ماهیت عکس ها

ماهیت عکس ها
ماهیت عکس ها عنوان اصلی: The nature of photography نویسنده: استیون شور مترجم: محسن بایرام‌نژاد ناشر: مرکب سپید نوبت چاپ: 1389 عکاسی، رشته‌ای تجربی و تحلیلی است؛ عکاسِ علاقه‌مند، پس از آشنایی با مبانی ابتدایی، وارد مرحله جدیدی می‌شود که همزمان با کسب تجربه، باید ببیند و از داشته‌های دیگران، ذهنیت بگیرد. نمی‌توانی که پیشاپیش، […]
  1. نویسنده : استیون شور
  2. نوبت چاپ :
  3. ناشر:
  4. تعداد صفحات

ماهیت عکس ها

عنوان اصلی: The nature of photography

نویسنده: استیون شور

مترجم: محسن بایرام‌نژاد

ناشر: مرکب سپید

نوبت چاپ: 1389

عکاسی، رشته‌ای تجربی و تحلیلی است؛ عکاسِ علاقه‌مند، پس از آشنایی با مبانی ابتدایی، وارد مرحله جدیدی می‌شود که همزمان با کسب تجربه، باید ببیند و از داشته‌های دیگران، ذهنیت بگیرد. نمی‌توانی که پیشاپیش، از نتیجه کارِ خود مطلع باشی… پیش می‌آید که دو عکس از یک مکان، با اندک اختلافِ زاویه که به چشم نمی‌آید، به کلی، از لحاظ بصری و محتوایی متفاوتند.

دلیل این تفاوت، یاد گرفتنی است، اما در عمل، باز هم نتایج متفاوتی به دست می‌آید. با توجه به داشته‌های ذهنی، باید عکس بگیری و امتحان کنی… عکاس، ابزار و انتخاب‌های زیادی پیشِ رو دارد: هم تکنیکی و هم ذهنی.

کتاب «ماهیت عکس‌ها» به سادگی، مسائل ریزِ عکاسی را یادآوری می‌کند.

مقالات صرفِ تکنیکی، خسته‌کننده و در نتیجه، تاثیر کمتری دارند. استیون شور در این کتاب، ماهرانه، در باب “عکس” می‌گوید و با تصاویری که همراه نوشته آمده، به خواننده‌ها ذهنیت می‌دهد.

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات