کارکردهای فرهنگی-هنری عکاسی در ایران

کارکردهای فرهنگی-هنری عکاسی در ایران
کارکردهای فرهنگی-هنری عکاسی در ایران(1380-1330 خورشیدی) نویسنده: محمد خدادادی مترجم‌زاده ناشر: مرکب سپید نوبت چاپ: اول، 1393 عکاسی در لابه‌لای تاریخ معاصر ایران و در تک تک تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادیِ این سرزمین حضوری به شدت تاثیرگذار داشته است. کتاب حاضر با نگاهی مستند، دقیق و تیزبین از زاویه‌های گوناگون رو به سوی […]
  1. نویسنده : محمد خدادادی مترجم‌زاده
  2. نوبت چاپ :
  3. ناشر:
  4. تعداد صفحات

کارکردهای فرهنگی-هنری عکاسی در ایران(1380-1330 خورشیدی)

نویسنده: محمد خدادادی مترجم‌زاده

ناشر: مرکب سپید

نوبت چاپ: اول، 1393

عکاسی در لابه‌لای تاریخ معاصر ایران و در تک تک تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادیِ این سرزمین حضوری به شدت تاثیرگذار داشته است. کتاب حاضر با نگاهی مستند، دقیق و تیزبین از زاویه‌های گوناگون رو به سوی این پدیده مدرن و جذاب گذاشته تا کارکردهای فرهنگی-هنری آن را در 5 دهه(80-1330 خورشیدی) از مهمترین دوران‌های تاریخی کشور بررسی نماید. این دوران از آن رو دارای اهمیت فراوان است که با وقوع انقلاب اسلامی، گسستی عمیق را در ساختارهای اجتماعی کشور تجربه می‌کند و کارکردهای فرهنگی پدیده‌های گوناگون را آشکار می‌سازد.

عکاسی نیز به مثابه یک شغل، یک رسانه و یک هنر در این بحبوحه تاریخی، تغییرات و تحولات عمیقی را به خود دیده است. نویسنده در این اثر با استفاده از مستندات فراوان سعی دارد تمامی جنبه‌های این پدیده را در تاریخ معاصر ایران کاوش کند و ذهن خواننده را به درون تار و پود در هم پیچیده فرهنگ عکاسانه این سرزمین بکشاند. در نهایت نیز کتاب با نگاه به عکاسی مردم و عامه به اتمام می‌رسد که شاید مهمترین کارکرد عکاسی باشد: ثبت لحظه‌های مهم زندگی مردمان برای حفظ در حافظه تاریخی.

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات