روایت عکاس یکی از معروف‌ ترین عکس‌ های تاریخ عکاسی ایران

روایت عبدالحسین پرتوی از عکس معروف «بیعت همافران با امام»

همیشه دیدن و شنیدن روایت‎های پشت‌صحنه از جذابیت‌های خاصی برخوردار است. حالا اگر این روایت از زبان یکی از عکاسان پیشکسوت و برای یکی از مهم‌ترین عکس‌های تاریخ عکاسی باشد که این جذابیت‌ را دوچندان می‌کند. یکی از معروف‌ترین عکس‌های تاریخ عکاسی ایران، عکس «بیعت همافران با امام» است که در تاریخ 19بهمن1357 توسط عبدالحسین پرتوی گرفته شده است. روایت عبدالحسین پرتوی از این روز و این عکس را بشنوید…

پرتوی از خبرنگاران عکاس پیشکسوت و صاحب نام کشورمان بود که سال ها در موسسه کیهان به خدمت مشغول بود و مدت ها دبیری سرویس عکس روزنامه کیهان را برعهده داشت. اما نقطه عطف فعالیت این هنرمند متعهد، ثبت لحظه بیعت همافران با انقلاب در مدرسه علوی در تاریخ 19دی سال 57 بود. انتشار این عکس در روزنامه کیهان مسیر انقلاب را هموارتر کرد و بسیاری از توطئه های دشمنان کشورمان را در ضربه زدن به قیام اسلامی ملت ایران خنثی کرد.

از دیگر عکس‌های به یادگار مانده این عکاس متعهد و انقلابی از دوران انقلاب اسلامی می‌توان به بسته شدن فرودگاه در دوره بختیار ، ورود امام ، اعدام سران رژیم طاغوت در دبیرستان علوی ، تظاهرات مردم درسحرگاه ماه رمضان در محله چهارمردان قم حمله و تیراندازی ارتش رژیم طاغوت به مردم در اطراف میدان ژاله سابق (جمعه سیاه ) اشاره کرد.

(این فاصل صوتی برگرفته از مستند انقلاب اسلامی در شش روایت است)

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات