مجموعه عکس ماسوله 67

مجموعه عکس ماسوله 67
کتاب عکس ماسوله 67 اثر حمید جبلی
  1. نویسنده : حمید جبلی
  2. نوبت چاپ : 1397
  3. ناشر: نشر چشمه
  4. تعداد صفحات 104

“ماسوله 67” مجموعه‌ای از عکس‌های این مکان تاریخی و زیباست که “حمید جبلی”، یکی از خلاق‌ترین هنرمندان ایران، آن را به ثبت رسانده است. “حمید جبلی” پیرامون تولد مجموعه‌ی “ماسوله 67” خاطرنشان کرده که در سال 67، هنگامی که برای ساخت فیلم “ای ایران” در کنار آقای “ناصر تقوایی”، کارگردان سرشناس، به ماسوله سفر کرد، به دلیل تغییر فصل و وضعیت آب و هوا، اقامتشان یک سال در آنجا طول کشید. وی اشاره می‌کند که در روزهای خاصی به عکاسی فیلم مشغول بود و باقی روزها هم دوربینی در اختیار داشت و از زیبایی‌های ماسوله عکاسی می‌‌نمود.
“حمید جبلی” سپس نمایشگاهی شامل سی فریم از مجموعه عکس‌های “ماسوله 67” برگزار نمود و از کتابی با همین عنوان و شامل هفتاد فریم عکس نیز در آیین افتتاحیه‌ی نمایشگاه، رونمایی کرد.
“حمید جبلی” همواره منبعی جوشانی از خلاقیت بوده و عکس‎های کتاب “ماسوله 67” نیز از همین جریان خلاق هنری منشا گرفته است. در تصاویر ثبت شده توسط لنز دوربین او، نگاه ظریف، حساس و دقیقش نسبت به طبیعت و انسان به چشم می‌خورد و “حمید جبلی” از هر چه این طبیعت زیبا برای ارائه داشته، گوشه‌ای را ثبت کرده است. عکس‎ها نگاه پخته و هنرمندانه‌ی وی را که سال‌ها از صافی جامعه‌شناسی، گرافیک، هنر، مردم‌شناسی و ارتباط با انسان‌ها عبور کرده، به خوبی نشان می‌دهند و علاوه بر اینکه مهارت عکاسی و ویژگی‌های تصویری در آنها نمود دارد، یک مجموعه‌ی مستند و حقیقی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. مجموعه‌ای مستند که “ماسوله 67” نام دارد و قاب‌هایی ماندگار از روستایی را به تصویر می‌کشد که امروزه دست زمان، چهره‌اش را به کلی دگرگون کرده است.

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات