بهترین دوربین های فول فریم در سال 2022

آیا می خواهید بدانید بهترین دوربین فول فریم موجود برای عکاسی چیست؟ اگر اینطور است این مقاله برای شماست. همانطور که در قسمت تجهیزات آموزش عکاسی رایگان قولش را داده بودیم قرار است تا به تمام سوالات شما در مورد تجهیزات عکاسی، به خصوص سوالاتی که در مورد خرید دوربین برای شما پیش می‌آید را پاسخ دهیم. ما در اینجا همه چیز داریم، از مدل‌های پرچمدار گرفته تا دوربین‌های DSLR سطح بالا، و همه چیز در این بین، پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا بهترین دوربین فول فریم مناسب خود را پیدا کنید.

بهترین دوربین فول فریم سونی: A7 IV

دوربین سونی a7

A7 III سونی برای مدت طولانی مورد علاقه طرفداران سونی بوده و در اویل لیست بهترین دوربین های فول فریم بوده قرار می‌گرفت، بنابراین برطرف کردن توقعات از نسخه بعدی این دوربین کار آسانی نبود اما سونی موفق شد و می‌توان گفت A7 IV بیشتر از نسخه قبلی خود ارائه می‌دهد. در حالی که سنسور 33 مگاپیکسلی جدید کیفیت تصاویر را به طور چشمگیری بهبود نمی‌بخشد، به تجربه عکاسی همه کاره‌ای کمک می‌کند که در همه حال رضایت را جلب می‌کند. دوربین جدید سونی مجهز به پردازنده Bionz XR، یک دوربین هیبریدی است که تقریباً در هر شرایطی خوب است. اگرچه در فیلم‌های 4K برش خورده هستند، فوکوس خودکار عالی و پشتیبانی 10 بیتی نیز ویدیوهای مناسبی را ارائه می‌دهند. مطمئناً، این دوربینی نیست که مبتدی‌ها بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند، اما اگر با آن رفیق شوید در هیچ شرایطی شما را ناامید نمی‌کند.

مشخصات فنی

نوع دوربین: بدون آینهرزولوشن: 33 مگاپیکسلفوکوس: خودکار 759 نقطه‌ای
نمایشگر: لمسی با زاویه متفاوت 3 اینچیحداکثر سرعت عکاسی پیاپی: 10 فریم بر ثانیهرزولوشن فیلم: 4k

مزایا:

  • سنسور چشمگیر 33 مگاپیکسلی
  • فوکوس خودکار عالی

معایب:

  • گرانتر از مدل قبلی
  • ویدیوی 4K کراپ شده
  • پیچیده برای مبتدیان

دوربین کانن EOS R6

دوربین کانن

یک نسخه مقرون به صرفه تر از EOS R5 قدرتمند، EOS R6 کانن ممکن است به محبوب‌ترین دوربین کانن تبدیل شود و دلیل خوبی هم برای این وجود دارد. طراحی ارگونومیک به این معنی است که R6 برای استفاده در تمام روز راحت است و همراه با اولین تلاش برجسته کانن در تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه، عکاسی با آن لذت‌بخش است. مشخصات ویدیویی آن نمی‌تواند با رزولوشن 8K در EOS R5 رقابت کند، اما فیلم‌برداری 4K و 60 فریم آن در هر شرایطی کاربران را راضی می‌کند و اگر قرار نیست ویدیو را در نمایشگرهای غول‌پیکر پخش کنید، تفاوتی را حس نخواهید کرد. در هر صورت، کانن ثابت کرده است که EOS R6 قبل از هر چیز یک دوربین عکاسی است و به بهترین نحو از وظایف خود بر می‌آید.

سرعت عکس‌برداری ممتد با شاتر مکانیکی 12 فریم در ثانیه با تغییر به شاتر الکترونیکی به 20 فریم در ثانیه می‌رسد، در حالی که افزودن فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS به سنسور 20.1 مگاپیکسلی منجر به بهبود قابل توجهی در فوکوس خودکار و عملکرد ردیابی می‌شود و از این لحاظ یکی از بهترین دوربین های فول فریم بازار است. با همه این اوصاف رزولوشن سنسور EOS R6 توجه‌ها را جلب نمی‌کند و محدوده داینامیک رنج در فرمت JPEG می‌تواند کمی ناامید کننده باشد، اما کیفیت کلی تصویر همچنان خوب است. شکی نیست که EOS R6 نشان دهنده یک ارتقای عظیم از EOS 6D Mark II  (یا حتی EOS R و EOS RP ) است، اگرچه قیمت آن ارزان نیست.

مشخصات فنی

نوع دوربین: بدون آینهرزولوشن: 20.1 مگاپیکسلفوکوس: خودکار 6072 نقطه‌ای
نمایشگر: لمسی با زاویه متفاوت 3 اینچیحداکثر سرعت عکاسی پیاپی: 20 فریم بر ثانیهرزولوشن فیلم: 4k

مزایا:

  • بهترین فوکوس خودکار در کلاس
  • IBIS فول فریم عالی

معایب:

  • گران قیمت برای یک دوربین علاقه مند
  • محدوده دینامیکی JPEG ناامید کننده

بهترین دوربین فول فریم نیکون: Z6 II

بهترین دوربین فول فریم نیکون

نیکون Z6 با ترکیبی عالی از عملکرد، هندلینگ و ارزش، یکی از بهترین دوربین های بدون آینه  و البته یکی از بهترین دوربین های فول فریم مورد علاقه ما بود. Z6 II از آن پایه بسیار توانمند بهره می‌برد و بر روی چند نقطه قابل بهبود تمرکز می‌کند تا تجربه عکاسی بهتری را ارائه دهد، تجربه‌ای که حتی در نسل قبلی خود نیز به اندازه کافی خوب بود. سنسور 24.5 مگاپیکسلی CMOS در این دوربین تغییر نکرده است که همچنان جزئیات عالی و محدوده دینامیکی زیادی را ثبت می‌کند. تغییر اصلی، اضافه شدن پردازشگر تصویر دوم EXPEED 6 است که عکاسی پیاپی را تا حداکثر 14 فریم در ثانیه افزایش می‌دهد و عملکرد فوکوس خودکار را بهبود می‌بخشد.

 ویدیو نیز بهبود یافته است، به‌روزرسانی میان‌افزار در فوریه 2021 برای باز کردن قفل ضبط ویدیو 4K ارائه شده و گزینه خروجی HLG HDR 10 بیتی جدید را نیز ارائه می‌کند. قطعات بدنه آلیاژی منیزیم، آب بندی در آب و هوا و دستگیره راحت باعث می‌شود Z6 II از دوام بیشتری نسبت به رقبا برخوردار باشد، در حالی که یک اسلات کارت SD جدید UHS-II یکی از نقاط ضعف کلیدی نسل قبلی خود را برطرف می‌کند. اگرچه ممکن است به‌روزرسانی‌ها نسبتاً ساده به نظر برسند، اما Z6 II در نتیجه دوربین همه‌کاره‌ای با امکانات بالا است و آن را به یکی از بهترین دوربین های فول فریمی تبدیل می‌کند که می‌توانید بخرید.

مشخصات فنی

نوع دوربین: بدون آینهرزولوشن: 24.5 مگاپیکسلفوکوس: خودکار 273 نقطه‌ای
نمایشگر: لمسی با زاویه متفاوت 3.2 اینچیحداکثر سرعت عکاسی پیاپی: 14 فریم بر ثانیهرزولوشن فیلم: 4k

مزایا:

  • کیفیت تصویر عالی
  • هندلینگ و ساخت نمونه

معایب

  • فوکوس خودکار پیشرفته‌ترین نیست

منبع:techradar.com

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات