کریس برکارد

کریس عکاس آمریکایی، کاوشگر، سخنران و نویسنده ماهر است. برکارد که در طول سال به دنبال دورترین و بکرترین فضاهای محیط زیست سفر می‌کند، در تلاش است با عکسهای شگفت آور و داستانهایی از مکانهایی که آدمهای کمی تا بحال از آنجا دیدن کردند به بقول خودش  دیگران را به «جنگ شخصی علیه زندگی مادی» دعوت کند.

عکاس موج سواری، درست میگم؟ باور کنید حتی نمی‌دونم شغلی با این عنوان اصلاً باشه.

«پدر و مادرم که قطعا همچین فکری نداشتند وقتی در ۱۹ سالگی به اونها گفتم می‎‌خوام از کارم استعفا بدم تا حرفه رویاییم را دنبال کنم: آسمونهای آبی، سواحل استوایی گرم و پوست برنزه ای که کل سال طول بکشه. منظورم این که برای من زندگی بهتر از این نمی‌تونست باشه. پوستم کنده شه برای عکس گرفتن از موج سوارها در غیرمعمول ترین مقاصد توریستی. اما یک مشکلی بود. می‌دونید هر چه بیشتر در این مکانهای غیرمعمول وقت می‌گذروندم، کمتر احساس رضایت داشتم. من قصدم دنبال ماجراجویی رفتن بود و انچه نصیبم شده بود کار روتین صرف بود.»

«هر چیزی که ارزش دنبال کردن داشته باشه ما رو کمی مستلزم به رنج کشیدن می‌کنه و اون مقدار اندک رنج کشیدن که برای عکسهام تحمل کردم، به کارم چنان ارزشی بخشیده که برام از معنی زیاد برخوردارن جای این که فقط بخوان پر کننده صفحات مجلات باشن. می‌دونید، تکه ای از خودم رو در این مکانها جا گذاشتم، و اونچه بدست آوردم حس «به انجام رسوندن کاری » بود که همیشه به دنبالش بودم.

 

(برگرفته از تدتاک)

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات