گزیده ای از مهم ترین متون نظری عکاسی در قرن بیستم

گزیده ای از مهم ترین متون نظری عکاسی در قرن بیستم
گزیده ای از مهم ترین متون نظری عکاسی در قرن بیستم عنوان اصلی: The photography reader مترجم: مجید اخگر ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها نوبت چاپ: اول/زمستان1392 نظریه عکاسی گزیده جامعی است از متونی که در طول سده بیستم درباره عکاسی تولید، کاربردها و تأثیرات آن نوشته شده است. در این […]
  1. نویسنده : مجید اخگر 
  2. نوبت چاپ :
  3. ناشر:
  4. تعداد صفحات

گزیده ای از مهم ترین متون نظری عکاسی در قرن بیستم

عنوان اصلی: The photography reader

مترجم: مجید اخگر

ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها

نوبت چاپ: اول/زمستان1392

نظریه عکاسی گزیده جامعی است از متونی که در طول سده بیستم درباره عکاسی تولید، کاربردها و تأثیرات آن نوشته شده است. در این کتاب، که مقالاتی از عکاسانی چون ادوارد وستون و لاسلو موهوی نادی تا متفکران تأثیرگذاری چون والتر بنیامین و رولان بارت و سوزان سانتاگ را دربرمی گیرد، تحولات اندیشه های مربوط به عکاسی و مسائل مختلفی از قبیل هویت، مصرف، نگاه خیره، و فناوری دیجیتال بررسی شده است.

هر بخش حول مضمونی خاص تنظیم شده است و با مقدمه گردآورنده کتاب آغاز می شود و ایده ها و مباحث مربوطه را در زمینه تاریخی و نظری تبیین می کند. بخشهای کتاب شامل این موارد هستند: تأملاتی درباره عکاسی؛ دیدن عکاسانه؛ رمزگان و بلاغت شناسی؛ عکاسی و امر پست مدرن؛ عکاسی دیجیتال؛ عکاسی مستند و مطبوعاتی؛ نگاه خیره عکاسانه؛ تصویر و هویت؛ نهادها و زمینه ها.

 

 

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات