده باشید.

اگر ترجیح می‌دهید با یک دوربین بدون آینه شروع کنید، Canon EOS M50 نیز یک انتخاب عالی برای مبتدیانی است که در مسیر آموزش عکاسی مقدماتی قرار دارند. از آنجایی که Canon EOS M50 Mk II (یک ارتقاء جزئی) موفق شد، همچنان یک دوربین بسیار توانمند APS-C است که در دسترس و استفاده آسان است. ترکیبی از یک منظره یاب الکترونیکی عالی با صفحه نمایش لمسی نرم و با زاویه متفاوت، آن را برای افرادی که برای اولین بار وارد می کنند بسیار قابل دسترس می کند. فوکوس خودکار Dual Pixel نیز سریع و قابل اعتماد است. اگر بتوانید از عمر باتری محدود و روکش پلاستیکی گذشته نگاه کنید، اگر تازه شروع به کار کرده اید، انتخاب بسیار ارزشمندی است.

سخن پایانی

در این مقاله از شوت شات بر آن بودیم تا بهترین دوربین کانن را با توجه به اهداف مختلف عکاسی معرفی کنیم. همانطور که متوجه شدید، هیچ دوربینی برای همه بهترین نخواهد بود و همه چیز به اهداف شما از عکاسی بستگی دارد. اگر طرفدار نیکون هستید، می‌توانید به مطلب بهترین دوربین های نیکون نیز نگاهی بیاندازید. در انتها اگر سوال یا نظری دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: camerajabber.com

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات