بهترین لنزهای ماکرو برای عکاسی کدامند؟

انتخاب لنز برای عکاسی ماکرو می تواند کار ترسناکی باشد. صدها انتخاب در بازار وجود دارد که هیچ کدام از آنها به خصوص ارزان نیست، و تشخیص اینکه کدام مدل یا برند بهترین لنز ماکرو با توجه نسبت قیمت/کیفیت را ارائه می دهد می تواند گیج کننده باشد. برای کمک به شما در تصمیم گیری اینکه کدام لنز برای عکاسی ماکرو ممکن است برای شما بهترین باشد، در این مقاله برخی از تجهیزات انتخابی خود را ارائه می دهیم و توضیح می دهیم که چرا از آن استفاده می کنیم.

لنز ماکرو چیست؟

بهترین لنزهای ماکرو

لنزهای ماکرو یکی از انواع لنزها هستند که برای عکاسی از نمای نزدیک طراحی شده‌اند. در حالی که بسیاری از افراد بدون لنزهای ماکرو اختصاصی از نزدیک عکس می‌گیرند، نتایج هرگز به اندازه استفاده از لنزهای ماکرو، واضح و زیبا نخواهد بود. بنابراین، چه چیزی باعث می‌شوند تا یک لنز در دسته بهترین لنزهای ماکرو قرار بگیرد؟ برای اینکه لنزهای ماکرو، کاربردی در نظر گرفته شوند، باید نسبت بزرگنمایی حداقل 1.0x داشته باشند. این بدان معناست که سوژه‌ای که از آن عکس می‌گیرید، حداقل اندازه سنسور دوربین به همان اندازه در زندگی واقعی است. اگر نسبت بزرگتر از 1.0x باشد، تصاویر بزرگتر از اندازه واقعی خواهند بود و جزئیات ظریف حتی بیشتر قابل مشاهده خواهند شد. البته لنز مناسب همه چیز نیست و اگر می‌خواهید به طور ویژه روی عکاسی ماکرو تمرکز کنید بهتر است تا بهترین دوربین برای عکاسی ماکرو را نیز بشناسید.

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در مورد لنزهای ماکرو در نظر گرفت، حداقل فاصله فوکوس است. این نزدیک‌ترین فاصله‌ای است که لنز می‌تواند از یک سوژه با حفظ فوکوس داشته باشد. فاصله دقیق به فاصله کانونی لنز بستگی دارد، اما بهترین لنزهای ماکرو معمولاً حداقل فاصله فوکوس کمتر از 30 سانتی متر دارند. از طرفی لنزهای ماکرو لنزهایی هستند که برای انواع مختلف عکاسان از جمله عکاسان مواد غذایی، گیاهان، محصولات و حیات وحش، اما نه محدود به آن، استفاده می‌شود.

بهترین لنزهای ماکرو شخص ثالث (مشترک) برای دوربین‌ها

بیاید در ابتدا نگاهی به بهترین لنزهای ماکرو شخص ثالث داشته باشیم که می‌توانید از آن‌ها برای معروف‌ترین برندهای دوربین یعنی کانن، نیکون و سونی استفاده کنید. این دوربین‌ها در کنار قیمت مناسب و سازگاری با اکثر برندهای دوربین، قیمت بسیار مناسب‌تری دارند که آن‌ها را به عنوان رقیبی سرسخت برای لنزهای سازندگان اصلی دوربین‌ها تبدیل می‌کنند.

لنز ماکرو تامرون SP 90mm F/2.8 Di VC USD

لنز ماکرو تامرون
مانت: Canon EF، Nikon F، Sony Aالمنت/گروه ها: 14/11تیغه های دیافراگم: 9فوکوس خودکار: اولتراسونیک (نوع حلقه)تثبیت کننده: بله (هیبرید)
حداقل فاصله فوکوس: 0.3 مترحداکثر بزرگنمایی: 1.0xترد فیلتر: 62 میلی مترابعاد: 117 *79وزن: 610 گرم

لنز ماکرو مورد علاقه ما برای عکاسی ماگرو، Tamron 90mm f/2.8 دارای عملکردی عالی با قیمتی است که به سادگی برای این نوع کیفیت بسیار خوب است. حداکثر دیافراگم f/2.8 هم برای عکاسی ماکرو و هم برای پرتره عالی است و فاصله کانونی 90 میلی‌متری در دوربین‌های فول فریم به نقطه مطلوبی می‌رسد. تصاویر – هم کلوزآپ و هم پرتره – واضح، با رنگ و کنتراست زیبا و با بوکه زیبا هنگام عکاسی در عمق میدان کم ظاهر می شوند.

در تامرون 90 میلی‌متری هیچ انحراف و انحراف رنگی وجود ندارد. دارای تثبیت کننده تصویر و مقاوم در برابر آب و هوا است. تنها مشکل این لنز فوکوس خودکار نه چندان سریع خارج از جعبه است – چیزی که به راحتی با به روز رسانی سیستم عامل از طریق Tamron’s Tap-in Console برطرف می شود. (این همچنین تثبیت کننده تصویر را حتی بیشتر بهبود می بخشد.)

لنز سیگما 70mm f/2.8 DG Macro Art

لنز سیگما
مانت: Canon EF، Sony E، Leica Lالمنت/گروه ها: 13/10تیغه های دیافراگم: 9فوکوس خودکار: فوکوس با سیم موتور DCتثبیت کننده: ندارد
حداقل فاصله فوکوس: 0.25 مترحداکثر بزرگنمایی: 1.0xترد فیلتر: 49 میلی مترابعاد: 105.8*708وزن: 515 گرم

اگر به دنبال یک لنز ماکرو که به عنوان یک لنز پرتره نیز عمل کند، Sigma 70mm f/2.8 DG Macro ART یک گزینه فوق العاده است. نسبت به تامرون SP 90 میلی‌متری ارزان‌تر است، اپتیک واقعا عالی دارد و کاملاً با دوربین های سونی، کانن و لایکا سازگار است. ساختار محکم و در عین حال فشرده است و شامل آب بندی آب و هوا می باشد. در حالی که فوکوس خودکار کاملاً خوب است، می توانید فوکوس را به صورت نیز دستی تنظیم کنید. تصاویر به سادگی خیره کننده، با وضوح و وضوح باورنکردنی ظاهر می‌شوند، اما هیچ تثبیت کننده تصویر یا مزایای دیگری که در لنزهایی با این کیفیت انتظار می رود وجود ندارد. با این حال، دلیل واقعی خرید این لنز وضوح آن است. بنابراین اگر شما یکی از بسیاری از عکاسان ماکرو هستید که از سه پایه استفاده می‌کنند و قصد استفاده از لنز ماکرو خود را برای عکاسی پرتره دارید، این سیگما 70 میلی‌متری باید در بالای لیست شما باشد.

بهترین لنزهای ماکرو برای دوربین های کانن

خب اگر لنزهای سازندگان را به لنزهای شخص ثالث ترجیح می‌دهید، اینجا می‌توانید بهترین لنزهای پرتره کانن را برای دوربین خود پیدا کنید. این لنزها، بهترین لنزهای کانن برای عکاسی پرتره هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ثبت ماکروهایی چشم‌نواز بهره ببرید.

لنز کانن EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

بهترین لنز ماکرو کانن
مانت: Canon EFالمنت/گروه ها: 15/12تیغه های دیافراگم: 9فوکوس خودکار: اولتراسونیک (نوع حلقه)تثبیت کننده: بله (هیبرید)
حداقل فاصله فوکوس: 0.3 مترحداکثر بزرگنمایی: 1.0xترد فیلتر: 67 میلی مترابعاد: 123 *78وزن: 625 گرم

بهترین لنز ماکرو ساخته شده توسط کانن، لنز EF 100mm f/2.8 L Macro است، به خصوص اگر فاصله کانونی بیشتری را ترجیح می‌دهید. اگر از نورپردازی برای عکاسی ماکرو خود استفاده می کنید، فاصله کانونی بیشتر به شما فاصله کاری بیشتری از سوژه هایتان می‌دهد و کمک می‌کند سایه ایجاد نکنید. همچنین، لوله Canon EF 100mm هنگام فوکوس حرکت نمی‌کند، بنابراین خطر برخورد با سوژه یا ترساندن آن را ندارید. اگرچه بسیاری از عکاسان ماکرو ترجیح می‌دهند به صورت دستی فوکوس کنند، با این حال لنز ماکرو EF 100mm f/2.8  دارای سه تنظیم مختلف فوکوس خودکار است.

برای مثال، آن را طوری تنظیم کنید که فقط از 0.3 تا 0.5 متر به دنبال سوژه برای فوکوس باشد و به این ترتیب می‌توانید سرعت عکاسی خود را افزایش دهید. مطابق با تمام لنزهای Canon L، کیفیت تصویر در این لنز فوق العاده است، تصاویر با اندازه واقعی بسیار دقیق و بوکه های زیبا تا f/5.6 از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنز است. سیستم لرزشگیر هیبریدی تصویر فوق العاده است و کیفیت ساخت همان چیزی است که از لنزهای کانن در این رنج قیمت انتظار دارید. تنها مشکل واقعی EF 100mm f/2.8 Macro این است که قیمت آن بیش از دو برابر Tamron SP 90mm و Sigma 70mm است.

بهترین لنز ماکرو برای دوربین های نیکون

خب نوبتی هم که باید نوبت به برند پرطرفدار نیکون و بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی ماکرو می‌رسد. همانند کانن، نیکون هم لنزهایی اختصاصی برای کاربردهای مختلف تولید می‌کند که در ادامه بهترین آن‌ها برای عکاسی ماکرو را می‌توانید ببینید.

لنز نیکون AF-S 105mm f/2.8 G IF ED VR Micro

لنز نیکون
مانت: Nikon FXالمنت/گروه ها: 14/12تیغه های دیافراگم: 9فوکوس خودکار: اولتراسونیک (نوع حلقه)تثبیت کننده: بله
حداقل فاصله فوکوس: 0.31 مترحداکثر بزرگنمایی: 1.0xترد فیلتر: 62 میلی مترابعاد: 116*83وزن: 750 گرم

اگر طرفدار لنزهای شخص ثالث نیستید، لنز میکرو 105 میلی‌متری نیکون یک تله فوتوی متوسط ​​استثنایی است که هم برای عکاسی ماکرو از نمای نزدیک و هم برای کارهای پرتره خوب عمل می‌کند. از آنجایی که یک لنز نیکون است، از همتایان شخص ثالث خود بسیار گران‌تر است، اما هنگام استفاده با یک دوربین فول فریم، وضوح خیره‌کننده و جزئیات حیرت‌آوری را ارائه می‌دهد. فوکوس خودکار لنز 105 میلی‌متری نیکون هم سریع و هم دقیق است، و می‌تواند تا 4 استاپ تثبیت‌کننده را هنگام عکاسی دستی ارائه کند، که این را به یک لنز بسیار همه‌کاره تبدیل می‌کند که در عمل عالی است.

لنز نیکون AF-S DX 85mm f/3.5G VR Micro

لنز ماکرو نیکون
مانت: Nikon DXالمنت/گروه ها: 14/10تیغه های دیافراگم: 9فوکوس خودکار: اولتراسونیک (نوع حلقه)تثبیت کننده: بله
حداقل فاصله فوکوس: 0.29 مترحداکثر بزرگنمایی: 1.0xترد فیلتر: 52 میلی مترابعاد: 73*99وزن: 355 گرم

اگر به دنبال یک لنز ماکرو با فرمت DX هستید، Nikon AF-S DX 85mm f/3.5G VR Micro یکی از بهترین لنزهای ماکرو با قیمت کمتر از 500 دلار است. این لنز فوق العاده سبک است، به خوبی روی بدنه دوربین Nikon DX قرار می‌گیرد و حمل و نقل آن راحت تر از لنز ماکرو 105 میلی‌متری نیکون است. کیفیت تصویر این لنز کوچک نسبت به قیمت آن بیش از حد مناسب است و هنگام عکاسی با حداکثر دیافراگم لنز (f/2.8) ، وضوح تصویر متوسط است. با این حال، هنگام استفاده دیافراگم‌هایی که معمولاً در عکاسی ماکرو استفاده می‌شوند، عملکرد خوبی دارد.

منبع: shotkit.com

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات