تداوم دلبستگی به تاریکخانه
در حالی که به نظر میرسد عکاسی تاریکخانهای سالهای آخر عمرش را سپری میکند، عکاسانی هستند که همچنان سر و کارشان با فیلم و نگاتیو است. خسرو پیغامی عکاس ایرانی مقیم فرانسه، از معدود کسانی است که به سنت عکاسی آنالوگ پایبند مانده و آموزش عکاسی را در مدرسه هنرهای زیبای پاریس بر عهده دارد. عکس برای پیغامی علاوه بر تصویر، حکم یک شی ارزشمند هنری را دارد. عکسهای او اغلب روایتی هستند از زندگی شخصیاش چه زمانی که به ایران سفر میکند، و چه زمانی که آشنایان و فضای زندگی خودش را به سوژه عکاسی تبدیل میکند.
پیغامی به سفارش کتابخانه ملی فرانسه پروژهای پنج ساله از جاده ابریشم را کار کرده است. خسرو پیغامی فقط آنالوگ کار میکند و معتقد است که با این رویکرد به تصویر کودکیاش از عکاسی احترام میگذارد. پیغامی همچنین ظهور نگاتیوهایش را نیز انجام میدهد، از جمله عکاسانی که عکسهایش را برای چاپ به پیغامی میداد میتوان به «جوزف کودلکا » اشاره کرد.
(منبع ویدئو تماشا است)