جاناتان کلین

عکسها کاری فراتر از اسناد تاریخی انجام می‌دهند، آنها تاریخ را می‌سازند.

در دانشگاه تد جاناتان کلین رییس شرکت گتی ایمیج برخی از تمثیلی‌ترین عکس‌ها را در سخنرانی خود در سال 2010 به نمایش می‌گذارد و توضیح می‌دهد چه اتفاقی می‌افتد وقتی که نسل‌ها عکسی را می‌بینند که بسیار قدرتمند است و نمی‌توانند از آن روبرگردانند.

«در حرفه من این باور وجود دارد که عکس ها می‌توانند جهان را تغییر دهند بسیار خب ما بی تجربه ولی به هوش هستیم حقیقت این است که می‌دانیم عکس‌ها به تنهایی نمی‌توانند جهان را تغییر دهند، ولی ما از زمان پیدایش عکاسی از این موضوع آگاه بودیم که عکس‌ها می‌توانند واکنش‌هایی را در مردم برانگیزند و آن واکنش‌ها تغییراتی را به وجود بیاورند.»

«آنسل آدامز می‌گوید، که البته من با او مخالفم «شما عکس را نمی‌گیرید بلکه  آن را می‌سازید.» به نظر من، این عکاس نیست که عکس را به وجود می‌آورد، این شمایید. ما هر عکس را با ارزش های خودمان با باورهای خودمان ارزیابی می‌کنیم و در نتیجه عکس به نوعی به وجود ما گره می‌خورد. شرکت من صاحب 70میلیون عکس است. امیدوارم دفعه بعدی که شما تصویری می‌بینید که در شما چیزی را شعله ور می‌کند سعی کنید بفهمید که چرا و من می‌دانم صحبتم با مخاطبان است، حتما در مورد آن کاری می‌کنید.»

(برگرفته از تدتاک)

 

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات