آلفرد یعقوب‌زاده و عکس‌های جنگ ایران و عراق

آلفرد یعقوب زاده در مورد عکس‌های جنگ ایران عراق صحبت می‌کند

جنگ ایران و عراق که شروع شد آلفرد بیست سال داشت.

آلفرد یعقوب‌زاده یکی از مشهورترین عکاسان جنگ است. با پیروزی انقلاب و شروع جنگ ایران و عراق به جبهه‌ها رفت و ۳ سال در گروه جنگ‌های نامنظم دکتر چمران حضور داشت و برای رسانه‌های داخلی و خارجی عکاسی کرد. با پیروزی انقلاب و شروع جنگ ایران و عراق به جبهه‌ها رفت و ۳ سال در گروه جنگ‌های نامنظم دکتر چمران حضور داشت و برای رسانه‌های داخلی و خارجی عکاسی کرد. او عکاسی را با جنگ ایران و عراق و همکاری با خبرگزاری آسوشیتد پرس، گاما، آژانس عکس سیگما، سیپاپرس و عکاس اختصاصی مجله نیوز ویک از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ میلادی در لبنان شروع کرد.

بیشتر فعالیت‌های حرفه‌ای آلفرد، به ثبت رویدادهای جنگ داخلی لبنان و جنگ افغانستان از سال ۱۹۸۶ تا سقوط طالبان تعلق دارد. وی ۱۳ سال در میدان مبارزه و در میان مبارزان فلسطینی علیهٔ رژیم غاصب اسرائیل عکاسی کرده‌است. یعقوب‌زاده از بحران‌های داخلی سومالی، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، کوبا، هند، ترکیه، روسیه، عراق، چین، چچن، سری‌لانکا، آمریکا و… لحظات تاریخی را به ثبت رسانیده است.

آلفرد در مصاحبه‌اش با بی‌بی‌سی به سوال «در جبهه کجاها را عکاسی کردی و چه محدودیتی داشتی؟ می‌گوید: در جبهه محدودیتی نداشتم. یک بار مجاهدین یک سری عکس چاپ کرده بودند که کیفیتی هم نداشت و واضح نبود. مجله تایم آنها را منتشرکرده بود که می‌گفت ایرانیان اسرا را اعدام می‌کنند. وزارت ارشاد سراغ ما آمد و برایمان مشکل ایجاد کرد. سه ماهی بازجویی داشتم و بعد از این که روشن شد مسئله‌ای نداشتم دوباره به جبهه بازگشتم. اما در جبهه هیچ محدودیتی وجود نداشت. اوایل تجربه‌ای نداشتم، حتی سمت ارتش هم که می‌رفتم مسئله‌ای وجود نداشت. آن زمان با تیمسار فلاحی که فرمانده نیروهای زمینی بود آشنا بودم. همچنین زمانی که بنی‌صدر فرمانده کل قوا بود توانستم از طریق آنها در جبهه کار کنم.

(منبع ویدئو بی‌بی‌سی است)

عضو
پیام از
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات