راهنمای خرید دوربین دیجیتال

اگر به دنبال یک دوربین باکیفیت هستید، نیازی به صرف پول زیاد و یا خرید جدیدترین و بهترین محصول در بازار نیست. اگر می­خواهید بعضی از ویژگی­‌ها را از دست ندهید، می­‌توانید با انتخاب یک مدل از جدیدترین دوربین­‌های بازار یا خرید دوربین‌­های تعمیر شدۀ قدیمی که هنوز امروزی محسوب می­‌شوند، پول زیادی پس­‌انداز کنید. در این راهنمای خرید، ما می­‌خواهیم توجه شما را به برخی از دوربین­‌های ارزشمند که هنوز هم در دسترس هستند، جلب کنیم. در این لیست با ارزان­‌ترین گزینه­‌ها شروع می‌کنیم و به تدریج به دوربین‌­های گران­تر می­‌پردازیم. قیمت­های عنوان شده در زیر مربوط به تاریخ 10 نوامبر سال 2020 است و ممکن است تغییر کند.

دوربین­های کامپکت:

  • Olympus Tough TG-6                $349
  • Panasonic Lumix DMC-ZS100     $397
  • Canon PowerShot G9 X II          $429

دوربین های DSLR

  • Nikon D3500 w/18-55 lens        $497
  • Olympus OM-D E-M1 Mark II     $899
  • Canon EOS RP                         $999
  • Fujifilm X-T3                           $999
  • Panasonic Lumix DC-G9          $1197

 

Olympus Tough TG-6:

این مدل یکی از با کیفیت­‌ترین دوربین­های ضد آب موجود در بازار است. این دوربین یک لنز معادل نسبتاً سریع با دیافراگمی بین 4.9-2 فاصله کانونی 100-25 میلی‌متر (همراه با لرزشگیر) و سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد. دوربین تا عمق 15 متری (50 فوت) آب قادر به عکاسی است، دربرابر ضربه و افتادن مقاوم است، و در دمای پایین کار می­‌کند. همچینین قابلیت ثبت موقعیت، جهت و ارتفاع / عمق شما را دارد. وایت­ بالانس و دیگر تنظیمات این دوربین در حالت زیر آب آن از دقت خوبی برخوردار است. این دوربین همچنین دارای حالت میکروسکوپ است که به شما امکان می­‌دهد از سوژه‌­ای از فاصله 1 سانتی متر (0.4 اینچ) عکس بگیرید. کیفیت عکس برای دوربینی با سنسور کوچک مناسب است و TG-6 تنها دوربین در سطح خود است که ااز فرمتRaw  پشتیبانی می­کند. علاوه بر عکس توانایی ثبت ویدیو با کیفیت 4K را داراست.

Panasonic Lumix DMC-ZS100:

این دوربین یک دوربین جمع و جور با سنسور 1 اینچی و لنز معادلی با فاصله کانونی 25-250 میلی­متر است. اینکه این دوبین به راحتی در جیب جا می­گیرد، آن را به یک دوربین ایده‌­آل برای سفر تبدیل می­‌کند. لنز این مدل در دیافراگم‌­های خیلی باز عملکرد مناسبی ندارد، بنابراین در نور کم کارکرد فوق‌العاده خوبی نخواهد داشت. گرچه این دوربین در قیاس با کامپکت­‌هایی با سنسور کوچکتر عملکرد خوبی دارد، تصاویر فرمت JPG   آن بهتر از مدل­‌های جدیدتر پاناسونیک نیست. ZS100  دارای صفحه نمایش لمسی ثابت و منظره­‌یاب الکترونیکی نه چندان خوب است. علاوه بر گرفتن فیلم  با کیفیت 4K  ، ZS100 ویژگی­‌های مفیدی نظیر فوکوس (چندگانه) و عکس 4k دارد. ZS100  برای کسانی که به دنبال یک دوربین سفری قابل حمل و همه­‌کاره هستند، یک انتخاب ارزان است.

Canon PowerShot G9 X Mark II:

این دوربین یکی از ارزان­‌ترین و کوچک­ترین دوربین­‌های کامپکت با سنسور 1 اینچی است که می­‌توانید بخرید. تصاویر حاصل از سنسور بزرگتر از متوسط این دوربین، نسبت به دوربین­‌های کامپکت معمولی بهتر به نظر می­‌رسد، اگرچه لنز با سرعت کم آن باعث کاهش این مزیت در نور کم می­‌شود. لنز دارای یک معادل کوچک 84-28 میلی­متر است. محدوده کانونی­اش، به اندازه همتایانش متنوع نیست. با وجود این ، G9 X II دارای یک رابط کاربری لمسی با طراحی خوب، عملکرد عالی، ضبط ویدئو با کیفیت Full HD و جدیدترین ویژگی­‌های بی سیم است.

 

Nikon D3500 w/18-55mm lens:

دوربین D3500، مدل کمی آپدیت شده D3400 ، جدیدترین دوربین DSLR سطح پایین Nikon است. سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C این دوربین مانند دیگر دوربین­‌های این برند دارای وضوح و محدوده دینامیکی عالی است. سیستم فوکوس خودکار آن قدیمی است و نمی­‌تواند عکس­‌های زیادی را در یک لحظه بگیرد، بنابراین برای عکاسی ورزشی مناسب نیست. آنچه که این دوربین را جذاب می­کند عالی بودن آن برای مبتدیان است­. با “حالت راهنما” تنظیمات صحیح را بر اساس مورد استفاده برای شما انتخاب می­کند و به شما می­گوید که کدام یک از آن­ها تغییر داده شده­‌اند، تا نحوۀ کار با آن را یاد بگیرید. این دوربین همچنین دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD (اگرچه AF در اصل غیر قابل استفاده است) و بلوتوث برای به اشتراک گذاری آسان عکس است. عمر باتری استثنایی است. شما می‌توانید با 100 دلار هزینه بیشتر یک کیت با لنز 300-70 میلی متر و محدوده دیافراگم 6.3-4.5 داشته باشید. این لنز در هر حال دارای لرزش گیر نیست.

Olympus OM-D E-M1 Mark II:

با اینکه بیشتر از چهار سال از اولین تولید این دوربین گذشته است، اما این شرکت همچنان با ارائه روزرسانی این دوربین باعث بهتر و بهتر شدن آن شده است. این مدل دارای لرزشگیر داخلی است که می­تواند لرزش را تا 5.5 استاپ کاهش دهد. دوربین تصاویر خیلی خوبی تولید می­‌کند که حاصل به روزسانی سیستم عامل است. E-M1 II دارای قابلیت عکسبرداری سریع است: حداکثر 60 فریم در ثانیه با فوکوس تک نقطه ای و 18 فریم در ثانیه با فوکوس متحرک. سیستم فوکوس ترکیبی آن بهترین در نوع خودش نیست اما قابل مقایسه با مدل­های دیگر است. در حالی که ابزارهای زیادی برای ضبط ویدئو (از جمله پشتیبانی Log) ارائه می­دهد و فیلم DCI 4K آن بسیار دقیق است ، ویدئوی UHD 4K و 1080p کاملاً واضح است.

 

Canon EOS RP:

EOS RP ارزان­ترین  دوربین فول فریمی است که تاکنون به بازار آمده (از اوایل سال 2020). اندازه جمع­‌وجور، تصاویر JPEG و سیستم فوکوس خودکار قابل اعتماد آن دوست‌داشتنی است. این دوربین علی­رغم مبتدی بودن، از ساخت خوبی برخوردار است و تعداد زیادی کنترل خارجی دارد. با اینکه شارژ RP از طریق پورت USB-C مورد پسند است، دوربین تنها با شارژرهای خاص کار می­کند. عمر باتری روی دوربین کوتاه است. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که اکثر لنزهای نصب شده در RF بزرگ و سنگین هستند که  این باعث می‌شود RP  در مقایسه بسیار کوچک باشد.

JPEG  های حاصل از این دوربین، به خصوص از نظر رنگ بسیار خوب به نظر می­رسند ، تصاویر RAW اما در مقایسه نویز بیشتری دارند. قابلیت­های ویدئویی این دوربین ناامیدکننده است: فوکوس خودکار ضعیف است و فیلم های 4k مدام به وسیله شاتر قطع می‌­شوند. این بسیار بد است، زیرا دوربین دارای میکروفن ورزشی و سوکت هدفون است. EOS RP پیشرفته­‌ترین دوربین موجود در بازار نیست اما درنظر گرفتن آن، راهی لذت­بخش و مقرون به صرفه برای خرید یکی از جدیدترین دوربین­‌های بدون آینه فول­‌فریم است.


Panasonic Lumix DC-G9:

دوربین پاناسونیک Lumix DC-G9 یک دوربین رده بالای میکرو چهار به سه با سنسور لرزشگیر 20MP و تعداد زیادی ابزار ویدیویی است. سیستم لرزشگیر دوربین  لرزش را تا 6.5 استاپ کاهش می‌دهد. (با لنزهای سازگار خودش) و می­تواند با فوکوس خودکار تا 20 فریم در ثانیه عکس بگیرد. ضبط ویدئو با حداکثر 4K / 60p با گزینه‌های ضبط V-Log، نمایشگرهای موج دار و خروجی 10بیتی4:2:2  HDMI به پایان می‌رسد. G9  از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است و بدنه­‌ای از جنس آلیاژ منیزیم دارد که در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم است. کنترل­‌ها بسیار زیاد و قابل تنظیم هستند، منظره‌­یاب بزرگ و با وضوح بالا است و صفحه لمسی آن به خوبی عمل می­‌کند. دارای جک­های میکروفون و هدفون و همچنین اسلات­های دوگانه SD است. یک صفحه اطلاعات ال سی دی در بالا نصب شده است.

Fujifilm X-T3:

این دوربین یک دوربین خارق­‌العاده در فیلمبرداری و عکس­برداری است. کیفیت ساخت آن عالی است و دارای دکمه هایی برای کنترل تقریبا همه چیز در بالای آن است. دوربین دارای یک منظره­‌یاب بزرگ با وضوح بالا و همچنین یک LCD منحصر به فرد بازشو است. تصاویر JPG حاصل از سنسور 26 مگاپیکسلی BSI-CMOS این دوربین عالی است و فایل های Raw آن به شما امکان می­دهد بدون ایجاد نویز سایه­‌ها را روشن کنید. سیستم فوکوس خودکار آن عمکلرد خوبی دارد و با انجام چند تنظیم به شما این امکان را می­‌دهد تا سوژه­‌ها را به خوبی ردیابی کنید. ویژگی­های ویدئو این دوربین نیز برجسته است. این دوربین می­تواند با پشتیبانی از F-Log فیلم های 10 بیتی با کیفیت 4K را با سرعت 60p  ضبط کند. علاوه بر این­ها میکروفون و هدفون، ابزارهای متعددی برای سهولت ضبط فیلم دارد. ضعف اصلی X-T3 – عدم لرزشگیر تصویر داخلی در X-T4 اصلاح شد که مدل بسیار گران­تری است.

منبع: Dpreview.com

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات